Toon posts:

''Cheap'' vid.-cams met beugel bovenop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers!..

Ik heb een behoorlijke leek vraag...Ik sta op het punt een cameraatje te kopen (max €.350,-)..
Ik weet dan vrijwel niks van camera's,maar ik weet wel hoe ik moet filmen :9 ..

Nu is mijn vraag,bestaan er camera's rond die prijs met zoon beugel bovenop?
Ik heb wat gezocht (uiteraard) maar ik kan niets vinden,vanaf 1000 euro pas volgens mij)..

Ik snap niet waarom er voor die lagere prijsklasse camera's zijn met zoon beugel,want dat filmt toch gewoon ontzettend lekker?..
Maarja,misschien dat jullie wel modellen weten...

Bvd,groetjes!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Uhm... Wat bedoel je met "zo'n beugel"? Voorbeeldplaatje?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Excuus...

Afbeeldingslocatie: http://aka.fotovista.com/dev/8/2/13100028/l_13100028.jpg

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 18:41

Sherlock

No Shit

Waarom zou je zo'n beugel willen, en niet je hand aan de zijkant van het apparaat houden? Deze dingen zijn volgens mij ongemakkelijk groot!

* Sherlock heeft zelf deze:
Afbeeldingslocatie: http://elektroraj.pics.eternity.cz/530_hifi/sony_dcr-hc19.jpg

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Het korte antwoord is "nee".

Verwijderd

Topicstarter
Het voordeel aan zo'n beugel is ,als het aan mij ligt, dat je veel gemakkelijker kan filmen en (wat ik vind) mooiere shots kunt maken ipv dat je de hele tijd je handje strak tegen dat cameraatje aan de zijkant moet hebben...

( ik bedoel dan met mooie shots, dat je bijv bij bandjes live heel mooi kan filmen en om lui heen draaien zodat je een beetje dat ''zwevende'' beeld krijgt..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 17:10 ]

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit is toch Gathering of tweakers? Maak er zelf eentje :Y)

==
hoi

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik zou zeggen DUCT tape :p Oftewel met Eusebius

Maar het enige voordeel aan een beugel aan de bovenkant is toch gewoon dat je er voetenfilmpjes makkelijk mee kan maken. Voor de rest zie ik geen voordeel. Maar wat is er behalve het ontbreken van een beugel mis met een normale film camera

Voetenfilmpjes zijn filmpjes die ter hoogte van de voeten zijn genomen. Zodat je de wereld zien vanuit het standpunt van je schoen :p

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Hm,dan moet ik maar creatief zijn inderdaad...
Ja ik weet het niet,maar het filmt zóveel lekkerder als je zo'n beugel hebt,je kan hem dan lekker laten zwefen,ik weet niet hoe je dat moet uitdrukken,in ben geen cameraman :Y) ..
'T komt er op neer,dat als je met een camera die je alleen aan de zijkant vast kan houden,dan je dan niet (makkelijk) lager komt dan je borst met filmen (als je dus je camera gewoon horizon-taal wilt houden) ...maargoed :Y)
Maarja,danku allen!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 17:21 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, als je d'r een met een flexibel schermpje ipv alleen een zoeker hebt en eentje die ook nog eens iets van steday-shot of gelijkwaardige technieken aan boord heeft moet je ook zonder beugel een hel eind komen volgens mij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet je zulke shots maken als je je hand stijf en verticaal tegen een camera hebt? :P
Afbeeldingslocatie: http://www.sixmincin.com/competition/what_is_sixmincin/graphics/Cameraman.jpg

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:43:
Hoe moet je zulke shots maken als je je hand stijf en verticaal tegen een camera hebt? :P
[afbeelding]
Zie plaatje: Afbeeldingslocatie: http://elektroraj.pics.eternity.cz/530_hifi/sony_dcr-hc19.jpg
Heel simpel, schermpje is draaibaar. En je HOEFT je hand niet door de band te steken...gewoon vasthouden kan ook he, recordknop hoef je ook niet continue vast te houden.

Maar als je echt een goed advies wilt (want dat is wel nodig zo te horen) dan moet je even bij een foto- en videospeciaalzaak langs gaan. Krijg je een goed advies en die kunnen je ook meteen diverse technieken aanleren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
je kunt je camera toch ook gewoon van bovenaf vastpakken ?
zeker als je iets van een sony handycam hebt ofzo.

Voor mooie shots heb je echt niet zo'n beugel nodig hoor .... en anders tweak je er idd eentje in elkaar :7

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:49:
[...]

Zie plaatje: [afbeelding]
Heel simpel, schermpje is draaibaar. En je HOEFT je hand niet door de band te steken...gewoon vasthouden kan ook he, recordknop hoef je ook niet continue vast te houden.

Maar als je echt een goed advies wilt (want dat is wel nodig zo te horen) dan moet je even bij een foto- en videospeciaalzaak langs gaan. Krijg je een goed advies en die kunnen je ook meteen diverse technieken aanleren :)
Ja natuurlijk kan dat,maar dat is wel met een risico ;)..

Dankjulliewel,en ik ga wel even langs een camera-shop ;)

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nu herinner ik mij dat er imho ook accesoires te krijgen zijn: opschroefbeugel van kaiser ofzo die precies doet wat je wil. Zijn niet van die dingen die ze standaard op voorraad hebben. Je moet bij de plaatselijke fotoboer vragne of je ff in de catalogus mag bladeren. De website van kaiser is al heel lang onder constructie (maar heb er de laatste tijd niet naar gekeken). Anders moet je naar een ander merk kijken die accesoires voor camera's biedt.

Je hebt bv ook zuignappen voor op het autoraam. Dat zijn geen dingen die je in een reguliere winkel koopt - moet vaak besteld worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Eusebius op 17-05-2006 19:42 ]

==
hoi

Pagina: 1