Dynmische disk is onleesbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik heb een systeem draaien met met daarin een Asus P4T533 met onboard RAID controller... Promise Fasttrack Lite met twee IDE poortjes (IDE2 en IDE3). Aan beide poortjes hangt een WD2500BB (250 gig) harddisk, en samen vormen ze een RAID 1 Array. Niks aan de hand, loopt prima (goed genoeg :) )

Nu heb ik de RAID 1 Array geghost naar een losse WD2500BB schijf, die aan IDE0 van het moederbord, en dus de normale (binnen de i850 chipset) controller hangt. Ghost geboot van diskette. Nu meld ghost bij het starten dat er Bad Sectors gevonden zijn, maar ik kan gewoon doorgaan. Ik de hele zwik geghost, verder zonder problemen.

Nu wil ik die losse WD2500BB benaderen, en dat gaat niet goed. Als ik hem aan bovengenoemd systeem heb hangen, en ik boot vanaf de Array, dan kan ik in Windows (XP SP2) de schijf niet benaderen (Dynamisch, Onleesbaar in Schijfbeheer). Dit gebeurt ook in een ander systeem (aan een i915).

Als ik probeer te booten van de schijf in het oorspronkelijke systeem lukt dit niet en gaat de BIOS op zoek naar alternatieve bootdevices, in de andere machine krijg ik wel een bootmenu (Safe mode ed.) maar als ik kies om gewoon door te gaan crasht het zooitje na een paar seconden en reboot het systeem. Ik kan de schijf ook niet benaderen via de recovery console. Schijf op zich wordt wel herkend, maar er is geen volume aanwezig.

Oftewel, ik heb een vaag vermoeden dat Ghost iets niet goed gedaan heeft. Daar is weinig meer aan te doen. Het probleem is dat de inhoud van de Array ondertussen gewijzigd is (geklooi met partities op een Dynamische schijf) en dat ik eigenlijk data moet hebben van mijn "patient", maar dus is dus onleesbaar.

Is er een manier om een onleesbare schijf leesbaar te maken? In any possible way?

By each crime and every kindness, we birth our future

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Is dit niet typisch een gevalletje van dit punt:
RAID FAQ :?

En deze ook even lezen:
RAID FAQ

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Freggel_United
Ik heb een werkende RAID... daar ligt het niet aan... Ik heb een dynamische, onleesbare schijf... dat is het probleem... :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zoek eerst even of ghost wel helemaal lekker om kan gaan met dynamische schijven? Misschien dat er in de faq van ghost wat over staat? Google geeft ook wel wat hits.

specs

• Freggel_United
Owke... ik zou bijna willen roepen "Laat maar"... Ervaringen uit het verleden leren dat Ghost normaliter probleemloos met Dynamic Volumes omgaat. Dat hoef ik dus niet uit te zoeken, en iedereen die regelmatig Ghost gebruikt, al dan niet professioneel, met mij.

Ergens in de FAQ ben ik het programmaatje Testdrive tegen gekomen, en dat heeft me gered. Hoewel de Structure van de schijf verrot was kon Testdrive wel een nieuwe mbr schrijven met de partitie die ik nodig had. thank god :)