Email hosting

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:29
Ik heb voor verschillende problemen al oplossingen gevonden op jullie goede forum, daarvoor dank, echter voor dit probleem / deze kwestie kon ik geen passend antwoord vinden. Daarom dus de registratie voor de volgende vraag.

Ik heb een website, een website die ik op mijn eigen webserver host. Nu heb ik ook al een domeinnaam voor deze website, maar zou ik graag op deze domeinnaam ook email ontvangen. Hetgeen wat het meest voorkomt is email bij een hosting pakket, iets wat ik niet nodig ben. Aparte email hosting kan volgens mij wel bij enkele bedrijven, maar dan zul je de domeinnaam ook mee moeten laten verhuizen, wat ik eigenlijk niet van plan ben te doen.

Weet iemand hiervoor een oplossing, dus iets van een email server of iets dergelijks die een email dienst aanbied op een bestaand domeinnaam? Het liefst heb ik een Nederlands bedrijf in verband met support en servers in Nederland.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kan je niet zorgen dat je een emailserver op je eigen wegserver draait?
Dan heb je geen host nodig :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Gonadan schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:14:
Kan je niet zorgen dat je een emailserver op je eigen wegserver draait?
Dan heb je geen host nodig :)
Ik ken zo eigenlijk alleen Exchange, maar zou liever die installatie en onderhoudsprocedures willen vermijden, vandaar dat ik opzoek ben naar zoiets.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je hebt al een domeinnaam , vraag dan eens na bij je host of je daar ook een mail alias/adres bij kunt krijgen/kopen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
HerbyNL schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:21:
Je hebt al een domeinnaam , vraag dan eens na bij je host of je daar ook een mail alias/adres bij kunt krijgen/kopen.
De domeinnaam is geregistreerd door Tiscom Hosting BV (gevonden via SIDN, was al voor mij gedaan)

Tiscom Hosting laat alleen maar serverstatistieken zien. Technisch contact is van hostingdiscounter.nl Deze reageert echter niet op email. En op hun site kan ik niets vinden over aparte email zonder hosting ruimte.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

RudyL schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:11:
maar dan zul je de domeinnaam ook mee moeten laten verhuizen, wat ik eigenlijk niet van plan ben te doen.
Wat is het probleem om je domein mee te laten verhuizen dan?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
WooK schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:26:
[...]

Wat is het probleem om je domein mee te laten verhuizen dan?
Euhm weet ik eigenlijk niet, dacht dat daar extra kosten aan verbonden zaten. En sommige (2) zitten vast* dus weet ik niet zeker of die mee mogen. Ik heb drie domeinen, maar hoef maar op een email te ontvangen, zal wel liever alle domeinen bij eenzelfde bedrijf hebben.

* Stond op een site bij domeincheck.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

RudyL schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:32:
[...]

Euhm weet ik eigenlijk niet, dacht dat daar extra kosten aan verbonden zaten. En sommige (2) zitten vast* dus weet ik niet zeker of die mee mogen. Ik heb drie domeinen, maar hoef maar op een email te ontvangen, zal wel liever alle domeinen bij eenzelfde bedrijf hebben.

* Stond op een site bij domeincheck.
ALs domeinen op jouw naam staan, staan ze nooit "vast" .nl domeinen zijn sowieso vrij te verhuizen en .com/net org domein hebben een akkoord van de administrative contact nodig.
Ik zou sowieso kiezen om de domeinen bij de partij onder te brengen die de mail ook voor je afhandeld. Ik neem aan dat je nu een internetverbinding hebt met pop boxen op domein van de betreffende ISP? Kies dan een partij uit waarbij je de mail kun laten forwarden en laat ze een a-record aanmaken voor je server. Klaar is kees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
met een simpel DNS-recordje kun je een mailserver zo op een ander IP hosten, in dit geval het IP van een emailhost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
WooK schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:52:
[...]

1. ALs domeinen op jouw naam staan, staan ze nooit "vast" .nl domeinen zijn sowieso vrij te verhuizen en .com/net org domein hebben een akkoord van de administrative contact nodig.

2. Ik zou sowieso kiezen om de domeinen bij de partij onder te brengen die de mail ook voor je afhandeld.

3. Ik neem aan dat je nu een internetverbinding hebt met pop boxen op domein van de betreffende ISP? Kies dan een partij uit waarbij je de mail kun laten forwarden en laat ze een a-record aanmaken voor je server. Klaar is kees :)
1. .nl zou ik inderdaad kunnen verhuizen .be en .com stond bij dat er een akkoord moest zijn inderdaad zoals jij nu aangeeft.

2. Dat was ik dan ook van plan om te doen.

3. klopt een @planet of bedoel je dat niet? Wat is trouwens een a-record? En heb je een tip voor een goede email server binnen nederland?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

RudyL schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:01:
[...]

3. klopt een @planet of bedoel je dat niet? Wat is trouwens een a-record? En heb je een tip voor een goede email server binnen nederland?
ja, @planet.nl. Je laat een forward instellen zodat mail wordt doorgestuurd naar je.naam@planet.nl en stelt in je mailpakket in dat je.naam@jedomein.tld moet worden weergegeven bij het versturen. Zo kan je gebruik blijven maken van de planet mailservers (neem aan dat je daar tevreden mee bent) maar bereikbaar bent op je eigen domein. Er zijn ook genoeg partijen die wel een POP account meeleveren maar je de mail laten versturen via je eigen ISP. Als je het echt goed wilt aanpakken, verhuis je het domein natuurlijk gewoon naar planet...

een a-record is een verwijzing in de dns naar het IP van je server zodat www.domein.tld bereikbaar is via jouw server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het is weliswaar niet in Nederland, maar in Australie, maar ik kan je fastmail.fm aanraden als emailhoster. Ik heb daar zelf al enkele jaren naar volle tevredenheid m'n email draaien. Je kunt daar gewoon je eigen domeinnaam, en eventueel meerdere domeinnamen, aan koppelen. Ik heb dat zelf ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 15:50
pingelmonster schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:56:
met een simpel DNS-recordje kun je een mailserver zo op een ander IP hosten, in dit geval het IP van een emailhost.
Inderdaad, kwestie van MX gegevens wijzigen/aanmaken door degene waar je DNS draait.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

ChaserBoZ_ schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:50:
[...]

Inderdaad, kwestie van MX gegevens wijzigen/aanmaken door degene waar je DNS draait.
sure, je kan zomaar ff de mx records aanpassen zodat de mail bijvoorbeeld ineens via de mailservers van een willekeurige mailaanbieder loopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176054

Gewoon koop gewoon via x-hosted wat en je bent van het gezeik af:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
Anoniem: 176054 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:19:
Gewoon koop gewoon via x-hosted wat en je bent van het gezeik af:)
Krijg jij geld van x-hosted voor elke post die je hier plaatst met hun naam er in? :?

Op het werk laten wij de mail ook forwarden naar het adres van de ISP. Weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat, maar volgens mijn collega is dat allemaal niet zo moeilijk

Sorry ik moest t ff kwijt over die hosting, want k kwam al aantal topics tegen waar meneer Bouwhuis zit te spammen over x-hosted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr. Inspire schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:54:
[...]

Krijg jij geld van x-hosted voor elke post die je hier plaatst met hun naam er in? :?

Op het werk laten wij de mail ook forwarden naar het adres van de ISP. Weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat, maar volgens mijn collega is dat allemaal niet zo moeilijk

Sorry ik moest t ff kwijt over die hosting, want k kwam al aantal topics tegen waar meneer Bouwhuis zit te spammen over x-hosted
Laat de topic's maar eens zijn.
Het zijn er 2:) 1 deze en een andere echt heel veel he:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Anoniem: 176054 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:38:
[...]

Laat de topic's maar eens zijn.
Het zijn er 2:) 1 deze en een andere echt heel veel he:)
ik ben blij dat je dit na maanden van afwezigheid in dit topic toch nog ff meldde. Ik was al helemaal ongerust namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
WooK schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:02:
[...]

sure, je kan zomaar ff de mx records aanpassen zodat de mail bijvoorbeeld ineens via de mailservers van een willekeurige mailaanbieder loopt 8)7
Als we dan toch verder gaan ;)

Het is technisch geen probleem om je domeinregistratie, je DNS en je mail bij 3 verschillende partijen onder te brengen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

ChaserBoZ_ schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 14:10:
[...]
Als we dan toch verder gaan ;)

Het is technisch geen probleem om je domeinregistratie, je DNS en je mail bij 3 verschillende partijen onder te brengen.
waar ik op doelde is dat je niet zomaar ff de mx'en van bijv. xs4all op kunt geven zodat je via die mailserver mail op je domein kunt ontvangen. Zo kwam het over namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr. Inspire schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:54:
[...]

Het forwarden gaat waarschijnlijk via directadmin of cpanel of plesk. Daar kan je eenvoudig e-mail forwarders aanmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 20:20
Veel te spammerig dit. En oud.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.