Azureus slurpt al me inet snelheid weg

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 08:49
Hallo, ik heb vandaag een router hier geinstalleerd en internet en alles werkt lekker, op 1 klein dingetje na. Zodra ik Azureus aan heb dan flipt heel me bandbreedte zelfs als er niks aant downloaden is. Gister zat ik lekker te leechen en te game tegelijk nu heb ik een ping van te hoog om de door wow aan te geven. Maar dat alleen zodra azureus aan staat. Het lijkt alsof dat programma gewoon heel me verbinding plat en alles voorzichzelf wil gebruiken :S Weet iemand wat voor instelling ik in azureus moe veranderen? Of is dit int verkeerde forum en moet ik bij netwerken en dergelijke wezen? Ik gok hier, maar maybe ist wel combi van de twee.

Ik had hiervoor ICS of iig de winxp versie daarvan en alles werkt prima, en nu met zelfde install van azureus en met een router zegt ti ineens van zak in de stront ik neem alles over. Heb al gezocht op het forum, maar kreeg niet echt een direct antwoord te lezen, van daar mijn vraag :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zoek even naar "Azureus connections" of iets dergelijks.
Het maximum aantal connecties flink naar beneden halen werkt erg goed :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
niet direct dus gelijk maar een topic?

Wat voor router?
Wat voor settings in je router? bv IP ranges, krijg je wel een goed adres?
Wat zijn dan je azureus settings? bv bandwidth limiting en aantal connecties die daarin zit?
Hoe is je netwerk opgezet? Zitten daar nog meer apparaten aan of op?

meer info please, hier kan enkel Jomanda iets mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan_ op 17-05-2006 15:56 ]

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-07 20:19
Ik denk dat je al wat gedownloaded hebt met azureus en dat ook gedeeld wordt.
Wat dus wil zeggen dat je hele upload word opgegeten door andere azureus gebruiker!?

Bij het spelen van een spelletje online is he tjuist de upload die je nodig hebt :)

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Voor goede instellingen van Azureus, kijk even op de wiki

En dan met name de "good settings" sectie. En om te vertifieren dat het geen NAT probleem is even op de "NAT page" kijken

Tevens vind ik persoonlijk dat Azureus wel erg log is. Het werkt op java, en vreet (mede daarom) geheugen en cpu. Persoonlijk gebruik ik liever Utorrent Maar ieder zijn ding natuurlijk ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Four op 17-05-2006 16:03 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• ye-roon
De poort die ik gebruik is goed geroute in me router, en heb me max connections naar 50 gezet en tis nog steeds alsof me hele verbinding p00f dicht zit.

Ik heb een Belkin Wireless G router, vraag me niet of het goed of slecht is, dis de eerste keer dat ik een router gebruik en alleen omdat me zusje een laptop heb en wireless internet wilde. Die router heeft 1 wireless ding, en 4 utp uitgangen. Ik zit via utp. Ik gebruik een hele weirde poort, maar hij staat open en groene gesichtjes allom dus het is geen NAT probleem, althans geen NAT probleem waarvan azureus zegt dat het een probleem is. Wat ik iig niet begrijp is dat ik met me 6/2 gewoon alles kwijt ben aan snelheid dat het lijkt alsof alle poorten dicht zitten en volgens mij ook de rede dat ik vanmiddag bij het goed zetten aardig wat disconnects had. Terwijl ik gister met gewone ICS waarbij me ma's pc de server is nergens last van had. ik kan niets anders bedenken dan dat er gewoon 10 miljoen poorten gelijk gebruikt worden, of dat die router gewoon crap is en niks aan kan.

edit:
Net uTorrent geprobeerd, zelfde probleem, denk toch dat de hoeveelheid connecties een soort van probleem is maar met max 10 connecties al heel inet dicht is wel beetje weinig o.O

[ Voor 9% gewijzigd door ye-roon op 17-05-2006 16:38 ]

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:09
Heb je al geprobeerd het maximum aantal connection van windows XP te verhogen? http://www.lvllord.de/, doorklikken naar downloads en gaan met die banaan ;)

• ye-roon
kheb win xp zonder service packs...

maar denk dat dit meer een soort van router probleem is of zo :s want firmware updaten doettie niet omdat de firmwar die dat ding zelf download niet compatible is. Ik ga nog maar is verder zoeken :s

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat is nu eenmaal het princype van P2P: jij slurpt iemand zn inet snelheid weg, een ander slurpt jou snelheid weg

You don't need eyes to see, you need vision

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je kan natuurlijk ook eens naar NetLimiter kijken. Hiermee kan je de gebruikte bandbreedte van applicaties knijpen zodat je zelf meer overhoudt.
http://www.netlimiter.com/

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:42

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Microkid schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:49:
Je kan natuurlijk ook eens naar NetLimiter kijken. Hiermee kan je de gebruikte bandbreedte van applicaties knijpen zodat je zelf meer overhoudt.
http://www.netlimiter.com/
In Azureus & uTorrent kan je ook gewoon je upload & download limiten. Maar de TS heeft nog niks gezegd over hoeveel van zijn upload gebruikt wordt.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RedFox schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:51:
In Azureus & uTorrent kan je ook gewoon je upload & download limiten. Maar de TS heeft nog niks gezegd over hoeveel van zijn upload gebruikt wordt.
Zijn volgens mij ook instellingen in de geavanceerdere modus'en (bij Azureus). :)

• ye-roon
hehe ik heb netlimiter :p

en er kan slot op dit topic, ik dl normaal met 640kb/sec en nu haal ik amper 40k. En tis niet 40k per pc(3 pcs) maar 40 voor alles wat ongeveer inhoud dat als ik in een game zit me zusje niet meer kan internetten. upload is namelijk helemaal crap. Maar iets verplaatsen via netwerk gaat gewoon heel snel. Dus het ligt niet aan azureus of andere software het moet aan de compabiliteit tussen me modem en router liggen. met andere woorden: ik had gewoon een router en modem in 1 moeten kopen, maja me ma he :S

Pagina: 1