Geheugen loopt op onverklaarbare wijze vol

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb soms dat ik ineens een melding krijg dat ik niet genoeg harde schijf ruimte/geheugen heb om een programma op te starten, terwijl er echt niet veel draait.

Ik heb 128MB en de swap staat vast op 384MB.

Laatst voor de gein een keer 128MB van mijn huisgenoot bijgeprikt om te kijken wat dat deed. Met 128MB had ik 12 meg vrij, die 256 liep zo vol tot er maar 12K vrij was.

Ik heb MCafee's nieuwste scanner er pas nog over heen gejast, en die vond niks, dus de kans dat ik een virus heb is vrijwel nul.

Het gebeurt ook niet altijd. Echt heel af en toe. Opnieuw opstarten en alles is weer ok :7

ieeeepppppp :P

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

windows ME zeker?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Netscape draaien? Gewoon niet doen.

• Scapa Flow
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb ik ook, nog nooit het probleem gehad, maar sinds ik Windows ME draai heb ik wel.

Via mijn statbar kan ik zien hoeveel geheugen ik heb, maar soms komt windows ook met de melding als ik 10 Meg vrij heb :(

Maar als ik een paar vensters dichtgooi heb ik er geen last meer van ............

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

komt absoluut door windows ME, install win 98se of win 2000 prof...dit laatste gaat stukken beter met je geheugen om

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb dus geen netscape en draai win98SE.

Vensters dicht gooien helpt niet echt. Dichtgooien gaat wel, maar als ik dan weer wat nieuws open krijg ik subiet weer dezelfde melding.

• Bpje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 21:33
Een vriend van mij heeft een progje wat je geheugen gebruik terug dringt.

Hij kijkt of er geheugen is wat Niet goed is opgeruimt door programma's, Stack overflow en zo te verkomen.

Paul

Ps ik geloof dat het iets van norton is

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Zou je ff een linkje kunnen posten/mailen?

Ik vind zelf niks op de norton site.

Als het als shareware/trialware rondgaat mag je hem wat mij betreft wel mailen.
Een gekraakte versie mag ik hier uiteraard niet om vragen :>) dus dat doe ik bij deze ook niet :)

Verwijderd

Dat probleem had ik dus met Win98SE en is verholpen sinds ik ME heb... strange!!

Maareuh het is Memturbo wat mij tijdelijk uit de brand hielp. Gratiz en voor nop te halen op www.memturbo.com

Ik weet hoe irrit het is.. ging van P2-350 toen eens naar K7-600 en dat ding had altijd minder geheugen vrij terwijl het dubbele van de P2 erin zat..... gaar maar waar :(

Verwijderd

Heb ik ook wel eens, met win2k op 128 mb, precies hetzelfde probleem, maar hij doet het niet altijd. ERG WAZIG ALLEMAAL |:(

• Beaves
  • Laatst online: 06-08 16:27

Beaves

Usque ad Finem

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 22:16

joho

Ik zie regelmatig van dit soort berichten en iedereen gaat ervan uit dat 'vol' geheugen een probleem is. Dat is het volgens mij niet.

Windows zoekt naar het beste gebruik van het geheugen, dus als er nog plek vrij is zal die ruimte benut worden voor het cachen van disks ed. En als een geheugenblok niet geaccessed word dan kan dat worden weggeswapt om ruimte te maken voor disk cache. (En andersom natuurlijk)

Of kan iemand mij een beter verhaal vertellen...

Verwijderd

45.000/650=70 CDR's >:)

Verwijderd

Oeps verkeerde topic :)

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Gebruik dat knopje met dat potloodje erbij eens....

Hey, dat proggie werkt echt }:O eerst maar 2-4 meg vrij, daarna ineens 8 :) niet heel spectaculair, maar toch. Na het opstarten heb ik nu ineens 26meg vrij ipv 4

Echt een aanradertje.

Verwijderd

Ik heb het ook! Win98SE en geen Netscape. Als ik me PC opstart heb ik 115MB vrij en even later 0! Ik merk het alleen niet in snelheid ofzo, alles werkt prima. Ik heb trouwens 256MB.

Verwijderd

Vaag proggie...

Van de 512MB 158MB in gebruik.
Toen draaien die handel en van de 158MB gingen er 161 weg. :?
Toen sloot ik het prgramma en keek ik wat Windows er van vond en was het allemaal zo traag als wat.
Twee minuten later zit mijn RAM weer vol, werkt alles weer lekker vlot en ben ik geen moer verder. |:(

Het zag er wel leuk uit dus ik ga het vaker doen, ofzo :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

LopeZ

Too much is never enough

- Heeft niets met OH te maken
- Er zijn genoeg proggies te vinden die je geheugen kunnen legen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.