Toon posts:

[SCSI] Controllers Configuratie??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb zojuist een hele mooie Compaq ML370 server binnen gekregen (2de hands).
Daar zit een geïntegreerde scsi controller in. Daarnaast zit er ook nog een Compaq smart Array 3200 controller in.

Op die 3200 Controller zaten eerst de SCSI harddisks op. Nu heb ik die overgezet op de onboard SCSI Controller en een DLT tapestreamer op de 3200 Controller.
Maar als ik de server boot dat spint hij al die HDD’s wel maar in de smartstart ziet hij alleen de 3200 controller..

Ik heb zeer weinig ervaring met SCSI meot ik toegeven. Kan iemand mij helpen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Waarom sluit je de harde schijven aan op de onboard controller en de tapestreamer op de RAID-adapter? Waarom niet andersom?

Verwijderd

Topicstarter
Femme schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:19:
Waarom sluit je de harde schijven aan op de onboard controller en de tapestreamer op de RAID-adapter? Waarom niet andersom?
Nou dit is een testserver gelijk aan de huidige productieserver (configuratie dan).

bij de productie server zitten de HDD's onboard. Deze server bevat nog geen tapestreamer

Ik ga de testserver zelfde configureren als de productieservercv (dus HDD's onboard). Bij de testserver zal ik de Array 3200 controller bij plaatsen en daarop de tapestreamer.

***vraag***

Zou ik ook de HDD's en Streamer op de onboard aankunnen sluiten??

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 15:43 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:41

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:28:
[...]

Nou dit is een identieke testserver gelijk aan de huidige daadwerkelijk productie server.

bij de 'echte' zitten de HDD's onboard. Deze server bevat nog geen tapestreamer. dus ik ga eerst testen en dan overzetten op de productieserver. Dat was het plan.
Identiek maar niet gelijk... :?
De productieserver bevat nog geen tapestreamer...
Wat ga je testen ?
Wat ga je overzetten ?

Ideale situatie: drives aansluiten op de RAID controller (in de productiemachine... :9 ) en de DLT op de interne controller.

***antwoord***
Ja, mits je een vrij ID over hebt

[ Voor 8% gewijzigd door lier op 17-05-2006 15:37 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:37:
[...]

Identiek maar niet gelijk... :?
De productieserver bevat nog geen tapestreamer...
Wat ga je testen ?
Wat ga je overzetten ?
Ik ga de testserver zelfde configureren als de productieservercv (dus HDD's onboard). Bij de testserver zal ik de Array 3200 controller bij plaatsen en daarop de tapestreamer.

werkt dit allemaal goed dan zal ik de tapestreamer inbouwen bij de productieserver..

tips zijn altijd welkom.. :o

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
waarom ze je een tape streamer op de sa3200, is trouwens niet ondersteund waarschijnlijk
normale procedure is disken op de sa3200 en de tape op de onboard scsi/aparte controller

disken en tape drives op dezelfde controller is zowieso geen goed idee

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Les 1: Zet een tapestreamer nooit op een RAIDcontroller! Je krijgt daar namelijk de vreemdste dingen mee en die kaart is er ook niet voor gemaakt.

Dat is de reden dat wij altijd een extra Adaptec 29160 oid kaartje plaatsen voor de streamers.

Alle proemn in n drek

Pagina: 1