Toon posts:

Tweede Audio-uitgang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel werk ik met een Apple iMac G5. Daar zit 1 optische audio-uitgang en 1 audio-ingang op.
Naast de optische uitgang heb je ook nog ingebouwde speakers.

Voor programma's als Traktor DJ kan ik best 2 audio-uitgangen gebruiken (1 voor hoofdtelefoon en 1 voor master-uitgang). Ik zou het liefst de ingebouwde speakers willen gebruiken als master en de externe-uitgang voor de hoofdtelefeoon, maar zo simpel lijkt dat niet te zijn. Ik ben dan ook aan het zoeken naar een oplossing om dit software-matig op te lossen (Mac OS X).

Maar het moet ook hardware-matig te doen zijn, lijkt me. Is er een mogelijkheid om een extra audio-uitgang te gebruiken?
Kan ik de audio-uitgang van mijn Pentium2-laptopje, welke ik via een LAN-kabel kan aansluiten, gebruiken?
Is de line-in (audio-ingang) van mijn iMac te gebruiken als line-out?

Ik ben dus op zoek naar een oplossing waarbij ik niets hoef te betalen (dus geen te kopen USB-oplossingen a.u.b.) :).

Of heeft iemand anders een creative of vakkundige oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 15:34 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

een externe usb geluidskaart?

Krijg je wel weer last van de latency...
netwerk zou denk ik in theorie kunnen maar het is te ingewikkeld voor gewoon gebruik en om je ingang als uitgang te gebruiken moet je je hele mac verbouwen denk ik...

[ Voor 54% gewijzigd door Mr_gadget op 17-05-2006 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mr_gadget schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:02:
een externe usb geluidskaart?

Krijg je wel weer last van de latency...
netwerk zou denk ik in theorie kunnen maar het is te ingewikkeld voor gewoon gebruik en om je ingang als uitgang te gebruiken moet je je hele mac verbouwen denk ik...
Ik denk dat ik uiteindelijk wel zoiets zal moeten kopen maar eerst had ik graag wat gratis oplossingen gehad. Iemand ?