Toon posts:

Meerdere RAID-configuraties op 1 RAID controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor zakelijk gebruik sta ik op het punt om een HP Proliant ML150T02 Server aan te schaffen. Inclusief HP 6-port SATA RAID controller (372953-b21).

De hardwarematige Raid controller is bedoeld om twee RAID 1 configuraties op te zetten, dus:
- 1 x Raid 1 -> 2x 80gb (boot schijf)
- 1 x Raid 1 -> 2x 250gb (data schijf)

Mijn vraag is of dit wel mogelijk is. Kun je met een RAID-controller, in dit geval de HP 6-port SATA RAID, meerdere RAID configuraties opzetten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan een moderator het Topic in het juiste form plaatsen? _/-\o_

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kun je deze informatie niet veel beter bij HP zelf weg halen? HP zal zelf wel weten wat de mogelijkheden zijn met hun servers en kunnen je mogelijk ook nog wel adviseren in wat het beste bij jouw eisen past.

Maar het zal mij niet verbazen dat dit gewoon functioneerd, volgens kunnen de meeste simpele RAID controllers dit wel. In iedergeval zou ik voor de zekerheid gewoon de informatie van HP zelf eens doornemen.

[ Voor 36% gewijzigd door _Dune_ op 17-05-2006 15:21 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:51
Inderdaad lijkt mij dat dit wel zal moeten kunnen.

Maar de stelregel is: when in doubt, RTFM. HP heeft, net als bijna elke hardware leverancier, een hele goede site met handleidingen, tech specs en dat soort zaken.

Liege, liege, liegebeest!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 22:20
En een schopje naar de buren :)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb op dit moment een ML150 G2 (is de T02) staan op de zaak die standaard geleverd werd met een single channel SCSI controller, maar waarvan HP zegt dat het een SATA model is. Op het hele ding is geen SATA poort te vinden :?

Wij hebben er een adaptec 2120S SCSI RAID controller en 6x 36GB schijven in gestopt. Alles HP certified en via HP dealer besteld.

Ding werkt voor geen meter.

Hangt elke nacht om 6:29:27 en daar kan ik de klok op gelijk zetten. We hebben al alles geprobeerd van andere bios-sen en firmwares tot het wel of niet updaten van Windows en het afconfigureren van de SBS. Installatie via de door HP geleverde SBS2003 cd's en "niet-zo-legale" SBS2003 cd's maakt geen verschil uit. Andere Server 2003 (Standard) installeren maakt ook niet uit. Hij blijft zich ophangen. En geloof me het ligt echt niet aan ons of de wijze waarop we dat ding configuren/installeren.

Hij staat inmiddels 3 weken op de zaak en de klant begint ongeduldig te worden. HP geeft niet thuis want "het is een software fout" en we moeten het zelf maar uit zoeken of Microsoft bellen. En laat Microsoft nou geen support geven op Server 2003 versies die door OEM's geleverd worden bij hun servers.

Ik heb Compaq en HP qua servers altijd heel hoog in het vaandel gehad, maar nu laten ze het toch echt afweten. Ik weet niet of het er aan ligt dat wij maar een kleine automatiseerder zijn, dat ze ons in de kou laten staan. Maar ik weet wel dat ze het zelfde flikken met hun printers. Daar krijgen we ook geen fatsoenlijke support op. Engineers bellen niet terug, en "zijn er niet" als je zelf contact op neemt.

Nog even en dat ding gaat het raam uit en retour richting HP met een dikke faktuur er achteraan voor alle uren en telefoonkosten die we al gemaakt hebben door dat ding.

zucht -- adem in adem uit --

/rant = klaar ;)

Is niet bedoeld om HP te bashen. Ik zeg al dat ik een hele hoge pet van ze op heb, maar dit gaat echt te ver. :/

Denk er nog een goed over na en overweeg eventueel een Dell Poweredge of iets dergelijks.

Succes

[ Voor 9% gewijzigd door max op 17-05-2006 20:28 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
die hp sata raid controller is in feite een adaptec dacht ik dat mijn collega zei

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog andere tweakers die dezelfde ervaring hebben als max. Zelf ken ik een aantal collega's die ook met de ML150 werken en dit naar tevredenheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 20:36 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-02 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

anglico schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:59:
die hp sata raid controller is in feite een adaptec dacht ik dat mijn collega zei
Klopt, het is een Adaptec 2610SA. Dit is een OEM model. Word o.a. ook onder een andere naam gelevert door Dell.

Ik zou niet weten waarom je niet meerdere raid configs kan hebben. Je kan gewoon meerdere arrays aanmaken.

Ik heb em zelf in een machine thuis zitten. 1 raid 5 array. Daarnaast nog 1 losse schijf. Dit is echter ook een array.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Pagina: 1