Ik heb op dit moment een ML150 G2 (is de T02) staan op de zaak die standaard geleverd werd met een single channel SCSI controller, maar waarvan HP zegt dat het een SATA model is. Op het hele ding is geen SATA poort te vinden
Wij hebben er een adaptec 2120S SCSI RAID controller en 6x 36GB schijven in gestopt. Alles HP certified en via HP dealer besteld.
Ding werkt voor geen meter.
Hangt elke nacht om 6:29:27 en daar kan ik de klok op gelijk zetten. We hebben al alles geprobeerd van andere bios-sen en firmwares tot het wel of niet updaten van Windows en het afconfigureren van de SBS. Installatie via de door HP geleverde SBS2003 cd's en "niet-zo-legale" SBS2003 cd's maakt geen verschil uit. Andere Server 2003 (Standard) installeren maakt ook niet uit. Hij blijft zich ophangen. En geloof me het ligt echt niet aan ons of de wijze waarop we dat ding configuren/installeren.
Hij staat inmiddels 3 weken op de zaak en de klant begint ongeduldig te worden. HP geeft niet thuis want "het is een software fout" en we moeten het zelf maar uit zoeken of Microsoft bellen. En laat Microsoft nou geen support geven op Server 2003 versies die door OEM's geleverd worden bij hun servers.
Ik heb Compaq en HP qua servers altijd heel hoog in het vaandel gehad, maar nu laten ze het toch echt afweten. Ik weet niet of het er aan ligt dat wij maar een kleine automatiseerder zijn, dat ze ons in de kou laten staan. Maar ik weet wel dat ze het zelfde flikken met hun printers. Daar krijgen we ook geen fatsoenlijke support op. Engineers bellen niet terug, en "zijn er niet" als je zelf contact op neemt.
Nog even en dat ding gaat het raam uit en retour richting HP met een dikke faktuur er achteraan voor alle uren en telefoonkosten die we al gemaakt hebben door dat ding.
zucht -- adem in adem uit --
/rant = klaar
Is niet bedoeld om HP te bashen. Ik zeg al dat ik een hele hoge pet van ze op heb, maar dit gaat echt te ver.
Denk er nog een goed over na en overweeg eventueel een Dell Poweredge of iets dergelijks.
Succes
[
Voor 9% gewijzigd door
max op 17-05-2006 20:28
]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.