[UPS] SmartUPS die 2 servers kan afsluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
We hebben 2 servers aangesloten op 1 SmartUPS-1000. Server A is aangesloten op de UPS via een COM-poort.

Nu bestaat de bijgeleverde PowerChute software uit 3 componenten:
-Server
-Agent
-Console

Deze 3 zijn allemaal geinstalleerd op server A. Dit werkt prima. Nu wil ik echter server B ook af kunnen sluiten bij stroomuitval. Dit krijg ik echter niet voor mekaar. Ik dien een Agent te installeren op server B, maar bij installatie moet ik een poort opgeven waarop de UPS is aangesloten. Deze is echter niet via een communicatiepoort aangesloten op de UPS (wel met voeding uiteraard).

Is het niet zo dat de server-applicatie die op server A draait in geval van een stroomstoring ervoor moet kunnen zorgen dat beide servers het shutdown-commando krijgen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes, FaceDown.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 10:03
Is het niet mogelijk om op Server A een .cmd/.bat script te schrijven met als inhoud:
code:
1
shutdown \\serverb

En deze draaien op server a zodra deze het shutdown commando krijgt via de SmartUPS?

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Speedener schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:50:
Is het niet mogelijk om op Server A een .cmd/.bat script te schrijven met als inhoud:
code:
1
shutdown \\serverb

En deze draaien op server a zodra deze het shutdown commando krijgt via de SmartUPS?
Ik kan niet eens een shutdown procedure configureren met de 'basic' versie van de PowerChute Business software volgens mij.

Groetjes, FaceDown.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Draai je Windows op die servers?
Ik kan bij Energiebeheer in het configuratiescherm een batch bestand laten uitvoeren op het moment dat de UPS de computer afsluit. De APC software (Powerchute Personal) gebruik ik niet, das het meest waardeloze stuk software ooit.

🖥️ | 🚗

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
MadMarky schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:10:
Draai je Windows op die servers?
Ik kan bij Energiebeheer in het configuratiescherm een batch bestand laten uitvoeren op het moment dat de UPS de computer afsluit. De APC software (Powerchute Personal) gebruik ik niet, das het meest waardeloze stuk software ooit.
Hm dat is wel een goede tip. Eens kijken of ik daar iets mee kan.

Groetjes, FaceDown.

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 12:18

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Die powershute software was ideaal. Toen ik nog windows op mijn servers draaide kon ik met 1 server de andere uit laten zetten via de powershute client. Het kan dus wel, hoe het precies moest weet ik niet, maar je kon gewoon het ip adres opgeven van de server, dan nemen de clients de specs van je ups over, en aan de hand van de runtime weet ieder server waneer deze uit moet.
Nu gebruik ik daar NUT voor. Network UPS Tool.

blabla

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
MidiMaze schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:29:
Die powershute software was ideaal. Toen ik nog windows op mijn servers draaide kon ik met 1 server de andere uit laten zetten via de powershute client. Het kan dus wel, hoe het precies moest weet ik niet, maar je kon gewoon het ip adres opgeven van de server, dan nemen de clients de specs van je ups over, en aan de hand van de runtime weet ieder server waneer deze uit moet.
Nu gebruik ik daar NUT voor. Network UPS Tool.
Aha misschien kan ik wel als 'poort' het IP van de server opgeven dan. Eens proberen..

Groetjes, FaceDown.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 07:25
Hele oude kick, maar heb je dit probleem nog verholpen?

Ik zit metdezelfde issue, alleen het probleem dat ik geen linux servers heb, want anders had ik Network Ups Tool kunnen gebruiken.

Ik wil dus ook server a die connected is op de ups, server B + C laten afsluiten, wat ook beide windows servers zijn.

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 12:18

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Mah, hier heeft het tijden gewerkt met die powershute software van APC, even googlen en het moet draaien denk ik :)

blabla

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:17

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Volgens mij kon je in de powerchute management module een discovery laten draaien en als het goed is vind deze de andere client automatisch.
Ik heb hier 3 ups'en met 5 servers welke door 1 powerchute (business) applicatie gemanaged worden en dus ook allen netjes uitgaan.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

alle smart ups-sen hebben de mogelijkheid om een interface expander module in te bouwen. ook bestaan er externe interface expanders

System Specs

Pagina: 1