D-link router + Level1 router: bridging

Pagina: 1
Acties:
  • 612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KI2000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Hello,

Ik heb het volgende probleem:

Thuis heb ik een wireless ADSL router van Level1 staan alsook een routertje van d-link (DI624).
De Level1 staat in voor de internet verbinding. De andere router (dlink) zou ik graag als wireless bridge gebruiken zodat die mijn xbox op hetzelfde netwerk kan zetten.
Heeft er iemand een idee of dit mogelijk is? In de Level1 heb ik gemerkt dat ik geen static dhcp adressen kan toewijzen...

Alvast bedankt voor een reactie.

One Man Can Make A Difference.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
staat daar niets over in de documentatie van de routers ?

• KI2000
Ik heb me al suf gezocht op google, got, en op de sites van de producenten zelf.
Wat betreft de D-link, daar staat een heel kort verhaaltje over het "bridgen" van deze router. Jammer genoeg heeft hij een vast IP adres nodig daarvoor, en aangezien ik dat blijkbaar in die level1 niet kan instellen zit ik sloot.
Mss is er een andere manier?

*edit*
Dit is de uitleg op de site van d-link. Dat zou normaalgezien moeten doen wat ik wil ... maar krijg het niet aan de praat:
Use router as Access Point / Switch Print
It is STRONGLY recommended that you do not use 2 routers. You may want to return it and purchase an access point (wireless) or a hub/switch.

To use your router as an access point only, please follow the steps below:

Router A is the router you want to use as the router - connected to the modem.
Router B is the router you want to use an access point or switch.

Step 1 Do not use the WAN port on router B.

Step 2 Depending on your network setup, you may need to change the LAN IP address of router B. The default is 192.168.0.1. If you are using another router, DHCP server, or Internet connection sharing software, change the LAN IP address of the router to an IP in your subnet (192.168.0.2). The LAN IP address must be static.

Step 3 Disable DHCP on router B. To disable DHCP, go into the routers configuration > Home > DHCP. Click Disable and then click apply.

To view the FAQ on how to set your IP address statically please visit: http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1053

[ Voor 64% gewijzigd door KI2000 op 17-05-2006 14:49 ]

Verwijderd

KI2000 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:37:
Ik heb me al suf gezocht op google, got, en op de sites van de producenten zelf.
Wat betreft de D-link, daar staat een heel kort verhaaltje over het "bridgen" van deze router. Jammer genoeg heeft hij een vast IP adres nodig daarvoor, en aangezien ik dat blijkbaar in die level1 niet kan instellen zit ik sloot.
Mss is er een andere manier?

*edit*
Dit is de uitleg op de site van d-link. Dat zou normaalgezien moeten doen wat ik wil ... maar krijg het niet aan de praat:
Use router as Access Point / Switch Print
It is STRONGLY recommended that you do not use 2 routers. You may want to return it and purchase an access point (wireless) or a hub/switch.

To use your router as an access point only, please follow the steps below:

Router A is the router you want to use as the router - connected to the modem.
Router B is the router you want to use an access point or switch.

Step 1 Do not use the WAN port on router B.

Step 2 Depending on your network setup, you may need to change the LAN IP address of router B. The default is 192.168.0.1. If you are using another router, DHCP server, or Internet connection sharing software, change the LAN IP address of the router to an IP in your subnet (192.168.0.2). The LAN IP address must be static.

Step 3 Disable DHCP on router B. To disable DHCP, go into the routers configuration > Home > DHCP. Click Disable and then click apply.

To view the FAQ on how to set your IP address statically please visit: http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1053
je kan die router gewoon instellen met een vast ip hoor. Je moet alleen zorgen dat dat ip niet door je router uitgeven kan worden...

• KI2000
Wat bedoel je daarmee precies?

=> de dlink router staat ingesteld op adres 192.168.1.110
=> dhcp bij de dlink staat uit en de xbox heeft hetzelfde statische adres 192.168.1.110

=> op de levelone router staat dhcp ingesteld op deze range: 192.168.1.100 tot 192.168.1.255

=> ik heb eveneens geprobeerd dhcp uit te schakelen op de level1, maar ik krijg nog steeds geen reactie op een ping naar 192.168.1.110

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Als je alles zo hebt gedaan als op de site van dlink staat zou ik alleen het adres van je dlink even veranderen in 192.168.1.50 of zo. Als dit adres maar buiten de pool van de level1 is.

• KI2000
Ok, dat zal ik vanavond dan eens proberen. Ik laat je nog iets weten. Bedankt alvast voor de replies.

*edit*
Valt me net te binnen. Dat had ik gisteren al geprobeerd met het adres 192.168.1.10. Geen resultaat.

[ Voor 36% gewijzigd door KI2000 op 17-05-2006 15:33 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Als je nou in de Dlink de DHCP server uitzet, en hem vervolgens met een LAN poort verbindt aan de LAN poort van de Level1 router, dan moet het werken. Je laat dan de WAN poort van de Dlink onbenut, en degradeert 'm zo tot switch/access point.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• KI2000
Juist, maar de bedoeling is van beide routers draadloos met elkaar te verbinden, zodat je een wireless access point bekomt.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Ah, voortaan niet eten en lezen tegelijk 8)7

Volgens mij kun je niet de ene als router etc gebruiken en de rest als 'repeater'

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 16:09
ChaserBoZ_ schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:46:
Ah, voortaan niet eten en lezen tegelijk 8)7

Volgens mij kun je niet de ene als router etc gebruiken en de rest als 'repeater'
Kan prima. Je wilt de Dlink dus als bridge gebruiken: "wlan in", utp uit, om zo je xdoos/psx/whatever aan je wlan te hangen. Een usb stickie gaat niet, dus heb je een ethernet bridge nodig.

sommige APs hebben er een eigen optie voor (oa Linksys: "AP client")

Als je hardware niet outdated is en WDS ondersteunt ben je er.

Met WDS (hybrid mode) kun je je Dlink als repeater gebruiken om je wlan bereik te vergroten. tevens kun je de ethernet poortjes hiervan benutten om bv je xbox op te hangen, waardoor ie dus netjes een IP krijgt van je levelone en dus op je eigen netwerkje zit en je lekker (wireless) kan xbox-live-en

Als ze geen WDS ondersteunen zul je echt op zoek moeten naar een specifieke bridge.

• KI2000
Dan heb ik waarschijnlijk pech want de di624 staat niet op de website als WDS ondersteunend apparaat. :(
Zal mss mijn hele zwik vervangen door US Robotics Router + Access Point.

Bedankt voor je uitleg.

Pagina: 1