Ik probeer het beeld van de SVideo ingang van m'n PCTV 300i kaart samen met het geluid van de line-in van m'n Audigy 4 met VLC over het netwerk te streamen.
Het beeld gaat goed, maar het geluid komt niet over. Ik heb al van alles geprobeerd, maar werken wil het niet. In alsamixer staat bij capture de line-in op vol volume (en mute staat uiteraard uit).
Op de pc zelf hoor ik wel keurig het geluid.
Ik ben tot dit commando gekomen:
/dev/dsp is de alsa source van de pctv kaart, maar aangezien ik geen tv signaal gebruik kan deze niet gebruikt worden.
/dev/dsp1 is m'n Audigy 4 kaart.
Wie kan me helpen?
Het beeld gaat goed, maar het geluid komt niet over. Ik heb al van alles geprobeerd, maar werken wil het niet. In alsamixer staat bij capture de line-in op vol volume (en mute staat uiteraard uit).
Op de pc zelf hoor ik wel keurig het geluid.
Ik ben tot dit commando gekomen:
code:
1
| vlc -vvv --color v4l:/dev/video:norm=0:size=720x576:channel=1:adev=/dev/dsp1:audio=1 --sout '#transcode{vcodec=mp4v,acodec=mpga,vb=10000,ab=384,venc=ffmpeg{keyint=50,hurry-up,vt=6800000},deinterlace}:std{access=udp,mux=ts,dst=10.0.0.101}' --ttl 12 |
/dev/dsp is de alsa source van de pctv kaart, maar aangezien ik geen tv signaal gebruik kan deze niet gebruikt worden.
/dev/dsp1 is m'n Audigy 4 kaart.
Wie kan me helpen?
Infinitus est numerus stultorum