Ik heb een reeks getallen die varieren van 0 tot 200.
Deze getallen moeten in een binair bestand worden opgeslagen als een 'binary coded signed integer value'.
Voorbeeld:
(00000001)(00000004)(00000003)(00000006)..........
De haakjes zijn alleen geplaatst om het beter leebaar te maken.
De getallen moeten dus 8 lang zijn met voorloopnullen.
Ik heb het grootste gedeelte al klaar, alleen het correct wegschrijven van de getallen van 8 tekens lukt nog niet echt.
Nu is mijn vraag waar ik nu precies de voorloopnullen moet maken. Is dat in de Put regel of moet ik niet een integer wegschrijven maar een string en daar de voorloopnullen in plaatsten.
Graag advies, want ik ben niet zo goed in binaire wegschrijven
--
Paul
Deze getallen moeten in een binair bestand worden opgeslagen als een 'binary coded signed integer value'.
Voorbeeld:
(00000001)(00000004)(00000003)(00000006)..........
De haakjes zijn alleen geplaatst om het beter leebaar te maken.
De getallen moeten dus 8 lang zijn met voorloopnullen.
Ik heb het grootste gedeelte al klaar, alleen het correct wegschrijven van de getallen van 8 tekens lukt nog niet echt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Open sXmlGrdFile For Binary Access Write As #lFileGrdfile For i = 0 To UBound(arr) sCellWaarde = arr(i) (...) Put #lFileGrdfile, LOF(lFileGrdfile), CInt(sCellWaarde) Next i Close #lFileGrdfile |
Nu is mijn vraag waar ik nu precies de voorloopnullen moet maken. Is dat in de Put regel of moet ik niet een integer wegschrijven maar een string en daar de voorloopnullen in plaatsten.
Graag advies, want ik ben niet zo goed in binaire wegschrijven
--
Paul