Hallo,
Laatst een inspiron 1300 gekocht en er verzuimd meer dan 256mb geheugen in te laten proppen
. Nu tilde ik er niet zo zwaar aan, maar nu blijkt die notebook toch zwaar langzaam te zijn (1.5 ghz intel celeron met 256 mb geheugen). Voor de toepassingen die ik eroop gebruik (office, mail, internet en wat lichte fotobewerking (rode ogen, bijsnijden enkleuraanpassingen (geen ingewikkelde photoshopgeintjes))) dacht ik er wel genoeg aan te hebben...Nu heb ik bij Dell gekeken voor een 512mb module, maar daar vragen ze nogal veel geld voor (72 euri). Nu vraag ik mij af of ik er niet een andere 512mb DDR2 533 (4200) in kan proppen. Ik maak dan hoogstwaarsijnlijk geen gebruik ban het dualchannel voordeel. Ook dan de vraag of dit gemis van dualchannel de perfomance van de extra 512 weer negatief beïnvloed. Overigens meen ik me te herinneren dat wanneer je 2 verschillende groottes mem in je systeem hebt, je sowieso geen dualchannel kunt gebruiken.
Graag jullie altijd welkome input.
Groet,
Danny
Laatst een inspiron 1300 gekocht en er verzuimd meer dan 256mb geheugen in te laten proppen
Graag jullie altijd welkome input.
Groet,
Danny
P4 3,06Ghz HT on asus p4s800-mx, 1024mb, Coolermaster hyper48 @ 26 ºC, maxtor 80Gb & WD caviar 200Gb surfing at 24Mbit adsl