[AD GPO WSUS] SP2 goedgekeurd en dat mag niet*

Pagina: 1
Acties:

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Ik zit met een dringend probleem met WSUS. Ik had eens het leuke idee om een wsus (windows server update) service op te starten. Alles verloopt fijn en ik heb alle clients de updates via GPO laten downloaden en laten schedulen voor morgen om 12 uur om alle updates te installeren.

Nu is er echter het volgende probleem: Ik heb windows xp service pack 2 goedgekeurd. 8)7 Dit wil dus zeggen dat de meeste clients gigantisch traag zullen zijn op het moment dat de installatie doorgaat aangezien 60%nog geen sp2 heeft. :(

Wat moet ik doen om te verhelpen dat windows xp service pack 2 zal deployen?

SvennieG

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit - 'dringend probleem' zegt niet zo veel he :P

Als je je SP2 gewoon op 'geweigerd' zet dan zouden je PCs normaal gesproken (mits ze op tijd updaten :P ) niet naar SP2 gaan - wil je het zekere voor het onzekere nemen zou je ze geforceerd kunnen laten syncen met de WSUS server - via:

code:
1
wuauclt /detectnow
:)

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:49:
Kleine titel edit - 'dringend probleem' zegt niet zo veel he :P

Als je je SP2 gewoon op 'geweigerd' zet dan zouden je PCs normaal gesproken (mits ze op tijd updaten :P ) niet naar SP2 gaan - wil je het zekere voor het onzekere nemen zou je ze geforceerd kunnen laten syncen met de WSUS server - via:

code:
1
wuauclt /detectnow
:)
Ok, deze aanpassing had ik al gedaan van zodra ik mijn fout had ingezien (3 uur geleden). Ik ben echter nog steeds niet volledig op mijn gemak omwille dat ik het volgende zie in de event viewer:

code:
1
2
Installation Ready: The following updates are downloaded and ready for installation. This computer is currently scheduled to install these updates on Thursday, May 18, 2006 at 12:00 PM: 
- Windows XP Service Pack 2

Als ik jouw "wuauclt /detectnow" commando uitvoer zal er dus echt geen probleem zijn?

Bedankt! *pak van mijn hart* :)

SvennieG

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nouja, test het uit door die "wuauclt /detectnow" te draaien en dan na een kwartiertje of wat handmatig op het 'schildje' te dubbelclicken om te zien welke updates er klaar gezet zijn? :)