ik heb sinds de afgelopen dagen veel problemen met mijn raid configuratie. Het gaat om 2 gloednieuwe maxtors ( 1tje word nu getest door de winkel ).
Eerst liepen ze best goed best snel en geen problemen, sinds eergisteren sloeg me pc vast en vond ie 1 schijf niet meer.
ik heb toen een beetje aan de kabels liggen frotten en toen deed ie het weer voor 25 minuten ofzo.
nu word 1tje wel gevonden en de andere niet... of allebij helemaal niet. Aangezien het allebij nieuwe schijven zijn denk ik niet dat het daaraan ligt maar aan mijn raid controller op mijn moederbord... zou dat mogenlijk zijn ?
specs :
asus a7n8x-e deluxe
2 x s-ata maxtor 160 gig in raid ( nu dus even niet)
1 x western digital 200 gig
1x maxtor 120 gig
aopen 350watt voeding
Eerst liepen ze best goed best snel en geen problemen, sinds eergisteren sloeg me pc vast en vond ie 1 schijf niet meer.
ik heb toen een beetje aan de kabels liggen frotten en toen deed ie het weer voor 25 minuten ofzo.
nu word 1tje wel gevonden en de andere niet... of allebij helemaal niet. Aangezien het allebij nieuwe schijven zijn denk ik niet dat het daaraan ligt maar aan mijn raid controller op mijn moederbord... zou dat mogenlijk zijn ?
specs :
asus a7n8x-e deluxe
2 x s-ata maxtor 160 gig in raid ( nu dus even niet)
1 x western digital 200 gig
1x maxtor 120 gig
aopen 350watt voeding