Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

internet zonder telefoonkabel/telenet

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Hallo

Mijn probleem: ik wil mijn eigen internet hebben maar zoals je al weet kun je geen 2 modems aansluiten aan 1 dezelfde telefoon verbinding en aangezien een router veel kost en ik geen kabel heb boven (dus geen telenet) zit ik dus in de problemen.

ik weet dat er soort abonnementen bestaan voor met je GSM maar die kosten dus ook een fortuin.

Heeft er iemand nog een id? :/

alvast thx _/-\o_

Verwijderd

Lekker niveautje weer. Ga eens even lekker naar beginnersweb ofzo. Zoals je misschien was opgevallen toen je op de main page van GoT kwam, is dat de diverse fora in categorien zijn opgedeeld. Wellicht had je dan kunnen bedenken dat een vraag als deze NIET in het forum Elektronica of zelfs in de hoofdcategorie CME thuishoort. Tevens doet je post toch wel een beetje vermoeden dat je budget niet verder reikt dan je wekelijkse zakgeld van 5 euro. Niettemin kosten (wifi) breedbandrouters tegenwoordig bijna niks meer (zie de pricewatch), dus is het een kwestie van even sparen.

@hieronder: Misschien was de toon van deze post niet helemaal duidelijk, maar dit soort topics (en users) zijn mateloos irritant en doen het toch al snel-dalende niveau hier geen goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 13:26 ]

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
dank je voor de hulp :P

iedereen is noob geweest, jij ook

[ Voor 45% gewijzigd door Wouter7 op 17-05-2006 13:33 . Reden: edit van emiel ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:19:
Tevens doet je post toch wel een beetje vermoeden dat je budget niet verder rijkt dan je wekelijkse zakgeld van 5 euro.
4 weekjes sparen voor een Sweex routertje, ik zie geen probleem :Y)

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
heb al iets anders gevonden. toch bedankt :)

Topic closed

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:06
of jij kijkt eens op marktplaats/ebay

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Als ik een router zou nodig hebben zou ik dat al gedaan hebben maar ik zoek gewoon een andere manier waarvoor je geen lijn nodig hebt.

alvast thx

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wouter7 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:34:
Als ik een router zou nodig hebben zou ik dat al gedaan hebben maar ik zoek gewoon een andere manier waarvoor je geen lijn nodig hebt.

alvast thx
Draadloos netwerkje aanleggen :?
Misschien kun je je ouders daarvoor wel lief aankijken. Internet makkelijk op een bovenverdieping is best te realiseren.
Maar beter is een routertje kopen en een kabeltje naar boven leggen zal met de hulp van je ouders niet zo'n groot obstakel zijn lijkt me. Hangt verder natuurlijk ook af van gezinsituatie en de woning ;)
Wouter7 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:22:
iedereen is noob geweest, jij ook
Dat kan wel zijn maar dat is geen excuus ;)
Maar met goed opletten en dus goed lezen wat er staat kom je een eind. Zo was ik vroeger ook een n00b in Linux, maar goed lezen en beetje moeite er in steken doet wonderen.
En nu even een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif, zodat een moderator dit beestje in het daarvoor bestemde forum kan zetten of eventueel andere dingen.

[ Voor 67% gewijzigd door Ultraman op 17-05-2006 13:47 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Eerlijk gezegd zocht ik de topic over "internet in auto" maar ik heb vastgesteld dat ze weg ik daarom dat ik het hier vroeg.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik snap echt helemaal niks van je berichten, maar is het zo dat onder een PC staat waar internet aanwezig is en jij boven een PC hebt zonder internet?

If so, schaf een leuke (al dan niet wireless) router aan, zet die achter je modem, prik 2 netwerkkabels in de router en verbind ze met de 2 PC's.
Stel de router in zodat ie naar behoren werkt en klaar.

Wireless zou ik je niet aanraden, als je computer toch een vaste plaats heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Tanuki op 17-05-2006 13:46 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:16

lier

MikroTik nerd

Wouter, begin eerst een te vertellen wat je hebt.

Heb je een laptop/pc/mobile device en waar wil je het gebruiken ?
Wat is je budget dat je eventueel wil uitgeven ?
Tegen welke beperkingen loop je aan (kabels/draadloos/iets anders) ?
Welke oplossingen heb je zelf verzonnen naast de router en Internet via GSM ?
ICS (http://www.google.nl/sear...sharing&btnG=Zoeken&meta=) een mogelijkheid, door toevoeging van een aantal netwerkkaartjes ?

Door zoveel mogelijk informatie te geven en te tonen dat je zelf initiatief hebt genomen, zal je topic veel interessanter worden, ook voor eventueel naslag werk.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
ik heb een gewone pc maar wil binnekort een laptop kopen. Aangezien ik dus zoals jullie wel weten ik nog te jong om zelf netwerken aan te leggen over ons hele huis heb ik dus een probleem.

We hebben een gewone pc met een gewone modem maar mijn pa is niet zo'n handige in pc's en internet dus als ik internet wil zal ik er zelf voor moeten zorgen.

Ik heb een modem liggen maar zoals je weet kun je geen 2 modems aansluiten aan dezelfde lijn en onze kabel ligt beneden(dus daar kan ik ook niet aan).

ik heb zitten opzoeken over draadloos internet en vond alleen maar de info over routers en Bluetooth en aangezien dus een router is uitgesloten en en ik maar een gewone GSM heb lukken deze 2 dus ook niet.

Daarom vroeg ik aan jullie of er nog manieren waren en srr als dat kinderachtig is. :?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zon draadloos routertje is inderdaad maar een euro of 20 en met een nette TS kunnen mensen je er vast wel mee helpen

• Tanuki
  • Niet online
Wouter7 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:07:
ik heb een gewone pc maar wil binnekort een laptop kopen. Aangezien ik dus zoals jullie wel weten ik nog te jong om zelf netwerken aan te leggen over ons hele huis heb ik dus een probleem.

We hebben een gewone pc met een gewone modem maar mijn pa is niet zo'n handige in pc's en internet dus als ik internet wil zal ik er zelf voor moeten zorgen.

Ik heb een modem liggen maar zoals je weet kun je geen 2 modems aansluiten aan dezelfde lijn en onze kabel ligt beneden(dus daar kan ik ook niet aan).

ik heb zitten opzoeken over draadloos internet en vond alleen maar de info over routers en Bluetooth en aangezien dus een router is uitgesloten en en ik maar een gewone GSM heb lukken deze 2 dus ook niet.

Daarom vroeg ik aan jullie of er nog manieren waren en srr als dat kinderachtig is. :?
En waarom is een router "dus" uitgesloten dan?
Ik heb geen idee hoe je anders 2 PC's van dezelfde internet verbinding wilt voorzien...

Of wil je een abonnement voor jezelf? Dan zul je je provider even moeten bellen...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Een provider is geen probleem, alleen moet ik ergens een connectie hebben :?

Verwijderd

Wouter7 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:12:
Een kabel en een ADSL-abonnement nemen? Lijkt mij een beetje omslachtig als je al een internetverbinding hebt. Een router (al dan niet draadloos) kopen is stukken handiger en goedkoper.

Internet zonder kabel of telefoonaansluiting is niet onmogelijk. Je kunt via het mobiele netwerk internetten, maar je gaf zelf al aan dat je dat te duur vond. Veel opties blijven er dan niet open.

Waarom kun/mag je eigenlijk het internet niet delen? Desnoods leg je een gedeelte van de kosten bij.
Aangezien ik dus zoals jullie wel weten ik nog te jong om zelf netwerken aan te leggen over ons hele huis heb ik dus een probleem

15 jong? Ik had op mijn 14 al ons hele huis van een bedraad netwerk + router voorzien. Ook al heb je geen kennis ergens van, met het lezen van de handleiding en verscheidende FAQ's op bijvoorbeeld GoT kom je al een heel eind.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 14:21 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wouter7 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:12:
En dat kost? Met 3 maanden abonnement betaal je al meer als wat je moet investeren in een draadloos routertje en een wifi kaartje in je PC.

Signatures zijn voor boomers.

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 12:20
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:15:
[...]

Een kabel en een ADSL-abonnement nemen? Lijkt mij een beetje omslachtig als je al een internetverbinding hebt. Een router (al dan niet draadloos) kopen is stukken handiger en goedkoper.

Internet zonder kabel of telefoonaansluiting is niet onmogelijk. Je kunt via het mobiele netwerk internetten, maar je gaf zelf al aan dat je dat te duur vond. Veel opties blijven er dan niet open.

Waarom kun/mag je eigenlijk het internet niet delen? Desnoods leg je een gedeelte van de kosten bij.

[...]

15 jong? Ik had op mijn 14 al ons hele huis van een bedraad netwerk + router voorzien. Ook al heb je geen kennis ergens van, met het lezen van de handleiding en verscheidende FAQ's op bijvoorbeeld GoT kom je al een heel eind.
Ik denk dat ie bedoeld dat z`n ouders dat niet goed vinden (vonden de mijne ook niet, nu mag ik doen wat ik wil :P)

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Ik mag het wel delen maar ...
- de ene zijn internet is dan overbelast
- mijn internet gaat ook niet zo snel
- de andere pc MOET altijd dan aan staan

==> netwerk tussen de 2 pc is bijna uitgeschakeld

een router mag niet aan de andere pc hangen omdat volgens mijn pa, je dan een slechter internet krijgt dus dan zou het een router + modem moeten zijn, en dat werkt volgens mij niet

Verwijderd

Zoals je zelf al zei heeft je pa niet veel verstand van PC's en internet ;)

En router hangt altijd met 1 kabel verbonden met je ADSL of Kabelmodem. Een router is in feite gewoon een PC die altijd aanstaat, en niks anders doet dan gegevens naar de goede ontvanger sturen.

Aan de router zitten dan de PC's verbonden, met of zonder draad. Met een router hoeft de PC beneden dus niet altijd aan te staan.

Als het internet overbelast raakt door 2 gebruikers (en zo te zien is je pa sowieso niet een al te zware gebruiker) heb je waarschijnlijk een te trage abo en kan je beter overschakelen naar iets zwaarders. Of je onderschat jullie internet en het gaat prima samen.

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
mijn pa niet nee, maar mijn broer wel ;)

ps, is van EDPNET, 10GB, 3.3MBPS

[ Voor 33% gewijzigd door Wouter7 op 17-05-2006 14:43 ]

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Waarschijnlijk ten zoveelste male, maar een draadloze router is wat je nodig hebt + in je pc een wifi kaart!
Van de router naar de PC beneden kun je ook een kabeltje leggen, scheeld je weer knaken.

[ Voor 29% gewijzigd door sjolmers op 17-05-2006 14:45 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
ik zal het nog eens voorstellen, hopenlijk dat jullie hem overtuigd hebben :/

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter7 op 17-05-2006 14:51 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:58
Wouter7, neem nou maar van een ander Belg aan dat je gewoon een wireless routertje van 50€ moet aanschaffen en dat al je problemen opgelost zijn. ;)

edit:

Woon je in de buurt van Aalst?

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 17-05-2006 14:54 ]

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wouter7 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:42:
mijn pa niet nee, maar mijn broer wel ;)

ps, is van EDPNET, 10GB, 3.3MBPS
3,3 te licht? Ook al is dit een theoretisch getal, voor gewoon internetten moet dit te doen zijn. Ikzelf heb een 1,6mb download, en daar zitten 3 pc's aan verbonden (MoDem > Switch > LAN). Binnenkort wordt het een switch met een draadloos accespoint, zodat ik met mijn laptoppie in de tuin kan zitten.

3,3 is heus wel deelbaar. Geen pc hoeft aan te staan, alleen de switch. Kost teveel stroom? Zet je'm s nachts uit (net zoals de modem, de tv, de video, het aquarium ;) ). Maar over het algemeen zal een switch niet veel aan stroom kosten.
De deelbaarheid hangt natuurlijk ook af, hoeveel je gaat downloaden. Al zal dat in belgie met die limieten wel meevallen :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door Eusebius op 17-05-2006 14:59 ]

==
hoi

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
K, als ik mijn pa heb overtuigd kan ik er mischien een gaan zoeken, al verwacht ik niet dat ik het voor zo weinig geld een goede kan krijgen

nee, West-Vlaanderen, Roeselare

• Tanuki
  • Niet online
Ik raad je toch aan wel iets te (willen) investeren in een leuke router. Misschien een tweedehandsje op Marktplaats, V&A of Ebay zien te krijgen?

Dan zou je een leuke ASUS WL-500g / Linksys WRT54G kunnen aanschaffen (dan zit je ook zeker goed, met zowel stabiliteit als uitbreidbaarheid en features).

Nieuw heb je een ASUS WL-500g al voor zo'n 70 euro. De Linksys WRT54G ligt ook rond die prijs.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Doe het dan goed: Het grote *Asus WL-700g topic * (zie vooral laatste pagina's, gaat over verschil tussen 700ge en 500gp)

==
hoi

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

[norml]#include <grappige_sluitmsg.h>[/]

[ Voor 40% gewijzigd door Sprite_tm op 17-05-2006 15:43 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.