Toon posts:

K7Tpro2-a bios kapot, systeem boot niet HELP

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7TPro2a.
Ik was aan het klooien met mijn bios( ik wild ook zo'n leuk plaatje in plaats van dat energy-star logo). Toen ik hem flashde, ging alles goed. Maar toen moest hij rebooten. En er gebeurde niks meer!!!

Eerst 3 lange piepen, daarna blijft hij continu hoge korte piepjes geven. Ik heb echt geen idee hoe ik dit op moet lossen, de pc doet helemaal niks meer!!!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:53
Pfff....

Zeg nou eerlijk, dat was ook niet zo slim he :(

Waarschijnlijk is je bios RIP. Probeer voor de zekerheid nog even het CMOS memory te 'clearen' door de betreffende jumper op het moederbord te plaatsen.

Als dat niks help (hoogstwaarschijnlijk) -> terug naar de fabrikant. Als je zegt dat het door het flashen gebeurd is zullen ze je waarschijnlijk de garantie weigeren.... Je kunt natuurlijk beweren dat 'ie 'spontaan niets meer deed' ;)

Verwijderd

Topicstarter
wat is er nou niet slim aan.... Iedereen hierzo zit toch momenteel met die logootjes te klooien, ik zie anders genoeg vragen erover voorbij komen...

Maar heeft niemand hier een theorie over ofzow???

Verwijderd

Topicstarter
niemand :?:'(

asjeblief :'(

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Probeer iemand te vinden met een hetzelfde mobo en doe de bios truuk

(hoe je dat doet heb ik vandaag al ergens gelezen, moet je dus ff zoeken)

Anders dan vraag je aan de fabrikant of ze je een nieuwe bios kunnen sturen (abit doet daar heel soepel in)

Of je koopt exact hetzelfde mobo (bij zelfde winkel) wisselt hem om met die kapotte, gaat terug naar de winkel en zegt dat ie het niet doet (vraag geld terug, lukt dat niet, ruil het voor iets anders, of neem een werkend exemplaar weer mee naar huis en verkoop 1 v.d 2 mobo's

Niet helemaal eerlijk.... :( maja....

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Uhmmmmmmmmmm. you can kiss your mobo goodbye.....

mijn asus mobootje deed na zo'n rare boot met piepjes helemaal niks meer....
:(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 januari 2001 19:22 schreef Undertaker2 het volgende:
Of je koopt exact hetzelfde mobo (bij zelfde winkel) wisselt hem om met die kapotte, gaat terug naar de winkel en zegt dat ie het niet doet (vraag geld terug, lukt dat niet, ruil het voor iets anders, of neem een werkend exemplaar weer mee naar huis en verkoop 1 v.d 2 mobo's

Niet helemaal eerlijk.... :( maja....
Dat is wel een stoere actie ja >:)>:)>:)>:)

Maar ja, is er dan toevallig iemand in de buurt van Spijkenisse/Rotterdam dit een MSI K7Tpro2-a heeft en die even van Bios-chip wil ruilen? :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand :? :'(
asjeblief :'(

Verwijderd

had exact hetzelfde nadat ik de bios update
had geen zin/tijd om te kloten dus naar de pc boer waar k de onderdelan had gehaald effe gekeken 15 minuut later moeten uitgebreider testen mooi nie geef maar weer mee ander mamabord gekocht en hupsa alles doet het weer nou morgen me centjes voor die msi nog effe terughalen (pas 2maand oud )
je zou toch mogen verwachten dat na een geslaagde bios update je systeem gewoon zou moeten werken toch ? :?

Verwijderd

hotflashen zou moeten werken zou ik zeggen, maar euh zal niet voor een plaatje een bios updatje doen maar ja, gebeurt is het al.

Hotflashen iemand met hetzelfde mobo opzoeken.

opstarten die comp

mobo op cachebel hebben staan.

zijn cmos eruit

jouw cmos erin

flashen die zooi

jouw cmos eruit

zijn cmos erin

klaar zou ik zeggen >:).

Verwijderd

Topicstarter
moet het echt dezelfde mobo zijn??? Ik ken namelijk niemand in de buurt van Spijkenisse/Rotterdam met een MSI, wel iemand met een Asus A7v, zou het daar dan ook mee gaan???

Bios chip is toch hetzelfde, en je kan dan toch gewoon een MSI bios erin flashen??

Verwijderd

Je kunt je chip ook opsturen naar MSI. Heb je waarschijnlijk binnen 4 dagen een nieuwe. (gratis, alleen ptt. tnv. Christiaan Jansen).

Ik heb precies het zelfde probleem gehad, ook goed geflashed (geen logo ofzo, gewoon origineel) en toen begon 'ie ook te piepen.

Die van mij deed het ook soms toen ik m'n proc. op 950 had. FF de computer 10 min uit laten staan en hij deed het weer. (chip te warm)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ehm als je BIOS bootblock heeft ff isa videokaartje in 1e isa slot... booten, bootfloppy en opnieuw flashen...

Werkt dit niet, ff MSI bellen en nieuwe vragen... zeggen dat je echt niet zonder kan (tentamens enzow:)

Ik had de volgende dag een nieuwe binnen :)

webOS all the way!

Verwijderd

Op zaterdag 27 januari 2001 01:18 schreef Hermanvh het volgende:
Ehm als je BIOS bootblock heeft ff isa videokaartje in 1e isa slot... booten, bootfloppy en opnieuw flashen...

Werkt dit niet, ff MSI bellen en nieuwe vragen... zeggen dat je echt niet zonder kan (tentamens enzow:)

Ik had de volgende dag een nieuwe binnen :)
Stomme vraag natuurlijk, maaruh waar heb jij dat ISA slot precies gevonden :?

De MSI K7T Pro(2) heeft namelijk geen ISA slot :Z

Verwijderd

Topicstarter
ik zalwel ff met MSI mailen of bellen dan, als jullie zeggen dat ik dan gewoon een nieuw chippie krijg is dat natuurlijk het simpelste

In ieder geval bedankt
Pagina: 1