We hebben hier een aantal laptops op het domein zitten waarmee medewerkers ook wel eens buiten werken. Het probleem hiermee is dat ze niet op internet komen wanneer ze niet op ons domein aangesloten zitten. Ik heb even uitgezocht hoe dit komt en dit blijkt in (domein)proxyserver te zitten. Internet Explorer krijgt de instellingen vanuit het domein dmv de policy en de gebruiker kan dit niet aanpassen vanwege beveiligingsinstellingen.
Hoe krijg ik nu internet aan de gang op deze laptops? Heb al gedacht aan het volgende:
- hardware profielen instellen
- andere browser installeren, FF ofzo
- lokaal gebruikersaccount aanmaken speciaal voor onderweg/thuis
- netswitcher installeren (doet niet precies wat ik wil)
- policy uitschakelen voor offline werken (hoe?)
Verder ben ik er nog niet helemaal uit hoe het nou precies werkt met gebruikersprofielen in en buiten het domein. Gebruikers kunnen nu inloggen met hun domeinaccount op de laptops wanneer ze onderweg zijn, synchroniseren etc werkt allemaal maar ze krijgen de melding dat ze een zwevend profiel hebben en dat het domein niet gevonden kan worden. Is er iemand die een handleiding of procedure heeft om dit in te stellen zoals Microsoft dit voorschrijft?
Hoe krijg ik nu internet aan de gang op deze laptops? Heb al gedacht aan het volgende:
- hardware profielen instellen
- andere browser installeren, FF ofzo
- lokaal gebruikersaccount aanmaken speciaal voor onderweg/thuis
- netswitcher installeren (doet niet precies wat ik wil)
- policy uitschakelen voor offline werken (hoe?)
Verder ben ik er nog niet helemaal uit hoe het nou precies werkt met gebruikersprofielen in en buiten het domein. Gebruikers kunnen nu inloggen met hun domeinaccount op de laptops wanneer ze onderweg zijn, synchroniseren etc werkt allemaal maar ze krijgen de melding dat ze een zwevend profiel hebben en dat het domein niet gevonden kan worden. Is er iemand die een handleiding of procedure heeft om dit in te stellen zoals Microsoft dit voorschrijft?
Whoop!