Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GPS] Navigatie PDA met ingebouwde muis of extern?

Pagina: 1
Acties:

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 00:30

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Ok ik heb de search gebruikt, alle modellen van pdashop bekeken,
diverse reviews gelezen,
enige topic wat een beetje in de buurt komt is:
[rml][ navigatie] welke?[/rml]

Goed het probleem:
Ik zat te kijken naar:
-Acer N35 met ingebouwde GPS ontvanger
-Acer N311 zonder gps, maar met wifi en Bluetooth en VGA scherm
-Asus Mypal A636, met GPS, Wlan, en bluetooth en QVGA scherm
-Mio P350, ingebouwde gps, geen bt/wlan

De Asus ziet er kwa funcionaliteit leuk uit, het speakertje zit op de voorkant naast het joystickje,
hij heeft zoals de p350 een sirfstar III GPS chip, alleen heeft ie een QVGA scherm.

De N35 is de goedkoopste, een sirfstar II gps chip (12 kanalen, de sirfstar III heeft er 20)

De N311 heeft wlan en bluetooth en het zeer schone VGA scherm. Enige nadeel hier is dat je weer een externe gps muis nodig hebt.

en als laatste de Mio p350, voor zover ik weet de nieuwste van het rijtje, geen bt/wlan maar wel weer de sirfstar III gps ingebouwde chip.

Ok wat wil ik ermee/verwacht ik ervan:
-Tomtom 5 europa, kwa prijs wil ik proberen onder de 500 te blijven. Tomtom 5 europa software kost 170 euro bij pdashop.
-Email, gewoon bij werk enzo hup ding in de cradle, aansluiten op het netwerk en mailtjes pompen.
(is het overigens mogelijk via een pc direct van het inet mail te downloaden of moet het eerst lokaal??)
En natuurlijk een agenda om afspraken enzo bij te houden.
Het schermpje moet dus duidelijk leesbaar zijn, en als de stem in tomtom hoorbaar is zou dat erg fijn zijn.

De Asus kost 360, dus dat komt op 530. Op zich geen punt.
De Mio (die overigens nog niet verkrijgbaar is afaik) kost 300, plus tomtom is 470.
De Acer n35 kost inc tomtom europa bij pdashop 389 euro.
De Acer N311 kost 319 euro, dus 489 euro met tomtom.

Mijn huidige voorkeur gaat naar Asus vanwege de speaker aan de voorkant en de wat uitgebreidere functies.Maar:
-Is het QVGA goed en duidelijk genoeg voor het goed functioneren van TOMTOM.
-De ingebouwde GPS schijnt vaak last te hebben van zonnewerende voorruiten. Natuurlijk heb ik dat..

Dus dan zou de N311 met externe gps muis mogelijk een betere keuze zijn?

En ik zie steeds meer Mitac Mio's met MioMap of pda's met michelin navigatie.
komen ze in de buurt of zijn ze al beter dan tomtom? ik zal veel met van deur tot deur navigatie moeten werken..

Zo als er vragen zijn over het mogelijk ietwat onduidelijke verhaal, ik reageer graag!