[Coppermine+Linux] Errors bij toevoegen afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
Situatie
Ik heb hier een Linux-servertje staan die die Apache 2.x draait, met daarop PHP 4.3.4 geinstalleerd.
Hierop heb ik gister Coppermine 1.4.5 geinstalleerd, maar ik heb problemen met het toevoegen van afbeeldingen in albums.

Probleemomschrijving
Coppermine draait naar behoren voor de rest, ik kan albums, categorieen en dergelijke aanmaken. Maar zodra ik fotos wil gaan toevoegen in een fotoalbum gaat het mis.

Wanneer ik in de 'bestanden toevoegen'-functie voor admin's werk, en ik een mapje aangeef waar een zooi fotos in staan, gaat het mis. Ten eerste maakt coppermine al geen thumbs aan bij het listen van de bestandslijst. Wanneer ik dan vervolgens op 'toevoegen' klik, krijg ik de melding; "klik voor meer gegevens of om opniuew te laden". Wanneer ik dus vervolgens op de melding klik krijg ik een popup met een volledig lege pagina voor me.

Aanpak
Ik dacht eerst dat het eventueel een rechten probleem was, ik heb vervolgens op de linuxbak geschillende rechten bekeken. Uiteindelijk de gehele htdocs toegewezen aan wwwsvr uit de groep www. Geen enkel probleem verder.

Vervolgens de image resizer gecheckt, gd2.x is ingebruik. Uit de phpinfo valt op te maken dat gd2.x correct geladen is en naar behoren zou moeten werken. Toen ik via de useruploadfunctie afbeeldingen in een album wilde gaan toevoegen werkte dit wel, maar alleen op kleinere afbeeldingen. Maar geresized door gd2 worden ze wel, er worden ook thumbs hiervan aangemaakt. Maar via de batch-uploadfunctie werktte het nog steeds niet.

Ik heb de debugfunctie aangezet in coppermine. Vervolgens kreeg ik een bunch info, waarop ik hard heb lopen Googlen, zonder uiteindelijk resultaat.
Een aantal stukjes uit de debug-info:

/include/functions.inc.php
* Warning line 2914: cannot yet handle MBCS in html_entity_decode()!
/searchnew.php
* Notice line 168: Undefined variable: fullimagesize

Ook heb ik verschillende imagehandlers geprobeert, gd1.x en imagemagik, maar zonder resultaat.
Ik weet ook niet of imagemagik correct geinstalleerd is, ik ben op het gebied van linux nog een redelijke naab, dus wat dat betreft...

Heeft iemand nog enige ideeen over uitprobeersels die misschien wat meer dingen duidelijk zouden kunnen maken enof geheel oplossen, want ik kom er echt niet meer uit.

Ik weet dat mijn probleemomschrijving misschien moeilijk te volgen is, nadere uitleg is altijd mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Novah op 17-05-2006 12:28 ]

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
Uiteindelijk maar de installatie ondergebracht bij een Windows 2000 Server installatie die nog ergens wat resources vrij had. Maar het is wel jammer dat het op de linuxbak niet gewerkt heeft.