Ik heb net een DFI Lanparty UT NF4 SLI-DR Expert gekocht, die wou ik natuurlijk gelijk uitproberen zonder op m'n kast te moeten wachten, dus ik heb alles uitgestald op de tafel en uitgetest. Ik wou Windows XP Pro installeren op de ook nieuw gekochte Hitachi Deskstar T7K250, maar de CD wou niet booten. Ik heb 't BIOS zo ingesteld dat ie eerst de CD en dan de HD boot, maar dat werkte niet.. soms kreeg ik alleen linksbovenin een wit knipperend streepje, en soms deze fout:
“DISK BOOT FAILURE. INSERT A SYSTEM DISK AND HIT ENTER”
Ofzo. Dus ik heb dit gedownload op een andere computer en op Floppy's gezet:
http://www.microsoft.com/...ed408ea73f&DisplayLang=en
Maar dat werkte ook niet, dezelfde fout.
Ik heb dus m'n FDD terug gezet in m'n oude computer, die had ik eruit gehaald om te proberen of die wel booten met FDD, maar niet dus, maar nu leest ie geen Floppy's meer in me oude computer. Ik heb dus in Device Mangar de floppy weggegooit en opnieuw opgestart, toen stond ie d'r weer maar deed 't nog niet.
Die fout die ik boven beschreef, kan volgens een forum post die ik ergens had gelezen, liggen aan een verkeerd ingesteld BIOS. En op 't gamer.nl forum zeiden ze dat 't moederbord mischien kapot is.
Ik ga nu eerst wachten op de kast en op m'n nieuwe DVD brander, daar stop ik alles in en breng 't even naar de lokale computer shop. Kijken of die 't kunnen ontdekken. Zo niet.. dan stuur ik m'n moederbord terug naar DFI, die hebben 2 jaar garantie gegeven.
Maar mischien weet een van jullie 't.
“DISK BOOT FAILURE. INSERT A SYSTEM DISK AND HIT ENTER”
Ofzo. Dus ik heb dit gedownload op een andere computer en op Floppy's gezet:
http://www.microsoft.com/...ed408ea73f&DisplayLang=en
Maar dat werkte ook niet, dezelfde fout.
Ik heb dus m'n FDD terug gezet in m'n oude computer, die had ik eruit gehaald om te proberen of die wel booten met FDD, maar niet dus, maar nu leest ie geen Floppy's meer in me oude computer. Ik heb dus in Device Mangar de floppy weggegooit en opnieuw opgestart, toen stond ie d'r weer maar deed 't nog niet.
Die fout die ik boven beschreef, kan volgens een forum post die ik ergens had gelezen, liggen aan een verkeerd ingesteld BIOS. En op 't gamer.nl forum zeiden ze dat 't moederbord mischien kapot is.
Ik ga nu eerst wachten op de kast en op m'n nieuwe DVD brander, daar stop ik alles in en breng 't even naar de lokale computer shop. Kijken of die 't kunnen ontdekken. Zo niet.. dan stuur ik m'n moederbord terug naar DFI, die hebben 2 jaar garantie gegeven.
Maar mischien weet een van jullie 't.