Toon posts:

Multikabel verbinding weg op vaste tijden

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M'n kabelinternet verbinding valt de afgelopen week telkens weg. Daar hadden we met multikabel eigenlijk nooit problemen mee gehad. Het vreemde nu is echter dat het op vaste tijden gebeurt. Althans, om 12 uur s'middags valt ie er vrijwel zeker uit, en tegen de avond of net er na vliegt ie er weer op.

Het is naar m'n mening geen probleem van de router of iets anders intern. Want het modem geeft gewoon geen signaal meer door. De technische man van multikabel komt vrijdag langs, maar heeft iemand van jullie misschien soortgelijke ervaringen of gewoon een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

alvast bedankt

Verwijderd

Verliest hij zijn IP adres op dan tijdstip? Kun je nog wel pingen ?
Is het bekabeld / draadloos. Wellicht zit er een storing van de buurman die elke dag op het zelfde tijdstip zijn verbinding open zet.

Wat gebeurd er na een modem reset? Werkt het dan weer of moet je wachten en werkt het automatisch wel weer?
En sinds wanneer heb je deze problemen? Heb je misschien software geinstalleerd of iets veranderd aan je configuratie...?

Heb hier zelf ook MK maar geen problemen te ondervinden.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:50

killercow

eth0

gewoon ff de helpdesk bellen, die kunnen iig zien of je modem elke keer reboot, en welke reden dat had.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat wanneer ik, als de internetverbinding verbroken is, naar beneden ga om naar het modem te kijken alle juiste lampjes nog knipperen. Wanneer ik daarop echter een reset uitvoer is dit niet meer het geval en heeft ie zelfs af en toe moeite om signaal te vinden. Het resetten werkt zodoende dus ook niet. Zomaar zo tegen de middag kan ik dan weer een signaaltje krijgen, gmail notifier ofzo, dat de verbinding weer aanwezig is. Het speelt al sinds vorige week donderdag en hier zijn voor de rest geen wijzigingen geweest qua configuratie. Nu nog 2 minuten......

Verwijderd

Topicstarter
killercow schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:55:
gewoon ff de helpdesk bellen, die kunnen iig zien of je modem elke keer reboot, en welke reden dat had.
De helpdesk kon mij tot op heden echt niet nuttig van informatie voorzien. Eerst zeiden ze dat het modem m'n router niet kon vinden, daarop heb ik een directe verbinding gemaakt met m'n laptop en dat hielp ook niet. Vrees dat het probleem ergens in een kastje buiten zit dan binnen m'n huis

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-02 08:26
Je verbinding is brak. Gewoon helpdesk (nogmaals) bellen, aan blijven dringen en je niet laten afschepen, gooi er een paar termen doorheen zodat ze merken dat je geen huis-tuin-en-keuken internetter bent.

Waarschijnlijk zullen zij het ook wel zien wanneer het signaal zwak is, in dat geval zal er een monteur langskomen die bij jou thuis de boel doormeet. Je krijgt dan óf een ander modem, óf de monteur gaat sleutelen aan één van die kastjes langs de weg om jouw signaal te versterken. Tenminste, zo is het tot 2x toe bij mij gegaan (heb ook multikabel)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is echt vreselijk apart. Zojuist om 12 uur er weer, zoals gebruikelijk, uitgelegen. Om tien voor half één kregen we hier zomaar eens te maken met een ware stroomstoring. Deze is zojuist afgelopen en wat zal je zien: de verbinding doet het weer.

Hier moet ik dus bijzeggen dat dat de afgelopen dagen nog nooit het geval is geweest...we hebben weer eens internet in de middag.

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Het is naar m'n mening geen probleem van de router of iets anders intern. Want het modem geeft gewoon geen signaal meer door.
Je steld hierna dat alle lampjes branden.

Ik weet niet wat voor router je hebt, maar een aantal jaren terug toen ik nog DSL deed hadden sommige klanten met UBER GARE routertjes dezelfde problemen, omdat daar gare ingebakken DHCP clients inzaten.

Dus probeer eerst eens met je pc direct aan je modem, zonder router, dan kan je die in elk geval uitsluiten.

Verwijderd

Punica- schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:24:
[...]

Je steld hierna dat alle lampjes branden.

Ik weet niet wat voor router je hebt, maar een aantal jaren terug toen ik nog DSL deed hadden sommige klanten met UBER GARE routertjes dezelfde problemen, omdat daar gare ingebakken DHCP clients inzaten.

Dus probeer eerst eens met je pc direct aan je modem, zonder router, dan kan je die in elk geval uitsluiten.
Wel typisch, telkens precies om 12 uur

offtopic:
La maar, lijkt wel of je bij MK werkt :+

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 13:35 ]

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:30:
[...]

Wel typisch, telkens precies om 12 uur

offtopic:
La maar, lijkt wel of je bij MK werkt :+
Juist daarom dacht ik eraan, want die klanten hadden dus ook exacte tijden dat het mis ging, omdat de lease van de DHCP client niet goed verliep (ofzoiets).

En het lijkt me logiusch dat je eerste alles gaat uitsluiten, daarvoor hoef ik niet bij MK te werken ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Punica- op 17-05-2006 14:48 ]

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Ik heb het ook wel eens gehad. Paar keer over de vloer geweest die mannen.

Bleek gewoon de ene keer een te sterk signaal en de andere keer een te zwak signaal. Kreeg netjes een nieuwe versterker met wat eindweerstandjes erop, en daarna geen problemen.

Gewoon de monteur afwachten.

Verwijderd

Topicstarter
Het bleek dat wij nog een van de oudere modems in bezit hadden, aangezien ze soms met frequenties zaten te spelen bij Multikabel viel bij ons de verbinding eruit. De monteur heeft het euvel verholpen met het plaatsen van een nieuw kabelmodem. Moest ik daar nou een week op wachten: ja!
Pagina: 1