Hoe de kleuren van highlighted tekst veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29
Via W3Schools, Dynamic Drive, Google en GoT Search heb ik wel antwoorden verkregen maar niet de antwoorden die ik zoek, vandaar dat ik dit topic open.

Als je als bezoeker op een website een stuk tekst selecteerd met je muis dan krijg je de standaard kleuren die door het OS zijn toegewezen. Handig, als je je wilt concentreren op een bepaald stukje tekst, maar dat standaard kleurtje past meestal niet zo goed bij de kleuren waarmee de website is opgebouwd.

Zo begon mijn zoektocht naar een manier om dit te veranderen. Twee manieren heb ik gevonden:

::selection : Welke helaas onderdeel is van CSS 3 en dus niet wordt ondersteund door de huidige browsers.

En:
-moz-selection : Welke helaas dus alleen voor Mozilla is.

Aangezien CSS dus geen uitkomst biedt voor mijn vraagstuk begon ik te zoeken naar oplossingen via javascript. Maar ook hier liep ik tegen een muur aan.

Dus mijn vraag, weet iemand hier hoe je de kleur van een 'door de bezoeker' geselecteerde achtergrond en tekst kunt veranderen? Het maakt in feite niet uit in welke taal het is zolang er maar geen extra software aan te pas komt (PHP modules bijvoorbeeld).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Ik denk dat je dan uitkomt bij een DHTML widget die iets doet met het stuk dat je selecteerd. En dan zul je de standaard selecteer functionaliteit uit moeten schakelen.

Verwijderd

NitroX infinity schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:23:
Dus mijn vraag, weet iemand hier hoe je de kleur van een 'door de bezoeker' geselecteerde achtergrond en tekst kunt veranderen? Het maakt in feite niet uit in welke taal het is zolang er maar geen extra software aan te pas komt (PHP modules bijvoorbeeld).
Helaas geen concreet antwoord, maar je zult het toch moeten zoeken binnen Javascript of iig andere client-side oplossingen.