Toon posts:

[ ASP.NET ] functie page in asp.net

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben bezig met een asp.net pagina waar ik een aantal standaard functies in wil zetten die ik heb geschreven. dit moet een pagina worden met alleen functies die ik ook voor andere projecten kan gebruiken.

Nu is mijn vraag wat is de mooiste manier om zo een soort pagina aan te maken.

alvast bedankt

gr T

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 09:44

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Wat vind je zelf de mooiste manier, heb je al dingen geprobeerd?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:23

BM

Admin Softe Goederen
Ik denk dat je niet naar een pagina moet zoeken, maar een class met (static) methodes?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

Topicstarter
heb al iets van de global.asax geprobeerd maar hier krijg ik een fout.

include al geprobeerd bv functies.vb maar deze kan ik dan niet op de default.aspx.vb gebruiken

met asp kan je gewoon een pagina includen en deze functies gebruiken maar hier kom ik er echt niet uit!

gr T

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-02 20:02
Jij moet eerst eens gaan verdiepen wat je nu allemaal wel niet kunt met object-georienteerd programmeren in combinatie met het maken van goede solutions in Visual Studio en .NET.

Je kunt bijvoorbeeld een library project maken waarin je je standaard functionaliteit zet, welke je weer kunt gebruiken in je web applicatie.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 21:21
Maak een project (class library) die je classes bevat met de functionaliteit die je in andere projecten wil kunnen hergebruiken. Je kan ervoor kiezen om die classes enkel static/shared methods te laten bevatten mocht dat nodig zijn.
Verder is dit best een beetje basic, en kon je dat zelf ook wel gevonden hebben mits een beetje gericht te zoeken en logisch na te denken.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.