Vind deze reactie niet kunnen

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Topicstarter
[reageer] Gepost door yzf1kr - woensdag 17 mei 2006 10:15 Score: 1 (Flamebait)
***KNIP***

nieuws: Journalist: 'Media Markt opgebouwd met SS-geld'

Zie dat modjes snel&rechtvaardig zijn opgetreden ;)

[ Voor 57% gewijzigd door tweaktubbie op 17-05-2006 10:51 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik merkte net ook al op dat er vrij actief op gereageerd werd. Helemaal door de beugel kan ie imo ook niet, maar een powermod/fp-admin mag er zijn zegje over doen wmb

Het gaat om deze reactie overigens

[ Voor 26% gewijzigd door Yoeri op 17-05-2006 10:40 . Reden: linkje naar reactie ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die gaat een edit krijgen.

[edit]
Damnit, is langbaard mij voor.

Ontopic: de reactie kan in die zin niet dat deze in de contekst van WO2 Joden generaliseerd zoals in de protocollen van Zion beschreven staat. Dat zijn 3 dingen die opgestapeld een zeer foute reactie opleveren. Als ook maar 1 facet was weggelaten, dan was íe louter stuitend maar dit....... :/

[edit2]
Hey, een bug ontdekt :P PM naar -2 kan men overrulen als men een -1 troll heeft klaarstaan..... nu is dat -1 troll neergezet als +1 troll en staat íe weer zichtbaar.

[ Voor 107% gewijzigd door Delerium op 17-05-2006 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 11:56

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Reactie ge-edit en samen met Ect op -2 geplaatst.

FA >TMF

[ Voor 11% gewijzigd door Longbeard op 17-05-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij moet deze draad maar goed in de gaten gehouden worden.

Reacties als dat het niet zo erg is omdat het bedrijf nu veel werkgelegenheid bied, of goede produkten. Als je het daarom niet erg vind heb je toch het IQ van een uitgebloeide stinkzwam???

Of reacties die gewoonweg inhoudelijk niet juist zijn en het goed proberen te praten.

Persoonlijk ga ik bij dit soort ranzige replies nogal over mijn nek, en ik vraag me serieus af of 40-45 op scholen tegenwoordig nog wel word behandeld, of gaat het algemene IQ van de jeugd zover achteruit dat dit als normaal gezien word? Kan het me nauwelijks voorstellen, maar als ik dit soort dingen zie, krijg ik toch altijd weer pukkeltjes.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
laat je termen als
het IQ van een uitgebloeide stinkzwam
wel even achterwege graag? Dank. Ik ben het er ook niet mee eens, maar snap het punt van de user wel. Je kunt moeilijk de hele MediaMarkt sluiten omdat de oprichter er vuil geld voor gebruikt heeft. Dat Otto aangepakt moet/mag worden, ok, maar de werknemers van het bedrijf treffen geen schuld en moeten dus buiten schot blijven. Hij formuleert het ongelukkig, maar flamebaits als die van jou dragen ook weinig bij tot de discussie

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Prima, dan zal ik deze thread niet meer modereren. Alles is kennelijk ok.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

wildhagen schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:41:
Of reacties die gewoonweg inhoudelijk niet juist zijn en het goed proberen te praten.
Ik snap niet wat er mis is met deze reply. Op veel mensen was dit namelijk wel degelijk van toepassing in WO2.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 20:40
Niet echt, want niet iedereen sluisde geld van vermoorde mensen weg naar geheime rekeningen, om dat na de oorlog niet terug te geven aan de families van de slachtoffers maar er lekker zelf mee vandoor te gaan.

Het gaat hier niet om iemand die een snorretje heeft laten staan in de oorlog en daar later spijt van had.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ach, Wildhagen beweert in feite dat men alles moet terugdraaien en dus de snelwegen moet afbreken en opnieuw moet opbouwen.

Het feit is dat men in heel Duitsland meedeed met die oorlog. En welke motieven men had, dat weet niemand meer. Jodenhaat? Patriotisme? Verkeerde bijbelinterpretatie? Meelopen? Meedoen omdat je anders geen werk hebt? Meedoen omdat anders je Joodse vrouw verdacht wordt? Er is 5 jaar lang een gehaktmolen bezig geweest en daardoor zijn een hoop stukken op andere plaatsen terecht gekomen. Om nou alles dat door nazi's aangeraakt is als totaal fout te bestempelen is wel erg besmettelijk.... en feitelijk pleit je dan voor het afzinken van Duitsland.

Laten we verder gaan met waar we zijn en niet zo zwart/wit fouten uit het verleden aanjagen. Die relativeringen mag men ook op de FP posten.

Oscar Schindler was ook een nazi, heeft diverse Joodse medailles gekregen. En de Nederlandse overheid heeft ook enorm veel geld en goederen geconfiskeerd, hoor je niemand over. Er zal vast wel ergens een boek zijn van een Jood die na 4 jaar Auschwitz terugkwam en z'n eigen huis niet inkon... en ook van de burgemeester en de rechterlijke macht z'n huis niet in mocht. Dat is zwart/wit gezien voldoende voor flink wat zelfhaat, maar wie kent de motieven nog?

[ Voor 22% gewijzigd door Delerium op 17-05-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Glashelder schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:57:
[...]

Ik snap niet wat er mis is met deze reply. Op veel mensen was dit namelijk wel degelijk van toepassing in WO2.
Nee hoor, de SS was niet verplicht. De 'gewone' Wehrmacht wel, maar da's iets anders.

Diefstal, wat deze man deed, was ook niet verplicht.
Ach, Wildhagen beweert in feite dat men alles moet terugdraaien en dus de snelwegen moet afbreken en opnieuw moet opbouwen.
Kun jij voor één keer zo intelligent zijn om mensen geen dingen toe te dichten die ze nooit hebben gezegd? Of ben je daartoe simpelweg niet in staat? Dit is namelijk niet de 1e keer dat je dit flikt, en niet alleen bij mij overigens.

Waar heb ik dit gezegt dan, een letterlijke quote graag!

[ Voor 54% gewijzigd door wildhagen op 17-05-2006 12:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als je erom vraagt, prima. Bij deze 2 quotes
Reacties als dat het niet zo erg is omdat het bedrijf nu veel werkgelegenheid bied, of goede produkten. Als je het daarom niet erg vind heb je toch het IQ van een uitgebloeide stinkzwam???
[
wildhagen schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:54:
Prima, dan zal ik deze thread niet meer modereren. Alles is kennelijk ok.
De eerste zeg je het wel niet letterlijk, maar je insinueert het wel degelijk. En de tweede quote laat zien dat je het heel hoog opneemt en er geen redelijk compromis over de eerste mogelijk is.

Dat heeft niets met mijn of jouw intelligentie te maken, dat is slechts wat ik (en ook andere mensen) eruit zouden kunnen halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Delerium op 17-05-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ecteinascidin schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:08:
Als je erom vraagt, prima. Bij deze 2 quotes

[...]

[...]

De eerste zeg je het wel niet letterlijk, maar je insinueert het wel degelijk. En de tweede quote laat zien dat je het heel hoog opneemt en er geen redelijk compromis over de eerste mogelijk is.
Ik insinueer dat helemaal niet. Ik noem ten eerste nergens het woord 'snelwegen', en daarnaast zijn de snelwegen echt niet door de SS, de nazi's in het algemeen, of deze meneer uit het artikel specifiek uitgevonden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92540

Maar Wildhagen, als je zegt dat

Persoonlijk ga ik bij dit soort ranzige replies nogal over mijn nek, en ik vraag me serieus af of 40-45 op scholen tegenwoordig nog wel word behandeld, of gaat het algemene IQ van de jeugd zover achteruit dat dit als normaal gezien word? Kan het me nauwelijks voorstellen, maar als ik dit soort dingen zie, krijg ik toch altijd weer pukkeltjes.
- dan heb ik toch twijfels bij je visie op wat gebeurde.

Zoals ik mijn geschiedenis leerde was Duitsland na WOI kaalgeplukt door de winnaars. Ze waren zo arm, dat toen er een man opstond die de Duitsers gouden bergen beloofde, iedereen deze man volgde. Hij gebruikte diverse retorische truuks, ontdekte de samenbindingskracht van de zondebok, en omdat het land zo groot was had hij zelfs het potentieel om een wereldoorlog te starten. Waarbij oorlogen in die tijd veel vaker voorkwamen dan nu.

Wat duitsers tijdens de oorlog deden was heel verkeerd. Het is inmiddels echter bekend dat je via groepsgedrag mensen heel ver kan krijgen in het doen van moreel verwerpelijke daden. Daarom is ook nog steeds een van de ergeste beschuldigingen die je in de politiek kan uiten, dat iemand demagogisch bezig is.

Jouw houding lijkt begrip voor hun groei naar dat foute gedrag te negeren, en je concentreert je alleen op wat fout was. Wat naar mijn smaak veel te gemakzuchtig is. Het is maar al te makkelijk om naderhand met het vingertje te wijzen. En het is net zo zinloos als het spijt hebben van vroegere beslissingen in je leven op grond van de kennis die je daarna hebt verworven. Heel logisch en menselijk, maar voor je anderen op grond daarvan veroordeeld mag je je wel drie keer over je achterhoofd krabben...

Voor zover ik weet zijn misdaden begaan in de oorlog nooit verjaard, dus deze persoon is nog steeds strafbaar als dit bewezen kan worden. En in hoeverre werknemers en klanten moeite hebben met deze zaken is voor ieder persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jouw houding lijkt begrip voor hun groei naar dat foute gedrag te negeren, en je concentreert je alleen op wat fout was. Wat naar mijn smaak veel te gemakzuchtig is.
Dan begrijp je mijn reply verkeerd denk ik.

Het ging specifiek om dit stukje:
Ofwel ging je mee met de idiologie ofwel kreeg je de kogel.
Dat impliceert dat iedere Duitser een nazi was (niet-nazi's waren immers 'getrakteerd' op een kogel), wat dus absoluut niet zo was. Er waren verzetsgroepen genoeg, ook in Duitsland (zie von Stauffenberg-complot of de KPD als complete partij, om maar een paar van de meer bekenden te noemen). Plus Duitsers die zich sowieso afzijdig hielden van welke kant dan ook.

De reply is dus a) inhoudelijk onjuist en b) generaliserend.

offtopic:
en ik weet er heus wel iets van hoor, WO2 is een soort 'hobby' van me, in de zin van dat ik erg geïnteresseerd ben in de dingen die gebeurden

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 17-05-2006 18:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

wildhagen schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:01:
Dat impliceert dat iedere Duitser een nazi was (niet-nazi's waren immers 'getrakteerd' op een kogel), wat dus absoluut niet zo was. Er waren verzetsgroepen genoeg, ook in Duitsland (zie von Stauffenberg-complot of de KPD als complete partij, om maar een paar van de meer bekenden te noemen).

Het vervelende is alleen dat iedereen doet alsof heel Duitsland een land vol nazi's is. Dat is juist het gebrek hieraan.

Het nieuws over een SS-directeur van Media-Markt doet iedereen massaal aan de boycot-teksten overgaan (verschil theorie/praktijk blijft dan leuk) maar al het overige personeel is dan dus de dupe. En daarmee wordt het overige personeel gepakt als ware dat het nazi's waren in de oorlog. En dat is geen gevolg van dit nieuwsbericht, maar dat is een natuurlijk reflex dat al jaren in de wereld leeft. Goede duitsers of nazi's uit WO2 is een contradictie geworden, daarom eet ik de soep niet meer zo heet als dat íe wordt opgedient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ecteinascidin schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:04:
[...]

Het nieuws over een SS-directeur van Media-Markt doet iedereen massaal aan de boycot-teksten overgaan (verschil theorie/praktijk blijft dan leuk) maar al het overige personeel is dan dus de dupe. En daarmee wordt het overige personeel gepakt als ware dat het nazi's waren in de oorlog. En dat is geen gevolg van dit nieuwsbericht, maar dat is een natuurlijk reflex dat al jaren in de wereld leeft. Goede duitsers of nazi's uit WO2 is een contradictie geworden, daarom eet ik de soep niet meer zo heet als dat íe wordt opgedient.
Mij zul je ook niet horen dat MM moet sluiten, of de rest van het personeel aangepakt moekt worden, want dat hoeft helemaal niet. Wel moet er naar die Beisheim gekeken worden *als* de beschuldigen kloppen (en dat weet ik verder niet).

Maar af en toe lijkt het wel of MM zo ongeveer als de Heilige Verlosser of Messias beschouwd worden, alles word goedgepraat onder het mom van 'ze doen nu toch goede dingen voor de economie?'. Dat zal best, maar praat dat het goed? Nee, imho niet dus. Of "het is al zo lang geleden". Ja, is het dan minder erg? Dan moeten we ook niet meer zo erg over Herr A.H. te B. praten, want dat is al evenlang geleden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92540

wildhagen schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:01:
Dan begrijp je mijn reply verkeerd denk ik.

Het ging specifiek om dit stukje:

[...]

Dat impliceert dat iedere Duitser een nazi was (niet-nazi's waren immers 'getrakteerd' op een kogel), wat dus absoluut niet zo was. Er waren verzetsgroepen genoeg, ook in Duitsland (zie von Stauffenberg-complot of de KPD als complete partij, om maar een paar van de meer bekenden te noemen). Plus Duitsers die zich sowieso afzijdig hielden van welke kant dan ook.

offtopic:
en ik weet er heus wel iets van hoor, WO2 is een soort 'hobby' van me, in de zin van dat ik erg geïnteresseerd ben in de dingen die gebeurden
Ahaaa - ik dacht dat je meer op de geest van de post reageerde, dan op specifieke zinnen. We snappen elkaar weer :-).
Pagina: 1