Toon posts:

[XP] Windows wil niet meer booten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De pc van mijn ouders wil niet meer booten. Zodra die naar windows moet gaan, reboot ie spontaan. Daarna krijg ik wel een windows keuze menu waar ik kan kiezen of ik windows normaal wil starten, via safemode etc. Welke ik ook kies, windows zal weer rebooten zodra windows gestart moet worden.

Als ik de hdd in een andere pc hang (hij zit nu als slave in mijn pc) dan ziet windows de schijf wel, alleen geeft die aan dat de schijf geformatteerd moet worden. Dat wil ik natuurlijk niet aangezien er nog data opstaat die ik wil/moet hebben en aangezien ik toch dat windows menu krijg kan het niet zijn dat de schijf echt leeg is.

Nou had ik ditzelfde probleem 3 weken terug ook al. Toen stopte ik de schijf in mijn pc en begon windows automatisch met het controlleren van fouten op de andere schijf en toen deed de schijf het weer gewoon. Nu word dat alleen niet gestart en als ik het zelf start dan gebeurt er niks.

Kortom: hoe krijg ik de data van die schijf af?

Hardware is niks mis mee, maar voor wat het boeit de specs:
3200+
maxtor 16gb
windows xp pro
350watt chieftec voeding (nee daar zit het niet, doet het al 2+ jaar perfect).

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Hoe je de data van de schijf haalt? Waarschijnlijk niet zonder forensische tools. En die zijn duur.

Makkelijkste oplossing: Schijf weggooien (van 3 hoog gaat dat prima, let wel op tegels), en nieuwe kopen.

Copy.com

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Safe mode -> terug naar laatste werkende instellingen, werkt dat ook niet? Kennelijk niet aangezien de schijf niet te lezen valt... b.e.t.e.r. l.e.z.e.n. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Ramzzz op 17-05-2006 10:22 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-03 18:12

DataGhost

iPL dev

Je loopt hier imho al lang genoeg rond om te weten dat dit eerder naar een OM-probleem neigt dan iets softwaregerelateerds. In de OM FAQ / Beleid had je dan ook kunnen vinden dat je GetDataBack bijv. zou kunnen gebruiken om je data terug te halen.
offtopic:
Dat je voeding al 2+ jaar perfect draait is heel leuk, maar boeit geen reet. Het zou best kunnen dat die kapot (aan het gaan) is.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-03 16:21

Haan

dotnetter

Ramzzz schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:21:
Safe mode -> terug naar laatste werkende instellingen, werkt dat ook niet? Kennelijk niet aangezien de schijf niet te lezen valt... b.e.t.e.r. l.e.z.e.n. ;)
En de TS zegt ook "Daarna krijg ik wel een windows keuze menu waar ik kan kiezen of ik windows normaal wil starten, via safemode etc. Welke ik ook kies, windows zal weer rebooten zodra windows gestart moet worden." ;)

Maar ik denk dat je eens moet kijken naar een data recovery tool als GetDataBack en dan die schijf in een andere pc hangen en kijken of je met die tool nog wel je data kan zien.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)
Pagina: 1