Hallo,
Voor een simpel client programma'tje heb ik een een TTcpClient welke via Sendln() wat gegevens naar een java server stuurt. Vervolgens wil ik met het event OnReceive wachten tot er data binnenkomt, en dat vervolgens verwerken. Het zenden lukt wel, de server stuurt de goede data terug (bekeken met Ethereal), maar de procedure die door OnReceive aangeroepen zou moeten worden wordtn iet aangeroepen. Als ik de socket met Readln() uitlees krijg ik wel gewoon de gewenste data door.
Relevante code:
De procedure die aangeroepen zou moeten worden:
De code van de TTcpClient
alvast bedankt!
Voor een simpel client programma'tje heb ik een een TTcpClient welke via Sendln() wat gegevens naar een java server stuurt. Vervolgens wil ik met het event OnReceive wachten tot er data binnenkomt, en dat vervolgens verwerken. Het zenden lukt wel, de server stuurt de goede data terug (bekeken met Ethereal), maar de procedure die door OnReceive aangeroepen zou moeten worden wordtn iet aangeroepen. Als ik de socket met Readln() uitlees krijg ik wel gewoon de gewenste data door.
Relevante code:
De procedure die aangeroepen zou moeten worden:
Delphi:
1
2
3
4
| procedure TForm1.TcpClient1Receive(Sender: TObject; Buf: PAnsiChar; var DataLen: Integer); begin PCNaam.Caption := Buf; end; |
De code van de TTcpClient
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| object Form1: TForm1 object TcpClient1: TTcpClient RemoteHost = '192.2.9.69' RemotePort = '7843' OnReceive = TcpClient1Receive Left = 328 Top = 40 end end |
alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Ethnocentrix op 17-05-2006 11:02 ]
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.