Probleem Exchange + Avaya Voicemail Pro

Pagina: 1
Acties:

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:33
Hallo mede tweakers,

Ik heb hier op het bedrijf een probleem waar ik maar niet uit kom. Ik zal het proberen uit te leggen zodat iedereen het snapt.

Software waar het om gaat
Avaya IP Office Voicemail Pro
Exchange 2003
Small business server 2003

De opzet
Wij hebben hier op de eerste server een exchange 2003 server die draait op SBS2003. We hebben ook nog een tweede server met ook SBS2003 erop en waar Sql opdraait en de voicemail server en nog een paar andere programma's maar dat doet er even niet toe.

Het probleem
Op die tweede server hebben wij dus een voicemail server draaien. In die voicemail server zit een optie om mail naar iemand te sturen als die een berichtje heeft op zijn/haar voicemail. Dit kan via MAPI maar omdat wij geen outlook expres gebruiken willen wij de 2de optie gaan gebruiken en dat is dus SMTP. Bij die SMTP opties moet je dus de naam van de exchange server geven en het poort nummer (25) ingeven. Je moet ook nog een mail adres geven van waaruit de voicemail mag mailen. We hebben dus in de ADUC een user voicemail aangemaakt met het bijbehorende email adres voicemail@bedrijf.nl. Nou is dus het probleem dat we het met geen mogelijkheid aan de praat krijgen. Als je die gegevens in hebt gevoerd kun je op controleren drukken om te testen of de gegevens goed zijn, maar ik krijg telkens een fout dat die geen verbinding kan maken met de exchange server :( .

Wat heb ik al geprobeerd
Ik heb al 100 verschillende instellingen geprobeerd :/ , op google gezocht naar "SMTP avaya"en
"SMTP voicemail pro", ik krijg daar alleen maar handleidingen hoe het moet en als ik het zo doe doet die het nog steeds niet. Contact gehad met de persoon die hier alles geinstalleerd heeft. En ik heb hier nog op GOT gezocht maar hier kreeg ik ook niks te vinden.

Wat wil ik met dit topic bereiken
Nou als eerste zou ik graag willen weten of je op een of andere manier kan testen of SMTP tussen de 2 servers wel werkt, dit omdat die geen connectie kan maken met de exchange server. En als tweede zou ik natuurlijk graag willen zien dat die voicemail pro een keer werkt :)

Ben er nu al meer dan een week mee bezig en krijg echt geen oplossing te vinden, ik hoop dat jullie me wel kunnen helpen.

Alvast bedankt

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Dit kan via MAPI maar omdat wij geen outlook expres gebruiken willen wij de 2de optie gaan gebruiken en dat is dus SMTP.
Outlook express doet niet aan mapi. Outlook wel. Zie je nog dingen in je log files staan?

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 23:03
DNS wel goed staan? probeer eens het IP van de exchange server in te geven ipv de naam.

• dennis112
Ja DNS staat goed, met IP doet die het ook niet. En de volgende melding zie ik in het logboek:

Event Type: Error
Event Source: EasyMail SMTP Object
Event Category: None
Event ID: 4098
Date: 17-05-2006
Time: 10:02:26
User: domein\administrator
Computer: server2
Description:
EasyMail SMTP error!
Server:server1
05/17/06 10:02:26
Error Connecting to [ server1 ]. # 10053

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Sicko
op datzelfde tabblad als waar je de server gegevens invoerd kun je ook een usernaam en wachtwoord invoeren ik neem aan dat je dat ook met en zonder user gegevens hebt geprobeerd.

• dennis112
Ja dat heb ik idd ook geprobeerd. Ik heb geprobeerd om het met die account van de voicemail te doen, mijn eigen account en de administrator account. Ook heb ik de onderste optie "Gebruik challenge response authentication" aan en uitgevinkt maar het heeft allebei geen enkel effect.

• Sicko
http://exchange.mvps.org/smtp_frames.htm op deze pagina staat beschreven hoe je smtp kunt testen via telnet, probeer dat maar eens op die server.

zelfde als hierboven alleen van MS http://support.microsoft.com/?kbid=153119

[ Voor 22% gewijzigd door Sicko op 17-05-2006 11:24 ]

• dennis112
Heb het geprobeerd (op naam en ip) maar het werkt niet, ik krijg de foutmelding:

Connecting to server1........Could not open connection to the host, on port 25: Connection failed

Deze krijg ik vanuit de 2de server naar de exchange server toe, van mijn pc naar de exchange server en op de exchange server zelf ook.

• Sicko
maar je outlook clients e.d. werken er wel prima op? isa server wat meer openstellen die zit toch ook in sbs2003 nog ingebakken neem ik aan?

• dennis112
Outlook clients werken allemaal prima, kunnen allemaal mail ontvangen en verzenden. We gebruiken geen ISA Server.

Verwijderd

Misschien iets van een file level antivirus scanner die toevallig ook port 25 blockt?

Verwijderd

dennis112 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:29:
Heb het geprobeerd (op naam en ip) maar het werkt niet, ik krijg de foutmelding:

Connecting to server1........Could not open connection to the host, on port 25: Connection failed

Deze krijg ik vanuit de 2de server naar de exchange server toe, van mijn pc naar de exchange server en op de exchange server zelf ook.
krijg je de "could not open connection to the host" direct na telnetten? >> denk aan virusscanners op de 2de server, die smtp traffic blokken.

Duurt het even (een paar seconden), dan zit er iets mis in je netwerk (firewall, router met accesslist) of er zit in exchange 2 netwerkkaarten/meerdere ip nummers en luistert exchange slechts op 1 ip (en je connect dan naar het verkeerde ip).

• dennis112
Er zit maar 1 netwerkkaart in de server, en ik krijg de foutmelding gelijk te zien, hij gaat niet eerst een tijdje zoeken maar krijg hem dus meteen.

Edit: heb net toch even in de virusscanner gekeken en daar stond bij toegangsbeveiliging "prevent mass mailing worms from sending mail" op poort 25, heb die nu dus uitgeschakeld en nu werkt het telnetten wel.

[ Voor 42% gewijzigd door dennis112 op 17-05-2006 11:53 ]

• Sicko
en waarschijnlijk connecten naar exchange server ook of niet?

• dennis112
Heb even verder getest nu, de voicemail pro krijgt nu in ieder geval wel verbinding met de exchange server en de authenticatie gaat ook goed, maar nu krijg ik de volgende foutmelding van IMS:

Afbeeldingslocatie: http://img465.imageshack.us/img465/5540/fout5bu.jpg

Iemand een idee hoe ik dit oplos?

[ Voor 4% gewijzigd door dennis112 op 17-05-2006 12:07 ]

• Sicko
licentie probleem oid?

• dennis112
Volgens mij komt dit omdat we de oude voicemail server nog hebben draaien. We gaan die ff uitschakelen en zal het resultaat wel posten.

• dennis112
Nou het werkt allemaal, nu moet ik alleen nog ff gaan uitzoeken hoe ik hem in moet stellen zodat die de mail naar de juiste persoon stuurt.

Pagina: 1