Toon posts:

[WIN32] Bel character naar het toetsenbord sturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een barcode scanner die aangesloten is op het toetsenbord. Deze scanner biedt de mogelijkheid om een BEL character te ontvangen waarna die uiteraard een piep toon laat horen.

Nou is dat wanneer de scanner op de com poort aangesloten zit geen enkel probleem. Echter deze zit dus op de PS/2 poort aangesloten.

Mijn vraag is dan ook is het uberhaupt wel mogelijk om van deze optie gebruik te maken wanneer deze via de PS/2 poort aangesloten is?

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

interessant gegeven...

de PS/2 is namelijk een invoer-poort hoewel de statuslampjes van bvb je toetsenbord wel ingesteld kunnen worden.

Ik zou dus eens dieper zoeken op de werking van de controller en de mogelijkheden binnen het OS

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:27
PS/2 Is een normale bidirectionele poort.

zie ook [rml][ w32api] Verzenden toetsaanslag naar toetsenbord[/rml] incl een aantal handige links

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:51:
Mijn vraag is dan ook is het uberhaupt wel mogelijk om van deze optie gebruik te maken wanneer deze via de PS/2 poort aangesloten is?
Nee. Zoals al is gezegd : ps/2 is invoer, en niet bi-directioneel zoals een serieele poort is.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is jammer. Heeft een serieele scanner toch nog voordelen boven 1 met een PS/2 aansluiting.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

kijk toch maar eens die topic die farlane aangaf in...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
igmar schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:41:
Nee. Zoals al is gezegd : ps/2 is invoer, en niet bi-directioneel zoals een serieele poort is.
Hier staat het anders aangegeven. Daarbij, als het invoer was, hoe zou je dan bijvoorbeeld Gate A20 aanzetten mbv de keyboard controller?

[ Voor 16% gewijzigd door PrisonerOfPain op 17-05-2006 18:08 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:27
igmar schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:41:
Je hebt het topic dat ik linkte niet gelezen geloof ik ...

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• igmar

igmar

ISO20022

farlane schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:15:
Je hebt het topic dat ik linkte niet gelezen geloof ik ...
Ja hoor, en daar staat ook in dat een keyboard (normaliter) met (scan)codes werkt. Het device wat de TS heeft wil op de serieele poort ASCII codes, dus tenzij het device het expliciet ondersteund via de PS/2 poort (wat vaak niet het geval is), gaat dat dus niet werken.

• igmar

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:51:
Dat hangt van het model scanner af. De fabrikant kan je dat over het algemeen wel vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Metrologic MS9540 Voyager CodeGate.

Het staat als volgt vermeld in de handleiding:

Beep on BEL Command - The scanner beeps when it receives a BEL character from the host. If a number is sent within 200 msecs before the BEL character, the scanner will beep that number of times.

Deze scanner is in 3 varianten te krijgen (Keyboard, RS232, USB)
Pagina: 1