[SBS2003] Emails onbezorgbaar

Pagina: 1
Acties:

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:06
Geachte tweakers,

Ik heb een standaard installatie van Small Business Server 2003 op mijn servertje thuis gedaan, en de wizard alle standaard dingen laten instellen.
Alles werkt nu ook prima, op één ding na, ik kan geen emailtjes versturen :s..

Als ik een email probeer te sturen vanaf een client, dan krijg ik het volgende bericht terug:

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: Test
Verzonden: 17-5-2006 9:31

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

email@domain.com op 17-5-2006 9:41
Het e-mailadres kan niet worden gevonden. Het is mogelijk dat de geadresseerde inmiddels is overgestapt naar een andere e-mailorganisatie, of dat het adres een fout bevat. Controleer het adres en probeer het nogmaals.
<domainvanmij.eu #4.1.8 smtp;550 4.1.8 <email@domain.com>... Relaying denied.>

Het emailadres waar ik naar email bestaat echter wel.
Als ik de gegevens die ik heb ingegeven in de server inklop in Outlook 2003 en daarmee een emailtje ga versturen, komen de mailtjes prima aan; het is dus waarschijnlijk dat er ergens een fout zit in de instellingen op de server..

Heeft iemand van jullie dit ooit eerder meegemaakt, of er een ideetje over?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Barryvdh op 17-05-2006 10:05 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

mutsje

Certified Prutser

aller eerst zou ik je aanraden je topic post te editten en het email adres fictief te maken Verder kijk hier eens naar "Relaying denied" Daar zit jou probleem denk ik.

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 23:03
je kunt een smart host invoeren op je SMTP connector en die laten verwijzen naar de smtp server van je provider, dan zou het wel moeten werken.
Zelf heb ik dit probleem regelmatig gehad op SBS2000 toen zat het probleem in de LAT van de ISA server.

• Barryvdh
Ik heb een smart host ingevoerd op mijn SMTP connector, verwijzend naar mijn SMTP server van mijn ISP, maar ook dit lost het probleem niet op... Helaas..

Iemand anders nog ideeen?

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 23:03
en je kunt naar geen enkel email adres sturen?? je hebt wel in je dns MX, A en PTR records aangemaakt naar het externe ip van je exchange server?

• Barryvdh
cm_sicko schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:40:
en je kunt naar geen enkel email adres sturen?? je hebt wel in je dns MX, A en PTR records aangemaakt naar het externe ip van je exchange server?
Ik kan naar geen enkel emailadres sturen nee..

En over het laatste dat je zegt, ik weet het niet, ik heb gewoon de wizard van Small Business Server gevolgd, die stelt altijd alles netjes voor me in, zodat alles meteen werkt..
Ik zal eens het eens opzoeken zodra ik wat meer tijd heb..
Pagina: 1