Geachte tweakers,
Ik heb een standaard installatie van Small Business Server 2003 op mijn servertje thuis gedaan, en de wizard alle standaard dingen laten instellen.
Alles werkt nu ook prima, op één ding na, ik kan geen emailtjes versturen
..
Als ik een email probeer te sturen vanaf een client, dan krijg ik het volgende bericht terug:
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.
Onderwerp: Test
Verzonden: 17-5-2006 9:31
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
email@domain.com op 17-5-2006 9:41
Het e-mailadres kan niet worden gevonden. Het is mogelijk dat de geadresseerde inmiddels is overgestapt naar een andere e-mailorganisatie, of dat het adres een fout bevat. Controleer het adres en probeer het nogmaals.
<domainvanmij.eu #4.1.8 smtp;550 4.1.8 <email@domain.com>... Relaying denied.>
Het emailadres waar ik naar email bestaat echter wel.
Als ik de gegevens die ik heb ingegeven in de server inklop in Outlook 2003 en daarmee een emailtje ga versturen, komen de mailtjes prima aan; het is dus waarschijnlijk dat er ergens een fout zit in de instellingen op de server..
Heeft iemand van jullie dit ooit eerder meegemaakt, of er een ideetje over?
Alvast bedankt!
Ik heb een standaard installatie van Small Business Server 2003 op mijn servertje thuis gedaan, en de wizard alle standaard dingen laten instellen.
Alles werkt nu ook prima, op één ding na, ik kan geen emailtjes versturen
Als ik een email probeer te sturen vanaf een client, dan krijg ik het volgende bericht terug:
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.
Onderwerp: Test
Verzonden: 17-5-2006 9:31
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
email@domain.com op 17-5-2006 9:41
Het e-mailadres kan niet worden gevonden. Het is mogelijk dat de geadresseerde inmiddels is overgestapt naar een andere e-mailorganisatie, of dat het adres een fout bevat. Controleer het adres en probeer het nogmaals.
<domainvanmij.eu #4.1.8 smtp;550 4.1.8 <email@domain.com>... Relaying denied.>
Het emailadres waar ik naar email bestaat echter wel.
Als ik de gegevens die ik heb ingegeven in de server inklop in Outlook 2003 en daarmee een emailtje ga versturen, komen de mailtjes prima aan; het is dus waarschijnlijk dat er ergens een fout zit in de instellingen op de server..
Heeft iemand van jullie dit ooit eerder meegemaakt, of er een ideetje over?
Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Barryvdh op 17-05-2006 10:05 ]