Toon posts:

Continue hoge CPU belasting bij gebruik draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een netgear wgt624 neergezet samen met een netgear WG311T kaartje in m'n computer.
De draadloze verbinding werkt prima alleen is m'n processorbelasting wanneer ik de draadloze verbinding ingeschakeld heb continue zo'n boven de 70% en is m'n systeem merkbaar trager. Wanneer ik de verbinding disable dan zakt de belasting naar 0% en werkt m'n systeem weer goed. Het maakt niet uit welke enryptie ik gebruik. Zowel met WEP als met WPA blijft de belasting zo hoog.

Nu ben ik niet zo bekend met dit draadloze gebeuren dus vroeg ik me af of dit normaal is en zo niet, hoe het komt en wat ik er aan kan doen. M'n vriendin begint zich te ergeren aan de UTP kabel die door het huis loopt :P

Verwijderd

kijk eerst eens of je datzelfde probleem ook hebt met een andere (merk) wlan kaart. Sommige nics die laten al het werk over aan de CPU (rede ook waarom die realtek kaartjes zo klein zijn meen ik) en dan kan je last krijg van een hoge cpu load.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

@ Paars dit klopt echter alleen wanneer er ook veel data te verwerken is. Kijk eens of er buitensporig veel data verstuurd word. Gebruik ethereal om te monitoren en kijk een of er ook echt load opstaat als je dus niet aan het internetten/downloaden bent.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kleine titlefix ;)

Kijk ook eens naar nieuwere drivers voor je netwerkkaart.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Een troyan/virus wat actief wordt zodra een Internet verbinding geactiveerd wordt?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

wim-bart schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:10:
Een troyan/virus wat actief wordt zodra een Internet verbinding geactiveerd wordt?
Dan zou hij er ook last van moeten hebben wanneer hij met de ergenis van zijn vriendin werkt ;)

Welk proces eist trouwens de 70% op ?

[ Voor 7% gewijzigd door Herby op 17-05-2006 10:15 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 17:04
Ik heb hetzelfde met mijn SMC PCI wireless kaart. Ik zal kijken of er een nieuwe driver voor beschikbaar is.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Pagina: 1