Beste allemaal,
Al enige dagen ben ik aan het knoeien met mijn internet verbinding. Ik kom er niet uit en hoop dat jullie kunnen helpen. Dit is de situatie:
- Dell Dimension 4600 met ingebouwde 10/100 ethernet card
- Windows XP Professional SP2 (up to date) (Windows firewall uitgeschakeld)
- Sitecom DC-202v5 router (laatste firmware)
- Kerio 4.0.15
- glasvezelverbinding tot aan modem, = tegelijkertijd de aansluiting, modem is niet meer dan een kastje aan de muur, weet niet van welk type
Mijn PC kan onder bepaalde omstandigheden wel verbinding maken met router en internet en anders niet. De volgende situaties heb ik geprobeerd:
1- modem - 1m UTP kabel - router - 30m UTP kabel - Dell PC > werkt niet
2- modem - 30m UTP kabel - router - 1m UTP kabel - Dell PC > werkt wel
3- modem - 30m UTP kabel - Dell PC > werkt niet
- met een andere pc werken al deze constructies wel
- (uiteraard zijn het steeds dezelfde kabels)
- in/uitschakelen firewall maakt geen verschil
Heb nog iets geprobeerd, wat het niet echt duidelijk maakt voor mij:
- Ethernet is dus geschikt voor 100 Mbps
- Router voor 10 en 100 Mbps
- Ful-/half-duplex instellingen netwerkkaart onder Windows:
- Automatische detectie: geen of zwakke verbinding (dus ook geen IP adres van router, geen gateway)
- 100 Mbps: half en full: geen of zwakke verbinding (dus ook geen IP adres van router, geen gateway)
- 10 Mbps: full duplex: verbinding, maar valt vaak weg (wel IP adres van router, gateway = router), maar verbinden met router of internet lukt niet!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het oplossen van dit probleem, ik zie nl. niet precies wat er mis is.
Al enige dagen ben ik aan het knoeien met mijn internet verbinding. Ik kom er niet uit en hoop dat jullie kunnen helpen. Dit is de situatie:
- Dell Dimension 4600 met ingebouwde 10/100 ethernet card
- Windows XP Professional SP2 (up to date) (Windows firewall uitgeschakeld)
- Sitecom DC-202v5 router (laatste firmware)
- Kerio 4.0.15
- glasvezelverbinding tot aan modem, = tegelijkertijd de aansluiting, modem is niet meer dan een kastje aan de muur, weet niet van welk type
Mijn PC kan onder bepaalde omstandigheden wel verbinding maken met router en internet en anders niet. De volgende situaties heb ik geprobeerd:
1- modem - 1m UTP kabel - router - 30m UTP kabel - Dell PC > werkt niet
2- modem - 30m UTP kabel - router - 1m UTP kabel - Dell PC > werkt wel
3- modem - 30m UTP kabel - Dell PC > werkt niet
- met een andere pc werken al deze constructies wel
- (uiteraard zijn het steeds dezelfde kabels)
- in/uitschakelen firewall maakt geen verschil
Heb nog iets geprobeerd, wat het niet echt duidelijk maakt voor mij:
- Ethernet is dus geschikt voor 100 Mbps
- Router voor 10 en 100 Mbps
- Ful-/half-duplex instellingen netwerkkaart onder Windows:
- Automatische detectie: geen of zwakke verbinding (dus ook geen IP adres van router, geen gateway)
- 100 Mbps: half en full: geen of zwakke verbinding (dus ook geen IP adres van router, geen gateway)
- 10 Mbps: full duplex: verbinding, maar valt vaak weg (wel IP adres van router, gateway = router), maar verbinden met router of internet lukt niet!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het oplossen van dit probleem, ik zie nl. niet precies wat er mis is.
True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!