Toon posts:

WD My Book veel te traag

Pagina: 1
Acties:
  • 1.037 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net vandaag een WD Essential Book 320 gig binnen gekregen. Maar de snelheid valt me tegen, tussen de 18 en 20 mb/s. Als ik naar andere mensen kijk (ook hier op GoT) met ook een My Book dan halen die allemaal netjes een steak lijntje van 25 mb/s. Ik heb de hdd geformatteerd naar NTFS en de instelling van Windows op maximale prestaties gezet. FAT32 ondersteunt geen hele grote bestanden en er staan een aantal iso's op van ruim 4 gig. Mijn USB poorten gaven aan dat dit apparaat sneller kan dan de usb waar ie nu op staat., ze gingen maar een half mb/s ofzo. Dit was op de standaard USB poorten van de computer. Ik heb de schijf nu op een USB uitbreidingskaartje gezet (geen hub, maar intern via pci) en nu dus een stuk sneller maar zo onregelmatig. (zie afbeelding) De harde schijf is het enige apparaat dat USB gebruikt. Onder het pictogrammetje, "hardware veilig verwijderen" staan alleen nog 4 cartreaders die in mijn pc zitten en aangesloten zijn op het moederbord. Maar het lijkt me toch niet dat dit de boosdoeners zijn?

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/screen.f5a.th.JPG

Weet iemand een oplossing, want ik vind dit behoorlijk klote. 18 - 20 mb/s is natuurlijk erg weinig, zeker als je 320 gig vol moet schrijven. En de schijf moet gewoon veel sneller kunnen! :(

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
je usb poorten van je pc zijn waarschijnlijk usb 1.1 ipv usb 2.0
is je pci kaart wel usb 2.0 ? en heb je de juiste (nieuwste) drivers geinstalleerd?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
wouter37 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:50:
je usb poorten van je pc zijn waarschijnlijk usb 1.1 ipv usb 2.0
is je pci kaart wel usb 2.0 ? en heb je de juiste (nieuwste) drivers geinstalleerd?
Die USB poorten van de PC horen ook USB 2.0 te zijn en de pci kaart is uiteraard usb 2.0 anders was dat ook nooit 18-20 mb/s geweest..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat zijn dan de specs van de USB controller? Sommige USB controllers leveren nou eenmaal gare performance. VIA USB controllers bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
De één is een on-board ding met een SiS chipset en de andere is een 5 poorts Digiconnect PCI kaart.
De SiS drivers worden wel brak aangeleverd. Kan er bijna geen vinden. En die van Digiconnect is helemaal om te huilen. Alleen wat op de cd staat en dat ziet de pc als standard enhanced usb-controller.

Zie afbeelding...

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/screen.473.th.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Heb em nu even aan m'n laptop aangesloten en daar ligt het lijntje iets meer op dezelfde lijn...
Ook iets hoger, maar nog steeds niet stabiel.. :( De schijf staat inmiddels wel voor meer dan de helft vol.. Zou het dan iets met NTFS te maken hebben. NTFS is toch wel net zo snel als FAT 32 waar ie als nieuw mee werd aangeleverd? Lijkt me toch niet dat die hdd niet goed is?

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/screentje.th.JPG

Aanvulling screenshot: de laptop bezit een centrino processor die niet z'n maximale inspanning levert, mogelijk dat dit nog iets uitmaakt voor het lijntje...

Net (15.00 uur) bij een kameraad geweest en geprobeerd. Hij draait Windows Vista beta en een iso file van ruim 4 gig stond daar in een minuut erop. Begon met 70 mb/s en op het eind was daar nog 40 mb/s strak vanover.
De schijf moet dus zeker veel sneller kunnen..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ? :o

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-02 15:37

BHQ

Dat het een USB1 controller zou zijn is klinklare onzin |:(. Dan zou de schijf niet boven 1MBps uitkomen.

Ik haal met mijn externe schijf rond de 15MB/sec op een NEC pcmcia controller en Nforce onboard, misschien -kan- je schijf gewoon niet sneller?

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:58:
Dat het een USB1 controller zou zijn is klinklare onzin |:(. Dan zou de schijf niet boven 1MBps uitkomen.

Ik haal met mijn externe schijf rond de 15MB/sec op een NEC pcmcia controller en Nforce onboard, misschien -kan- je schijf gewoon niet sneller?
Die in de computer (on-board) hoort usb 2 te zijn, maar als ik de hdd aansluit zegt ie al dat dit apparaat sneller kan. Bij een test komt ie dan niet verder dan 1 mb/s.
Wanneer ik em op m'n pci uitbreidingskaart aansluit komt ie niet verder dan de 18 - 20 mb/s..

Voor de rest, even verder lezen in dit topic ;) Dan zie je ook dat ik 40 heb gehaald bij een kameraad met Vista!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 21:46 ]

Verwijderd

Conclusie:
1. Drivers voor je USB poorten zijn brak (op je PC)
2. Harddisk waar je van kopieert kan niet sneller (op je Laptop)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:32:
Conclusie:
1. Drivers voor je USB poorten zijn brak (op je PC)
2. Harddisk waar je van kopieert kan niet sneller (op je Laptop)
1.) Ja, drivers zullen wel brak zijn van mijn Sis ding, maar andere USB 2 apparatuur werkt er wel op.. beetje vreemd dan he ;)
2.) harddisk kan niet sneller, op laptop trekt ie wel meer en op m'n pc waar ie altijd op draait helemaal. ruim, over de 60 mb.. Dus daar zal het dan ook wel niet aan liggen he ;)
Pagina: 1