Ik heb net vandaag een WD Essential Book 320 gig binnen gekregen. Maar de snelheid valt me tegen, tussen de 18 en 20 mb/s. Als ik naar andere mensen kijk (ook hier op GoT) met ook een My Book dan halen die allemaal netjes een steak lijntje van 25 mb/s. Ik heb de hdd geformatteerd naar NTFS en de instelling van Windows op maximale prestaties gezet. FAT32 ondersteunt geen hele grote bestanden en er staan een aantal iso's op van ruim 4 gig. Mijn USB poorten gaven aan dat dit apparaat sneller kan dan de usb waar ie nu op staat., ze gingen maar een half mb/s ofzo. Dit was op de standaard USB poorten van de computer. Ik heb de schijf nu op een USB uitbreidingskaartje gezet (geen hub, maar intern via pci) en nu dus een stuk sneller maar zo onregelmatig. (zie afbeelding) De harde schijf is het enige apparaat dat USB gebruikt. Onder het pictogrammetje, "hardware veilig verwijderen" staan alleen nog 4 cartreaders die in mijn pc zitten en aangesloten zijn op het moederbord. Maar het lijkt me toch niet dat dit de boosdoeners zijn?

Weet iemand een oplossing, want ik vind dit behoorlijk klote. 18 - 20 mb/s is natuurlijk erg weinig, zeker als je 320 gig vol moet schrijven. En de schijf moet gewoon veel sneller kunnen!
Weet iemand een oplossing, want ik vind dit behoorlijk klote. 18 - 20 mb/s is natuurlijk erg weinig, zeker als je 320 gig vol moet schrijven. En de schijf moet gewoon veel sneller kunnen!