Windows desktop icons groeperen

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boxed
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 12:04

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Ik zoek al tijden naar een programma die mijn icons op mijn windows desktop kan groeperen. Nu vond ik laatst het programma icon genesis (zie screenshot hieronder).

Afbeeldingslocatie: http://www.icongenesis.com/ignssim/tour/ignss_after_s.jpg

Maar dit programmma kan alleen groepen vertikaal verdelen en drag and drop werkt ook niet. Daarnaast laat hij een hinderlijk scrollbar op mijn desktop zien. En knippert het beeld vaak als het programma het nodig vind op het beeld te updaten.

Zijn er andere programma's die dit kunnen en wellicht beter dan icon genesis? Uit mijn google zoek avonturen kon ik niets vinden.

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Jezelf?

Afbeeldingslocatie: http://download.altsdomain.com/Screenshotsmall.png

[ Voor 7% gewijzigd door Alternativ op 17-05-2006 08:24 ]

alternativ

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heel simpel :)

Flikker al je icoontjes uit genesis.
Maak een screenshot.
Even bijknippen en op je achtergrond pleuren.
Dan heb je gewoon dezelfde vakjes.
En kan je gewoon sleur en pleur op je raster gebruiken :)

Je kan ook zelf de achtergrond in kolommetjes indelen :)

Of iets maken met active desktop ofzo ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Het handigste zou zijn dat groepen uit een vierkanten bestaan die mee resizen als je er een icoontje bij zet. Ook zou het handig zijn als je de group boxes rond kan slepen...

Ik weet niet zoveel van active desktop, maar ik denk niet dat active desktop weet waar de icons zich op de desktop bevinden. Als hij dat wel weet dan ga ik eens aan het programmeren...

[ Voor 11% gewijzigd door Boxed op 17-05-2006 09:19 ]

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Boxed schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:16:
Het handigste zou zijn dat groepen uit een vierkanten bestaan die mee resizen als je er een icoontje bij zet.
Ik weet niet zoveel van active desktop, maar ik denk niet dat active desktop weet waar de icons zich op de desktop bevinden. Als hij dat wel weet dan ga ik eens aan het programmeren...
Ik dacht meer aan het maken van een dynamische webpagina(php) met een adminnetje die plaatjes als hyperlink naar een programma genereerd.

Maar dat is omdat ik van hobbyen houd.
Waarschijnlijk zijn er tig programma'tje die hetkunnen ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Ik hoop dat er tig programma's zijn die het kunnen, maar ik heb ze nog niet kunnen vinden.....

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Misschien is dit wat?
linkjuh

Er is nog redelijk wat te vinden met google :)

Check anders freedownloadscenter even. Die hebben een boel in de categorie screen e.d. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Gonadan op 17-05-2006 09:47 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Zo hee! dat programma maakt er wel iets ontzettend lelijks van... Maar het is in elk geval een programma dat ik nog niet had gevonden. Ik zal eens wat verder zoeken op die site.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Dankje voor de herplaatsing, dat was inderdaad een betere plaats op het forum.

Af gezien van dat ene programma (D.O.A.) kon ik ook op topshareware geen andere handige desktop icon group software vinden...

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Nou inderdaad, ik zag het en dacht van die wil ik ook 8)

En vertel ff wat je allemaal gebruikt voor die style zeg maar :P

[ Voor 14% gewijzigd door GGS_VR6 op 17-05-2006 10:31 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Pff.....al die shit op je desktop.....
ik heb gewoon een zwarte desktop ZONDER icons, helemaal leeg. taskbar rechts, met daarin de snelkoppelingen voor de programma's die ik veel gebruik. overige dingen haal ik wel uit start-menu of start->programma's.
ongeloofelijk dat mensen niet hoorndol worden van al die overbodige meuk op hun desktop....

Copy.com

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Mijn mening is dan weer dat het opbegrijpelijk is dat sommige mensen een heel smal balkje vol proppen met snelkoppelingen terwijl er een prachtig groot vlak bestaat waar alle ruimte is voor snelkoppelingen ie. de desktop.

Uiteraard heeft iedereen zijn eigen mening over praktisch computer gebruik. Ik ben op zoek naar deze extra functionaliteit die mij erg handig lijkt.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

sariel schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:26:
... ongeloofelijk dat mensen niet hoorndol worden van al die overbodige meuk op hun desktop....
Ongeloofelijk dat je gek wordt van meuk op je desktop, als je aan het werk bent en flink wat programma's draait zie je die hele desktop toch nooit joh ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

GGS_VR6 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:23:
[...]

Nou inderdaad, ik zag het en dacht van die wil ik ook 8)

En vertel ff wat je allemaal gebruikt voor die style zeg maar :P
Een heleboel geduld :) De style heet shaded.

http://download.altsdomain.com/Style.rar

En de info links onderin is van samurize maar dat script staan wachtwoorden ed in dus die krijg je lekker niet bovendien is het 10 seconden werk in Samurize zelf ;)

alternativ

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ik strijk over mijn hart

http://download.altsdomain.com/Samurize.rar is het samurize config bestandje :)

alternativ

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Ik bump het topic even omhoog.

Is het niet mogelijk om met bijvoorbeeld DesktopX of andere desktop shell enhancers zoiets dergelijk te maken?

Verwijderd

Thanks voor je config enzo, maar staat er ergens een tutorial over hoe je die dingen binnen samurize importeert?

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:54:
Thanks voor je config enzo, maar staat er ergens een tutorial over hoe je die dingen binnen samurize importeert?
C:\Directory_waar_je_samurize_hebt_geïnstalleerd\Configs

Rechtermuisknop op samurize icoon en dan select config file en dan die config aanklikken, should do the trick

alternativ

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 21:31

Caveman

whahoehaha

Maak een html pagina zoals jij hem wilt, met icoonen, achtergrond en alle ander shit die je in een html kunt krijgen en activeer active desktop.....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Daar heb ik wel over na zitten denken, maar dat is niet echt praktisch ondat het niet dynamisch werkt. Als een programma geinstalleerd is moet je handmatig nieuwe snelkoppelingen in een html file maken.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Boxed schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:51:
Daar heb ik wel over na zitten denken, maar dat is niet echt praktisch ondat het niet dynamisch werkt. Als een programma geinstalleerd is moet je handmatig nieuwe snelkoppelingen in een html file maken.
Ja, dat klopt wel, maar er zijn hier zat slimmerikken die daar mooie dingen voor gemaakt hebben, ik zou de volgende topics eens doorspitten. Daar zit zat moois bij, :)

En hoe ziet jouw desktop eruit? Deel 42
[rml]Active Desktop - Hier is ie [ Deel 4][/rml]

Verwijderd

Cavie schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:53:
[...]

Ja, dat klopt wel, maar er zijn hier zat slimmerikken die daar mooie dingen voor gemaakt hebben, ik zou de volgende topics eens doorspitten. Daar zit zat moois bij, :)

En hoe ziet jouw desktop eruit? Deel 42
[rml]Active Desktop - Hier is ie [ Deel 4][/rml]
En hoe ziet jouw desktop eruit? Deel 42 <--- doet het niet?

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:12:
[...]

En hoe ziet jouw desktop eruit? Deel 42 <--- doet het niet?
Ik denk dat jij niet in de huiskamer kan.....

Verwijderd

Alternativ schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:58:
[...]

C:\Directory_waar_je_samurize_hebt_geïnstalleerd\Configs

Rechtermuisknop op samurize icoon en dan select config file en dan die config aanklikken, should do the trick
Maar ik heb twee bestanden van je gedownload. Het bestand 'style.rar' bevat twee directory's en twee bestanden. Wat moet ik met deze bestanden doen?

Het tweede bestand, samurize.rar, bevat een ini-file met en png-bestand. Kun je me ook uitleggen wat ik hiermee moet doen?

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:40:
[...]

Maar ik heb twee bestanden van je gedownload. Het bestand 'style.rar' bevat twee directory's en twee bestanden. Wat moet ik met deze bestanden doen?

Het tweede bestand, samurize.rar, bevat een ini-file met en png-bestand. Kun je me ook uitleggen wat ik hiermee moet doen?
Style.rar is bedoeld om je startbalk en menu's aan te passen om dit te draaien heb je of style xp nodig of een andere oplossing die niet besproken mag worden op got.

Samurizen pak je uit naar de config folder en draaien maar ;)

alternativ

Pagina: 1