[2003 MySQL5] MySQL backups schedule als service

Pagina: 1
Acties:

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik draai hier een A.M.P. webserver en wil graag dagelijks een backup maken van de MySQL databases. Nu heb ik al gezocht via google en GoT, maar ik kan nergens een open source/freeware backup tool vinden die kan draaien als een service.

Weten jullie misschien een goede tool? :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waar heb je dan op gezocht? Als je namelijk 'gewoon' leest hoe je MySQL moet backuppen dan zal je zien dat je dit vrij gemakkelijk via scheduled tasks kan :)

• RedTop
Ik kreeg de indruk dat je voor scheduled tasks logged-in moet zijn. Dat is nou net niet de bedoeling. Bovendien wil ik liever backups maken met SQL queries i.p.v. binary backups. heb namelijk gelezen dat binary backups niet lekker samen gaan met innoDB.

Binary backups zijn ook mogelijk met Cobian backup (wat kan draaien als service), maar biedt niet de oplossing die ik zoek... Sorry dat ik niet volledig was in probleemomschrijving.

[ Voor 32% gewijzigd door RedTop op 17-05-2006 18:36 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En nu je scheduled tasks beter bekeken hebt weet je dat het onzin is dat je in moet loggen om backups te maken, daarnaast weet je dat 'binary' backups niets te maken hebben met scheduled tasks dus is je vraag beantwoord.

Toch? :P

• RedTop
Ik moet eerlijk zeggen dat mij nergens duidelijk is geworden dat je niet logged in hoeft te zijn voor scheduled tasks (ja, ik heb gezocht, via google althans). Maar goed, als jij het zegt neem ik dat direct aan. :P

... en ja, dan is mijn vraag beantwoord. :)

Ik ben nog even gaan doorvogelen. Bleek dat MySQL Administrator, die ik al had geprobeerd, voor zijn backup scheduler ook gebruik maakt van windows task scheduler. De scheduler werkte echter niet, waarna ik dit topic heb gestart. Nu weet ik inmiddels ook waarom het niet werkte. Zie daarvoor deze link.

Backups via task scheduler zouden nu moeten werken. In ieder geval wel als ik ze handmatig uitvoer. :)

thx!

edit:
Ik weet nu ook waarom ik niks kon vinden. Scheduled tasks moet wel inloggen, maar je kan accountgegevens invoeren die daarvoor zorgen. Duidelijk. :)

[ Voor 70% gewijzigd door RedTop op 17-05-2006 23:37 ]