XFX 6800 Ultra met vertarreld beeld bij tv-out

Pagina: 1
Acties:

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:00
Ik heb sinds enkele maanden dit probleem, maar het boeide me niet echt, maar sinds kort dacht ik, ik ga die tv-out eens weer gebruiken, het probleem is als volgt:
het beeld dat de tv-out naar buiten stuurt ziet er zeer ongezond uit, ik heb er even een fotootje van gemaakt:
wat het is:http://img251.imageshack.us/img251/7277/2252183dx.jpg
wat het moet zijn:http://img362.imageshack.us/img362/850/watetmoetzijn5bh.jpg (op monitor)
ik heb contact opgenomen met XFX support en zij kwamen met het idee van te weinig power in mn voeding, het is een Zalman ZM300B-APS (300 watt dus), dit ligt vrij ver onder het minimum maar ik heb echter nog nooit problemen gehad, zelfs met overklokken draait ie lekker door.
Eerder werkte de tv out ook goed, zo opeens niet meer... ik had niks aan de hardwareconfiguratie veranderd (het beeld is ook vertarreld tijdens boot dus geen driver/os/softwarematig probleem)
even een korte samenvatting van mijn systeem:
a8n-e moederbord
A64 3500+ met zalman 7700 koeler
xfx 6800 ultra 256 mb
2x512 mb kingston valueram
2x512 mb kingston hyperx
zalman zm300b-aps
creative x-fi xtrememusic
nec 3500a dvdrw
pinnacle pctv pro kaart (ook zonder deze heb ik problemen, reeds getest ;) )
linksys wmp54g wifi kaart
op het moment is er niks overgeklokt
verder wordt er geen stroom verbruikt, is het misschien mogelijk softwarematig het watts verbruik te checken ?

is dit een stuurmaarterug gevalletje of is mijn voeding toch echt aan het minderen ?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Het lijkt mij sterk dat vanwege een te zwakke voeding je TV-out niet goed functioneert. XFX geeft naar mijn mening ookweer zo'n standaard debiel antwoord. Weet je overigens zeker dat je TV nog wel goed werkt, das ook niet de nieuwste ;)

Een zalman of Aopen 300W is vele male beter een een noname 400W, bij het gebruiken van alleen TV-out etc kom jij met je systeem never boven de 200W, ook bij games haal jij de 300 niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Carel op 17-05-2006 08:43 ]

• Moning2
ja dat dacht ik ook al :) en het ligt niet aan de tv aangezien ik het ook bij een andere tv heb en mn laptop geeft wel goed beeld op deze tv's

ik beantwoord xfx wel dat ik een andere sterkere voeding heb geprobeerd, kijken waar ze dan mee komen :)

[ Voor 53% gewijzigd door Moning2 op 17-05-2006 11:30 ]

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 16:25
ik ga het toch vragen: stuur je wel een lage resolutie beeld naar je tv ?

• Moning2
ik heb alle resoluties geprobeerd, bij sommige hoge resoluties wordt een deel van het scherm zwart en komen er vreemde strepen in beeld zoals je kan zien op het plaatje

• Moning2
even een update :) :
nadat ik windows opnieuw heb geinstalleerd (deze was nogal verrot vanwege wat spyware :( ) en drivers en allemaal er weer op heb ik niet meer het probleem van de vreemde strepen, het beeld is nog wel aardig verrot, in kleur is het nog dezelfde bende met storing, in zwart wit is het goed beeld, alleen erg donker, misschien weet iemand een oplossing ? ;(

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Weet je btw zeker dat die kabel geen breuk heeft of gebruik je die ookmet je laptop?

Het kan ook gewoon zijn dat je tv-out defect is van je kaart.

[ Voor 13% gewijzigd door Carel op 18-05-2006 23:36 ]

• Moning2
Carel schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:35:
Weet je btw zeker dat die kabel geen breuk heeft of gebruik je die ookmet je laptop?

Het kan ook gewoon zijn dat je tv-out defect is van je kaart.
kheb meerdere kabels geprobeerd en bij mn laptop werkt et wel goed, denk ook dattie verrot is, wordt omruilen maar :)
weet iemand of je een bij alternate duitsland gekocht product kan laten omruilen in alternate nl ?
Pagina: 1