iTunes tagging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Heb de zoekmachine en google al gebruikt, maar kan het antwoord op mijn vraag toch niet vinden.

Ik heb zo'n 1000 mp3-bestanden op mijn PC, die ik graag op mijn iPod wil zetten en dus eerst in iTunes.

De bestanden zijn getagt als volgt:

Artist - Song

Als ik deze invoer in iTunes dan krijg ik:

Name:
Artist Song

ipv

Name:
Song
Artist:
Artist

Hoe kan ik dit op een gemakkelijke manier in orde krijgen zodat artist en name dus apart komen?

bvd.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 21:43

samo

yo/wassup

gebruik eags on om alle id3tags aan te passen. die kan heeel veel automatisch

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over iTunes horen in het Apple Talk forum thuis - ik ga jouw topic dus nog eventjes verplaatsen :) (het heeft iig niets met Windows als OS te maken dus hier plaatsen is niet zo handig ;) )

Windows Clients >> Apple Talk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:13

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ik heb zelf het idee dat iTunes iets andere tags (geen idee welke) gebruikt dan ID3, want nummers die ik in iTunes een tag geef, worden binnen winamp niet herkend (dan geeft 'ie gewoon de filename weer), daarom vraag ik me ook af of het gebruiken van een programmatje als eags effect heeft hiervoor...

Let us know!

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan gerust dit proggie gebruiken om je tags aan te passen.
Itunes zal gebruik maken van ID3 tags tijdens het importeren om zelf zijn eigen tags te maken.
Ik doe dit al een hele tijd zo. Ik had verschrikkelijk veel mp3's die slecht getagged waren en het is me zo toch gelukt om ze allemaal mooi te taggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Spacecowboy schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:56:
Ik heb zelf het idee dat iTunes iets andere tags (geen idee welke) gebruikt dan ID3, want nummers die ik in iTunes een tag geef, worden binnen winamp niet herkend (dan geeft 'ie gewoon de filename weer), daarom vraag ik me ook af of het gebruiken van een programmatje als eags effect heeft hiervoor...

Let us know!
Er zijn twee versies van ID3 die niet in sync hoeven te zijn. Wellicht gebruikt Winamp een andere dan iTunes.

In ieder geval werken tools als iEatBrainz e.d. prima om je iTunes library te taggen, maar daarover is al zo ontzettend veel gezegd hier in Apple Talk dat je maar even in de search moet duiken :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1