Toon posts:

beeld in blokjes

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb me pc opnieuw geinstalleerd. Nu is het zo, als ik scroll, dan zie ik me beeld in zeg maar blokjes gaan.

Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Remontjuh

Verwijderd

juiste VGA-drivers installeren...

Verwijderd

lol, en een slotje op dit topic requesten :p

(ik kan het mishebben, maar is alle drivers installeren na reinstall niet het eerste wat je doet? :))

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 18:42

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Zie je 'blokjes' of gaat het scrollen in 'blokjes' van bv 3 regels ipv smooth scrollen?

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Ja ja ja, je moet even je drivers van je videokaart installeren!
Simpel als dat.

Laurens

Verwijderd

Topicstarter
Fatamorgana schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:14:
Zie je 'blokjes' of gaat het scrollen in 'blokjes' van bv 3 regels ipv smooth scrollen?
Het scrollen gaat in blokjes.

Het probleem is ik weet niet meer welke video kaart ik heb. Dus weet niet welke driver ik moet downloaden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 22:23 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:23:
[...]

Het scrollen gaat in blokjes.

Het probleem is ik weet niet meer welke video kaart ik heb. Dus weet niet welke driver ik moet downloaden.
Dan trek je je bak even open en kijk je wat voor videokaart je hebt. Moet toch lukken als tweaker :)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:24:
[...]

Dan trek je je bak even open en kijk je wat voor videokaart je hebt. Moet toch lukken als tweaker :)
Heb hem open getrokken, maar zie niks staan van een merk.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:00
blokjes met vreemde kleuren die willekeurig tevoorschijn komen (artifacts) ? dan even nieuwe drivers erop of een nieuwe kaart erin ;)

of bedoel je 'tearing' ? dan gaat het beeld niet helemaal geweldig vloeiend en zie je een soort scheiding tussen meerdere delen van het beeld, als het allemaal heel traag gaat betekent dat je de drivers niet hebt geinstalleerd en dat je dat even moet doen ;) als het allemaal wel snel gaat maar je ziet het wel dan ben je gewoon aan het zeuren en moet je even er aan gaan wennen want je kan er helemaal NIKS aan doen (dat betekent dat je het niet opnieuw moet gaan vragen want dat helpt niet), in Windows Vista is dit opgelost door gebruikt van meerdere buffers :) en nog even voor de duidelijkheid, die is nog niet verkrijgbaar :7

drivers (ik neem aan dat je windows xp hebt :) )
voor een nvidia kaart: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_84.21.html
voor een ati kaart: https://a248.e.akamai.net...rs/6-4_xp-2k_dd_31959.exe
voor een andere kaart: www.google.nl

[ Voor 32% gewijzigd door Moning2 op 16-05-2006 22:46 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:32:
[...]

Heb hem open getrokken, maar zie niks staan van een merk.
Maar er staat vast wel iets op van een typenummer of partnummer van het ding. Daarmee kun je een heel eind komen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:42
Kijk voor het gemak even in de VB FAQ. Daar istie voor!
Ik kan vanaf hier helaas niet zien wat voor kaart je hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm te zien met registratievoorwaarden. Daar stond onder andere ook wat in over zelfwerkzaamheid, inzet en volledigheid die we op GoT verwachten.

Als je een topic opent dien je volledig te zijn, dus minimaal exacte specs aan te geven van je hardware, je driverversies en je software. Ken je die niet? Zoek dat dan eerst op, anders heeft een topic geen zin (we hebben geen glazen bol...). Daarnaast hoor je zelf op zoek te gaan naar een oplossing (iets wat dus alleen met goede zoektermen zal lukken, dus wederom zijn specs essentieel) en aan te geven waar je op zocht, wat je vond en wat er gebeurde toen je dat probeerde. Bijvoorbeeld het installeren van chipset en VGA drivers behoort tot de absolute basics.

In ieder geval kunnen we hier met de beste wil in de wereld niets mee. Ik zou je aanraden om die basics zelf op orde te krijgen, hou je dan problemen, dan mag je hier rustig een topic openen, mits je dat volledig doet, zoals hierboven aangegeven :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.