Installatie Linksys WET54GS5 wireless-g ethernet bridge

Pagina: 1
Acties:
  • 1.317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Goedenavond,

Ik heb van een vriend een oude Linksys WET54GS5 gekregen. Echter zonder boekjes en cd. Ik wil dit apparaat gebruiken om een computer via wireless te verbinden met mijn speedtouch 510 wireless adsl modem.

Op de linksys site kun je firmware/user guides vinden. Echter geen installatiebestanden. De enige manier die de user guide beschrijft voor installatie is via de bijbehorende CD welke ik dus niet heb. Na installatie zou de standaard webinterface naar het apparaat 192.168.1.226 zijn. Ik kan het apparaat op deze manier niet benaderen, ook niet na de reset knop ingedrukt te hebben. Als ik DHCP op mijn pc inschakel wordt er geen IP toegewezen door het linksys apparaat.
Wel brand het lampje van de utp netwerkverbinding op het apparaat wat aangeeft dat de pc correct verbonden is. Daarnaast knippert het Wireless-G ACT lampje onregelmatig.

Dit is de link naar de productpagina op linksys.com:
http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

Kan iemand mij de installatiebestanden mailen/ter download aanbieden of weet iemand een alternatieve manier om te isntalleren??

Verwijderd

hoe lang houd je dat reset knopje ingedrukt en zie je ook reactie van het apparaat (in de vorm van lampjes die aan of uit gaan) benader je hem in de goede ip range? stel je nic in op bijvoorbeeld 192.168.1.1 en probeer hem dan nog eens te benaderen of pingen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
OD-Frozen schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:45:
....
Na installatie zou de standaard webinterface naar het apparaat 192.168.1.226 zijn. Ik kan het apparaat op deze manier niet benaderen, ook niet na de reset knop ingedrukt te hebben. Als ik DHCP op mijn pc inschakel wordt er geen IP toegewezen door het linksys apparaat.
Wel brand het lampje van de utp netwerkverbinding op het apparaat wat aangeeft dat de pc correct verbonden is. Daarnaast knippert het Wireless-G ACT lampje onregelmatig.

.....
Een bridge (client) zal nooit IPs uitdelen, pas als ie aan een accespoint (met dhcp server) hangt. Je moet tot die tijd je PC handmatig een IP in die range opgeven, ding configgen zodat ie op een AP inlogt, en dan pas zal je een IP krijgen (als er een dhcp server aanwezig is in het netwerk waar je m op laat inloggen)

• JasperE
hoe lang houd je dat reset knopje ingedrukt en zie je ook reactie van het apparaat (in de vorm van lampjes die aan of uit gaan) benader je hem in de goede ip range? stel je nic in op bijvoorbeeld 192.168.1.1 en probeer hem dan nog eens te benaderen of pingen.
Resetknopje lijkt te functioneren.
Mijn NIC instellen op 192.168.* heb ik nog niet geprobeerd, die staat ingesteld op 10.0.0.221. Als ik mezelf 10.0.0.221 toewijs kan ik iig niet 192.168.1.226 bereiken.

Mijn NIC op 192.168 instellen zal ik vanmiddag proberen als ik thuis ben.
ding configgen zodat ie op een AP inlogt, en dan pas zal je een IP krijgen (als er een dhcp server aanwezig is in het netwerk waar je m op laat inloggen)
Dat ding configgen is dus mijn probleem. De CD daarvoor heb ik niet. Op de onderkant van het apparaat staat wel een MAC adres maar daar kan je niet zo 1-2-3 mee verbinden volgens mij

[ Voor 8% gewijzigd door JasperE op 17-05-2006 14:29 ]

• DJSmiley
OD-Frozen schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:28:
[...]

Resetknopje lijkt te functioneren.
Mijn NIC instellen op 192.168.* heb ik nog niet geprobeerd, die staat ingesteld op 10.0.0.221. Als ik mezelf 10.0.0.221 toewijs kan ik iig niet 192.168.1.226 bereiken.
Als je je nic in een andere range hebt dan je bridge is het nogal logisch dat je m niet kan bereiken.
Mijn NIC op 192.168 instellen zal ik vanmiddag proberen als ik thuis ben.

[...]

Dat ding configgen is dus mijn probleem. De CD daarvoor heb ik niet. Op de onderkant van het apparaat staat wel een MAC adres maar daar kan je niet zo 1-2-3 mee verbinden volgens mij
[/quote]

je hebt geen cd nodig, webbassed config op http://<ip-adres>

• JasperE
DJSmiley schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:58:
[...]

Als je je nic in een andere range hebt dan je bridge is het nogal logisch dat je m niet kan bereiken.

[...]
Is dat vanwege de 255.255.255.0 subnet instelling?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-03 13:06
Misschien een beetje de andere kant op in dit topic maar...

Als ik het goed begrijp wil jij dat ding dus aan je modem/router hangen met een kabeltje om vervolgens een PC met een WLAN kaartje het internet op te laten gaan.

Dat gaat niet lukken met een bridge heb ik uit eigen ervaring gemerkt. 8)7 Of bedoel je iets anders?

• DJSmiley
The Realone schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:37:
Misschien een beetje de andere kant op in dit topic maar...

Als ik het goed begrijp wil jij dat ding dus aan je modem/router hangen met een kabeltje om vervolgens een PC met een WLAN kaartje het internet op te laten gaan.

Dat gaat niet lukken met een bridge heb ik uit eigen ervaring gemerkt. 8)7 Of bedoel je iets anders?
TS heeft een wireless modem/router (Speedtouch 510, maar die is niet wireless, hij zal wel de 570 bedoelen).

Hij wil een PC hier draadloos op aansluiten.

Dus een bridge als ontvanger en met netwerkkabeltje naar de PC.

een (usb) ontvanger is in dit geval een stuk handiger, een bridge heb je meer aan als je een xbox oid op wlan wil hangen. Een bridge configureer je via je browser, hij heeft een eigen IP. Voor een usb ding heb je drivers nodig.
Maar goed, aangezien het om 1 pc gaat wat TS zegt is ie denk ik t beste uit met een usb stickie. Stuk makkelijker voor TS, en kleiner dan een bridge (en scheelt weer een adaptor)

ik heb wel div usb wlan ontvangers over, en zoek nog een bridge, dus als TS 'm kwijt wil.....

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 17-05-2006 16:49 ]

• JasperE
Sorry mensen, speedtouch 580, mijn vorige modem was de 510 8)7

• JasperE
Bedankt jongens, nog even een samenvatting van de oplossing voor het nageslacht:

Wanneer de wireless router gereset is, staat het ip ingesteld op 192.168.1.226, de configuratiepagina wordt daarmee: http://192.168.1.226

Om deze pagina te kunnen bereiken moet Je NIC een 192.168.1.* ip-adres hebben, het subnet moet ingesteld staan op 255.255.255.0

Deze netwerkinstellingen werken voor mij om toegang te krijgen tot de config pagina van de bridge

IP: 192.168.1.50
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1

Verwijderd

Dag allen,

kep ook een WET54G gekocht,
zou heel eenvoudig moeten zijn.....
heb gedaan wat JasperE als conclusie heeft geschreven,
maar kan unit niet benaderen....
pingen op 192.168.1.50 gaat wel maar niet op
192.168.1.226, klopt dat?
en als ik het resetknopje indruk gebeurt er nix.
ik kom dus niet in de webbased setup.

iemand?

• geertvduin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Weet iemand een oplossing / ervaringen?

Ik zit met een soort gelijk probleem...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb mijn PC het IPadres 192.168.1.227 gegeven. Hierna was was er verbinding (via de netwerkkabel RJ 45) tussen de WET en mijn PC. De WET werd hierna herkend door de software. Ook is hij dan te bereiken via IE.

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:08

barrymel

BarryMel

Misschien ook een beetje OffTopic maar als ik het goed begrijp kan je met dit apparaat een PC, playstation , xbox, netwerkprinter of elk ander apparaat met een ethernet aansluiting er op aansluiten om deze aan je wireless verbinding te koppelen ?

zo ja, is het dan ook mogelijk om gewoon een switch er aan te hangen en dan aan die switch bijvoorbeeld 2 pc's en een netwerkprinter er op aan te sluiten?

BarryMel

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
barrymel schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:37:
Misschien ook een beetje OffTopic maar als ik het goed begrijp kan je met dit apparaat een PC, playstation , xbox, netwerkprinter of elk ander apparaat met een ethernet aansluiting er op aansluiten om deze aan je wireless verbinding te koppelen ?

zo ja, is het dan ook mogelijk om gewoon een switch er aan te hangen en dan aan die switch bijvoorbeeld 2 pc's en een netwerkprinter er op aan te sluiten?
Ik heb er ook eentje voor m'n dreambox satelliet ontvanger. Ik heb 'm alleen nog niet geinstalleerd :) Dacht wel ergens gelezen te hebben dat je er inderdaad een switch of iets dergelijks achter kan hangen.

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:08

barrymel

BarryMel

Coju schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:45:
[...]

Ik heb er ook eentje voor m'n dreambox satelliet ontvanger. Ik heb 'm alleen nog niet geinstalleerd :) Dacht wel ergens gelezen te hebben dat je er inderdaad een switch of iets dergelijks achter kan hangen.
dat zou mooi zijn :) zou jij of misschien iemand anders het eens kunnen proberen ? als het niet kan moet ik er namelijk 3 kopen..... :)

BarryMel

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
sluit dat ding gewoon met kabel aan op je pc.

open tcp/ip

ip = 192.168.1.200
subnet = 255.255.255.0
gateway = LEEG

nu inloggen op 192.168.1.226 dat ding configureren en klaar is kees. (werkt het niet? 30 seconde WET resetten)
vergeet niet gateway 192.168.1.1 / dns1 192.168.1.1 en bijv dns2 4.2.2.2 in te vullen (op de WET)

psssst: wel na het configureren beide apparaten even powercyclen

[ Voor 17% gewijzigd door densoN op 15-09-2007 15:23 ]

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
barrymel schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:37:

ja, je kan een switch achter een WET hangen.
Pagina: 1