Ik heb voor mezelf een systeem samengesteld bij een lokale shop; en ik ben al zover dat ik tevreden ben met het gene dat erin zit. Tis weloverwogen qua prijs/prestatie, maar heb nog 'n vraagje m.b.t. de compatibiliteit tussen de onderdelen; want een diepgaande technische kennis heb ik niet.
Na een toevallige search kwam ik er namelijk achter dat bij relatief veel mensen Maxtor-schijven problemen gaven in combinatie met een Nforce(4)-moederbord. Ik heb dus mijn lijstje aangepast m.b.t. een andere schijf. Nu zit ik ff te twijfelen tussen de resterende onderdelen.
Met de hardware kennis en ervaring die jullie hebben: zitten er nu nog steeds mogelijke ''probleem-onderdelen'' tussen? Iets waarvan een belletje gaat rinkelen in de trant van, ''hmmm; hier heb ik vaker problemen over gehoord/gelezen'' (dus in de context zoals ik het net met de schijf beschreef).
Na een toevallige search kwam ik er namelijk achter dat bij relatief veel mensen Maxtor-schijven problemen gaven in combinatie met een Nforce(4)-moederbord. Ik heb dus mijn lijstje aangepast m.b.t. een andere schijf. Nu zit ik ff te twijfelen tussen de resterende onderdelen.
Met de hardware kennis en ervaring die jullie hebben: zitten er nu nog steeds mogelijke ''probleem-onderdelen'' tussen? Iets waarvan een belletje gaat rinkelen in de trant van, ''hmmm; hier heb ik vaker problemen over gehoord/gelezen'' (dus in de context zoals ik het net met de schijf beschreef).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| 1024MB PC3200 (2x512MB) OCZ Value Kit 400MHz, CL 2.5-4-4-8, 2,6 V AMD Athlon 64 3700+ S939 San Diego Box Sony DW-Q30A +/- 16x16x8x Double Layer beige 200GB SATA Samsung SP2004C 7200 U/min , 8MB Cache, 8,9ms Miditower Premium CS323 Air Guide schwarz/silber 370W Enermax NoiseTaker EG375AX-VE(G) SFMA GeForce 7 7900GT 256MB Biostar Retail (2xDVI, HDTV) MSI K8N Neo4-F (Sound GLAN SATA Raid PCIe) Diskettenlaufwerk Marke schwarz 3,5 €887.72 |
[ Voor 29% gewijzigd door Silent Thunder op 16-05-2006 20:53 ]