[Showcase] Slachthuis (Pas op: Bloederig)

Pagina: 1
Acties:
  • 5.498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter

1
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/slachthuis/Gizz20060515-1.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/slachthuis/Gizz20060515-2.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/slachthuis/Gizz20060515-3.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/slachthuis/Gizz20060515-4.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/slachthuis/Gizz20060515-5.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/slachthuis/Gizz20060515-6.jpg

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

een disclaimer in de titel had wel gemogen!
Wel erg mooie foto;s!

[ Voor 22% gewijzigd door Fietsbel op 16-05-2006 19:55 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:20
Mijn complimenten. Je hebt iets GRUWELIJKS op een speciale wijze vast weten te leggen. Ik vraag me alleen af hoe je erbij hebt kunnen staan. :r

(Vegetariër is.)

[ Voor 7% gewijzigd door Z-Dragon op 16-05-2006 19:56 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Homedisc schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:53:
Heb ik aan zitten denken, maar volgens mij is het wel algemeen bekend wat voor taferelen zich afspelen in een slachthuis.
Verder trek je er alleen maar "bah!!" roepers mee aan die een topic met *schokkend* in de active topics zien staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Gizz op 16-05-2006 19:57 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82372

Homedisc schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:53:
Wel erg mooie foto;s!
Wat verwacht je dan van een slachthuis? btw erg goede foto's vind ik het. Vooral die eerste en tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 21:33

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik begrijp de kots-smiley's niet zo. De meesten van ons hebben die beesten iedere dag op het bord liggen. Het zijn wel tragische plaatjes. Zo staan die lieve beestjes in de wei, zo zijn ze geslacht. Vooral de tongen die uit de koe-monden bengelen zijn veelzeggend. Ik zal 't maar als 'gruwelijk mooi' omschrijven.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heel erg mooi! Wat voor soort bewerkingen heb je toegepast, ik vind het bloed nogal erg donkkerrood.

Foto 4 is m'n favoriet, die geeft het geheel van de slachting het beste weer!

[ Voor 29% gewijzigd door KappuhH op 16-05-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:26

Nakebod

Nope.

Hoezo een disclaimer in de titel? Wat verwacht jij dan bij een slachthuis? Kant en klaar verpakt vlees?
Verder vind ik ze zoals Z-Dragon al zegt: Gruwelijk, maar wel mooi.
Bij #5 kwam zelf een soort van glimlach, terwijl het best bizar is.
Het is iig geen alledaags onderwerp.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 12:46

DR161

is sarcasminist

foto 5 vind ik wel wat hebben

(hebben je daar geen afvoerputje ofzo?)

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplyMe
  • Laatst online: 30-03 19:43

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Dus zo komt de biefstuk bij me thuis. :Y)

Werk je daar ofzo?
Ik vind het maar wat knap dat je je camera stil hebt kunnen houden bij het zien van wat er gebeurde.

kan er weinig over zeggen maar vind e fotos mooi en helder.
helderder dan ik verwachte in een "slachthuis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
dark rule161 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:58:
(hebben je daar geen afvoerputje ofzo?)
Bloed is nogal dik volgens mij dus dat loopt niet zo makkelijk weg. En het is een los hoofd denk ik en geen koe die tot zn nek aantoe in het bled staat! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Niet online
Weer eens wat anders :)

Heb je ook nog foto's dat ze daadwerkelijk de biefstuk eraf snijden? En het snijden met een maliënkolder aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Nee ik werk er niet (gelukkig). Deze foto's waren een project voor mijn opleiding (Fotoacademie, Amsterdam). Heb gewoon wat rondgebeld en kon bij dit slachthuis terecht.

Was van te voren best zenuwachtig, bang dat ik misselijke zou worden etc. maar het viel me erg mee. Het hielp misschien ook een beetje dat ik een assistent bij me had voor de 2e flitser en reflectiescherm en we dus elkaar als steun hadden :)

Virus.nl: het was een klein slachthuis dat maar 1 dag per week 20 á 30 koeien slacht. De andere dagen verwerken ze het vlees verder. Ik ben er alleen op de slachtdag geweest.

[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 16-05-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Foto 1 is de favoriet bij mij, omdat het beestje (volgens mij) nét afgemaakt is (pen in 't hoofd ofzo, ik weet de details niet), maar het lijkt net alsof hij/ze je nog aankijkt...

Een emotie vastleggen tussen een (ondertussen) dood dier en de fotograaf, respect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Erg indrukwekkende serie, petje af.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

We aardig mooie foto's! Zal ze niet aan mn vriendin laten zien, die doet dan iets van ":r"
Have you moo'ed today?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:11
Geweldig :)

Heb altijd al een keer naar een slachthuis gewild, en dit laat zien waarom; wat een sfeer, prachtig :) Vooral een foto als 2 is mooi, alhoewel die compositie toch niet helemaal goed is (tong tegen zwarte rand, zoiezo niet een echt mooie compositie, koe zou eigenlijk iets meer gedraaid moeten zijn (kon je 'm geen zetje geven :P ), en onderste rand is niet mooi)

Verder is foto 5 mooi, maar jammer dat je 'm niet van voren hebt gepakt, en zonder die kar erbij. 3 is ook aardig, maar iets te druk. Foto 1 komt bij mij niet meteen over als een dooie koe. Het is de titel, anders was 't toch niet echt opgevallen. Foto 4 is een aardig actieshot.

Krijg toch enigzins het gevoel dat je je niet 100% op je gemak voelde daar (bang dat je je cam onder het bloed kreeg?). Voor wat voor opdracht was dit? :?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Laatst online: 07-05 12:46

DR161

is sarcasminist

KappuhH schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:00:
[...]
Bloed is nogal dik volgens mij dus dat loopt niet zo makkelijk weg. En het is een los hoofd denk ik en geen koe die tot zn nek aantoe in het bled staat! :o
was meer als flauwe opmerking bedoelt dat het daar zoveel bloed lag :Y)

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
inquestos schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:09:
Krijg toch enigzins het gevoel dat je je niet 100% op je gemak voelde daar (bang dat je je cam onder het bloed kreeg?). Voor wat voor opdracht was dit? :?
Was ik niet echt bang voor, ik ging er vanuit dat het sowieso wel zou gebeuren. De camera viel aan het eind van de dag wel mee, vooral het reflectiescherm en de flitser zaten onder.
Natuurlijk voelde ik me niet 100% op mijn gemak op zo'n locatie, maar dat kwam ook deels doordat het gewoon erg druk was. Dan zat ik weer ergens gehurkt om een foto te maken, moesten de assistent en ik weer opzij springen omdat er een halve koe langsgeduwd werd, of omdat de vloer dan weer "schoon" werd gespoten met hoge druk spuiten.

Over de opdracht: het is een opdracht die ik mezelf gegeven heb (elk halfjaar moeten we een redelijk lastige/uitgebreide opdracht voor onszelf bedenken en uitvoeren). Ik wou iets dat confrontrerend was en een uitdaging voor mezelf. Om te kijken of ik bijvoorbeeld nog gewoon mijn werk kan doen onder extreme omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

je had er wel een waarschuwing bij mogen zetten (ik heb net gegeten namelijk)

[ Voor 3% gewijzigd door abaart op 16-05-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Wij doen als DPC-ers altijd moeitje om koetjes te krijgen, maar op deze manier werk je niet echt mee :+

Met name foto 1 en 3 vindt ik erg mooi gelukt. Foto 4 lijkt wat korrelig bij de man zelf.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Laatst online: 30-04 07:55
Jammer dat de "Foto-opdracht week 20 - Geel" is en niet rood. Idee voor volgende week? :Y)
Erg mooie foto's, je bewerking is fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

Cyphax

Moderator LNX
abaart schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:18:
je had er wel een waarschuwing bij mogen zetten (ik heb net gegeten namelijk)
Uhuh, stukje vlees op? ;)

Ik vind net al veel anderen hier de serie erg luguber en ik kijk niet graag naar de foto's, maar zijn wel erg goed. Wat eerder al opgemerkt werd over foto 1 (een soort emotie tussen fotograaf en onderwerp) valt mij ook positief op.

Verder wil ik je complimenteren met je originele keuze voor je opdracht. Petje af. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Halal slachthuis? Bij conventionele slachthuizen is het meestal niet zo'n bloedbad :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik moet zeggen dat fotonummer 4 mij het meeste aanspreekt, omdat je daarop kunt zien hoe een slager te werk gaat maar je toch niet het bloederig tafareel in beeld zet. Qua compositie is nummer 5 voor mij de minderen, omdat je daar alleen de kop van een koe hebt neergezet met in het bovesnte gedeelte van de foto de kar. Ik weet niet precies of je tijd had om de compositie 'af te maken' (:+), maar als die kop ergens anders (bij) had gelegen, dan zou die foto nog meer aanspreken, hetzij positief hetzij negatief. Het zijn erg mooie foto's geworden, mooi werk d:)b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004

XyS

0.o.O

Osiris schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:06:
Foto 1 is de favoriet bij mij, omdat het beestje (volgens mij) nét afgemaakt is (pen in 't hoofd ofzo, ik weet de details niet), maar het lijkt net alsof hij/ze je nog aankijkt...

Een emotie vastleggen tussen een (ondertussen) dood dier en de fotograaf, respect :)
Inderdaad, dat dacht ik ook meteen toen ik het zag.
Ik vind het rood er echt mooi uitkomen, het niet gaat irriteren. (gelukkig geen "overdreven" rood ofzo) -over de hele serie dan dus he-

Geeft je toch wel een beetje het gevoel van wat zielig voor de koe, maar shockerend vind ik het echter totaal niet.

[ Voor 12% gewijzigd door XyS op 16-05-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91555

Yeahhh; dat je zo'n topic opent zonder waarschuwing :o

Ik kan er tegen hor, daar niet van. Maar wellicht dat sommigen daar anders over denken :>

Mooie foto's; gaaf dat je zo'n onderwerp hebt vast mogen leggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
MadMarky schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:30:
Halal slachthuis? Bij conventionele slachthuizen is het meestal niet zo'n bloedbad :P
Als je goed kijkt zie je op foto 4 het punt waar de slachter de stalen pen in het hoofd van de koe heeft gejaagd, op de kruising van de twee ingebeelde lijnen tussen de hoorn en de binnenkant van het tegenoverstaande oog. Bij Halal slachten gebeurt dat niet.
Echter, zo'n pen in 't hoofd is slechts bedoelt om de koe te 'verdoven' door bepaalde delen van de hersenen te mollen. Na mijn weten dood dit het dier echter niet, dat gebeurt nog steeds door het dood laten bloeden van het dier:
Het slachten van dieren is "het doden van dieren door verbloeding" volgens de definitie in de Europese Richtlijn 93/119/EG inzake de bescherming van dieren bij het slachten of doden. Slacht onderscheidt zich daardoor van de jacht
Dus ik weet niet in wat voor slachthuizen jij komt, maar het lijkt mij niet meer dan normaal dat overal bloed ligt, vooral op de plekken die tússen binnenkomst van dier en het uitsnijden ervan liggen (het 'verdoven' en doden etc).

Vraagje aan Gizz overigens: heb je ook de verschillende processen van het slachten meegemaakt?
XyS schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:37:
[...]

Inderdaad, dat dacht ik ook meteen toen ik het zag.
Ik vind het rood er echt mooi uitkomen, het niet gaat irriteren. (gelukkig geen "overdreven" rood ofzo) -over de hele serie dan dus he-

Geeft je toch wel een beetje het gevoel van wat zielig voor de koe, maar shockerend vind ik het echter totaal niet.
Jep, zo'n gevoel had ik er ook bij :) 't Is in principe best een 'zielige' foto, maar ondertussen vind ík het niet shockerend.. Hoewel anderen daar wellicht anders over denken :)
Anoniem: 91555 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:39:
Yeahhh; dat je zo'n topic opent zonder waarschuwing :o

Ik kan er tegen hor, daar niet van. Maar wellicht dat sommigen daar anders over denken :>
offtopic:
Eerlijk gezegd had ik wat suffe foto's van een leegstaand gebouw verwacht, maar die aanname bleek niet echt correct te zijn 8)7 Kan er verder ook wel tegen, maarja, anderen idd ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Osiris op 16-05-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Cyphax schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:26:
[...]
Uhuh, stukje vlees op? ;)
ja idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Gave foto's, 2 heeft wel een goede sfeer vind ik, en foto 5 vind ik ook erg gaaf, dat karretje vind ik juist wel leuk, moet je eens kijken hoe ver die wieltjes nog in de troep staan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnd
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-12-2024

rnd

wow niet fijn om te bekijken maar foto's zijn zeer goed gelukt! bij 1 krijg ik echt rillingen over mn rug... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Gizz schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:16:
Over de opdracht: het is een opdracht die ik mezelf gegeven heb (elk halfjaar moeten we een redelijk lastige/uitgebreide opdracht voor onszelf bedenken en uitvoeren). Ik wou iets dat confrontrerend was en een uitdaging voor mezelf. Om te kijken of ik bijvoorbeeld nog gewoon mijn werk kan doen onder extreme omstandigheden.
Doelde eigenlijk meer van wat je van plan was vast te leggen, te laten zien enzovoorts. Je laat nu twee totaal verschillende standpunten zien. De één (foto's 1,2,5) laat eigenlijk de "gruwelijkheid en onmenselijkheid" ervan zien, terwijl de ander (foto 3 en 6) juist iets van het beroep laat zien. Je kan er "de man met de zeis" van maken (als uitbeelding van hoe de Dood bij de mensheid ook verloopt, plotseling en gruwelijk), maar dat vind ik meer een verhaal zoeken achter een foto...

Maar goed: update :Y) (Je gaat mij niet vertellen dat je niet meer dan 6 geslaagde foto's hebt gemaakt)

offtopic: volgensmij "horen" ze officieel dat bloed gewoon op te vangen als ze de keel doorsnijden (bloed in afvalwater etc.), maar goed...

[ Voor 9% gewijzigd door inquestos op 16-05-2006 20:49 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Osiris schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:40:
[...]
Vraagje aan Gizz overigens: heb je ook de verschillende processen van het slachten meegemaakt?
Ik heb de volgende stappen meegemaakt: Koe in stal, koe naar slachtbak brengen (eventueel met een flinke prik van een riek als ze niet doorloopt), in hoofd schieten, optakelen + leeg laten bloeden, kop afsnijden en verder verwerken, vagina? + poten verwijderen, huid strippen, koe doormidden zagen, organen verwijderen/nuttige organen uitsnijden, ruggenmerg verwijderen, kleine stukje restvlees (voor gehakt) vast afsnijden, halve koeien in koelruimte plaatsen.

De andere dingen (maar die vallen volgens mij niet meer onder slachten) zoals biefstukjes snijden deden ze op andere dagen.

Had dus ook een redelijk chronologische serie kunnen plaatsen, maar ik wil een serie die iets meer is dan dat.

Van te voren had ik besloten dat ik een serie wilde maken waar de medewerkers en hun grote zagen/tangen etc. centraal stonden. Ter plekke bleek echter dat ze maar 2 zagen en 1 tang hadden en dat het er eigenlijk niet zo indrukwekkend uitzag of goed te fotograferen was, want veel gebeurde op beweegbare plateau's boven ons hoofd. Wat eigenlijk het meeste indruk maakte was het bloed. Daarom gekozen voor een semi-surrealistische serie waar het bloed centraal staat.

[ Voor 29% gewijzigd door Gizz op 16-05-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Gizz schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:48:
[...]

Ik heb de volgende stappen meegemaakt: Koe in stal, koe naar slachtbak brengen (eventueel met een flinke prik van een riek als ze niet doorloopt), in hoofd schieten, optakelen + leeg laten bloeden, kop afsnijden en verder verwerken, vagina? + poten verwijderen, huid strippen, koe doormidden zagen, organen verwijderen/nuttige organen uitsnijden, ruggenmerg verwijderen, kleine stukje restvlees (voor gehakt) vast afsnijden, halve koeien in koelruimte plaatsen.
Damn, dat lijkt me een enorme ervaring te zijn geweest zeg :) Hoewel extreem offtopic (excuses daarvoor) vraag ik me af wat je er van vond en of je wellicht ook foto's van die wat extremere situaties hebt? (als linkjes ofzo voor de zwakkere magen onder ons :+)
Lijkt me iig een erg interessante belevenis.
De andere dingen (maar die vallen volgens mij niet meer onder slachten) zoals biefstukjes snijden deden ze op andere dagen.
Die zijn ook lang niet zo interessant ofcourse :P
Had dus ook een redelijk chronologische serie kunnen plaatsen, maar ik wil een serie die iets meer is dan dat.

Van te voren had ik besloten dat ik een serie wilde maken waar de medewerkers en hun grote zagen/tangen etc. centraal stonden. Ter plekke bleek echter dat ze maar 2 zagen en 1 tang hadden en dat het er eigenlijk niet zo indrukwekkend uitzag of goed te fotograferen was, want veel gebeurde om beweegbare plateau's boven ons hoofd. Wat eigenlijk het meeste indruk maakte was het bloed. Daarom gekozen voor een semi-surrealistische serie waar het bloed centraal staat.
Ah ok, duidelijk :)

[ Voor 25% gewijzigd door Osiris op 16-05-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
[...]

Van te voren had ik besloten dat ik een serie wilde maken waar de medewerkers en hun grote zagen/tangen etc. centraal stonden. Ter plekke bleek echter dat ze maar 2 zagen en 1 tang hadden en dat het er eigenlijk niet zo indrukwekkend uitzag of goed te fotograferen was, want veel gebeurde om beweegbare plateau's boven ons hoofd. Wat eigenlijk het meeste indruk maakte was het bloed. Daarom gekozen voor een semi-surrealistische serie waar het bloed centraal staat.
Heb je de rest van de fotos ook nog ergens online staan? Het lijkt me namelijk wel interesant om het hele proces 'door te lopen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Over het geheel zijn het nette foto's. Ik vind het alleen zeer jammer dat je er niet meer een serie van gemaakt heb. Juist dit soort dingen hebben echt een proces wat doorlopen wordt.

Verder vind ik de foto's qua compositie (alhoewel dat wel moeilijk geweest zal zijn..) niet super. Belichting en bewerking is erg netjes gedaan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
MicDis schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:55:
Over het geheel zijn het nette foto's. Ik vind het alleen zeer jammer dat je er niet meer een serie van gemaakt heb. Juist dit soort dingen hebben echt een proces wat doorlopen wordt.
't Is IMO wel een serie hoor, alleen zijn het foto's van een beperkte hoeveelheid stappen tussen het pen-in-hoofd-knallen en het uitsnijden in volgens mij. En verder wel redelijk chronologisch denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Osiris schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:40:
[...]

Als je goed kijkt zie je op foto 4 het punt waar de slachter de stalen pen in het hoofd van de koe heeft gejaagd, op de kruising van de twee ingebeelde lijnen tussen de hoorn en de binnenkant van het tegenoverstaande oog. Bij Halal slachten gebeurt dat niet.
Echter, zo'n pen in 't hoofd is slechts bedoelt om de koe te 'verdoven' door bepaalde delen van de hersenen te mollen. Na mijn weten dood dit het dier echter niet, dat gebeurt nog steeds door het dood laten bloeden van het dier:

[...]

Dus ik weet niet in wat voor slachthuizen jij komt, maar het lijkt mij niet meer dan normaal dat overal bloed ligt, vooral op de plekken die tússen binnenkomst van dier en het uitsnijden ervan liggen (het 'verdoven' en doden etc).
Bij Halal snijden ze de halsslagader door en laten ze de koe 'uitlekken' (foto 2?). Foto 4 is niet echt duidelijk wat dat betreft, zou een pin kunnen zijn maar ook iets anders.
En bij het slachthuis waar ik geweest ben (voor een demo van het geautomatiseerde transportsysteem met die haken :P) hingen ze gewoon boven een soort rooster en lag er verder nauwelijks bloed op de werkvloer.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Afschuwelijk. Erg goed gelukt dus :P :) Vind nummer 5 wel erg grappig, net of die koeienkop nog leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 01-05 16:32
Heb wel eens een serie gezien op TV over het slachten van koeien. Dat was wel oog openend, al weet je eigenlijk wel hoe het er aan toe gaat.

Deze foto's echter zijn veel indrukwekkender dan die serie en zeker een originele serie.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

leuke opvallende set.

maar ik vind het gewoon geen plezier om naar te kijken en dan is toch wel essentieel voor een fotoshoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Hoewel de foto's misschien goed gemaakt zijn vind ik het echt een weerzinwekkend onderwerp.
Vooral die ene foto waar je het bloed eruit ziet lopen, nou, dan heb ik het even niet meer :|

Een waarschuwing in de titel is écht gewenst, tevens uitleg wáárom je in hemelsnaam zoiets hebt gefotografeerd. (NOFI)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Anoniem: 151099 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:24:
maar ik vind het gewoon geen plezier om naar te kijken en dan is toch wel essentieel voor een fotoshoot.
Ligt eraan wát voor shoot je wil maken hè, de World Press Foto is vaak ook een afbeelding van zielige of hartverscheurende dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:58
DarthPlastic schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:26:
Hoewel de foto's misschien goed gemaakt zijn vind ik het echt een weerzinwekkend onderwerp.
Vooral die ene foto waar je het bloed eruit ziet lopen, nou, dan heb ik het even niet meer :|

Een waarschuwing in de titel is écht gewenst, tevens uitleg wáárom je in hemelsnaam zoiets hebt gefotografeerd. (NOFI)
NOFI anders lees je even goed 8)7

Ik vind het een mooie serie goed passend bij het onderwerp. Het is zeker schokkend maar kom; als er slachthuis in de titel staat dan weet je wat je te wachten staat.

Ik denk dat ik vooral foto 5 erg goed gelukt vind alleen jammer van het karretje maar daar kon je natuurlijk ook niet echt iets aan doen.

Ik voel in jouw foto's echt wel een binding met de dieren, alsof hun laatste gedachte was "waarom?" ofzo, dat vind ik dus echt knap gedaan!

[ Voor 9% gewijzigd door Ramon op 16-05-2006 21:31 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
DarthPlastic schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:26:
Nogmaals, men weet wat er in een slachthuis gebeurd.
En al weet je dat niet, dan open je het topic en zie je alleen foto 1 waarop de koe niet half uit elkaar ligt en je een beetje bloed op een hek ziet. Dan kun je zelf wel bedenken dat het geen topic is wat je verder moet bekijken als je niet tegen bloed kan.

Het waarom heb ik al beschreven overigens :)

edit: of wat Ramon de Jesus zegt dus :P

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 16-05-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 16-05 16:01
'k heb even een waarschuwing in de titel gefrot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:32
Mooie foto's :)
Wel appart, dat je daar zo bij aanwezig mag zijn. Ik doe zelf opleiding voor slager en zelfs via school is het bijna onmogelijk om een slachterij te bezoeken, ivm regelgeving, hygiëne, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 10:24

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Looks neat. Lekker scherp en knallend.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
DrNizeGuy schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:37:
Mooie foto's :)
Wel appart, dat je daar zo bij aanwezig mag zijn. Ik doe zelf opleiding voor slager en zelfs via school is het bijna onmogelijk om een slachterij te bezoeken, ivm regelgeving, hygiëne, etc.
Dat het moeilijk kan zijn heb ik gemerkt ja. Bij elk slachthuis hier in Noord-Holland kreeg ik "nee, dat mag hier niet!" te horen, vaak ook nog zonder uitleg. Gelukkig kreeg ik bij het laatste slachthuis wat ik belde (nummertje 7 ofzo) meteen te horen dat het geen probleem was.
Ook ter plekke werden er geen vragen of voorwaarden gesteld. We kregen een schone jas, een haarnetje, en na een korte introductie "nou, hier gebeurd het dus allemaal.." kon ik uren mijn gang gaan (had het wel al na 2 uur gezien :P ).

Toch een slachthuis met erg vriendelijke en open mensen gevonden gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Wow! Echt nooit geweten dat zo'n onderwerp me toch aanspreekt, vind de foto's echt mooi en ik vind het absoluut niet ranzig om naar te kijken, iedereen weet tenslotte wel waar hun biefstukjes vandaan komen maar er zit blijkbaar nog een taboe op dit soort dingen. Zonde, want ik vind de foto's echt knap en zou het ook niet erg vinden om meer foto's te zien, als dat kan? :)

Btw: OMG die vloer daar, had je laarzen aan of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Sorry, maar ik vind dit de grenzen van het onsmakelijk wel erg ruim overschrijden. Ja, er staat nu 'Bloederig' in de titel, maar dat vind ik de lading niet echt dekkend understatement: was het een vereiste om losse hoofden op de foto te zetten, of was dat een persoonlijk voorkeur? Een slachthuis kun je ook bloederig fotograferen als de koeien reeds weg zijn, en dat had ik dan (ook in verband met hygiene) verwacht.
Gelukkig at ik geen vlees vandaag en is dat ook al weer enkele uren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Anoniem: 171278 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:23:
Sorry, maar ik vind dit de grenzen van het onsmakelijk wel erg ruim overschrijden. Ja, er staat nu 'Bloederig' in de titel, maar dat vind ik de lading niet echt dekkend understatement: was het een vereiste om losse hoofden op de foto te zetten, of was dat een persoonlijk voorkeur? Een slachthuis kun je ook bloederig fotograferen als de koeien reeds weg zijn, en dat had ik dan (ook in verband met hygiene) verwacht.
Gelukkig at ik geen vlees vandaag en is dat ook al weer enkele uren geleden.
Het gaat toch om de foto's? Ik vind dat hij de foto's zo heeft neer weten te zetten dat, al zijn ze smerig, het toch aantrekt om er naar te kijken. Hij had een duidelijke bedoeling bij de opdracht, en die heeft hij dan naar mijn idee ook zeker bereikt. Ik neem ook aan dat hij hier de foto's niet neerzet om er ethisch op beoordeeld te worden maar meer foto technisch.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ieks :) Het is ook niet het eerste onderwerp waar ik foto's over zou maken, maar ik vind dat je het wel goed hebt neergezet. En tja.... iedereen weet dat ze een koe niet doodkietelen, dus bloed kun je verwachten. Je hebt in ieder geval spraakmakende foto's gemaakt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Indrukwekkende serie. Respect voor de uitoefenaar van het beroep en de wijze waarop je de foto's hebt vastgelegd (in zo'n situatie zou je snel haastige, snelbedachte composities verwachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hele mooie serie. Heb zelf ook wel eens geslacht dus schrikken doe ik er niet van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ach kom, dat er een koeienhoofd is maakt het toch niet onsmakelijk? Ik heb wel ergere dingen gezien in de gemiddelde Middelandse Zee-markt met allerlei onderdelen van dieren dat je nog heel makkelijk kon identificeren. :P

Ik vond de foto's technisch best mooi om te zien, en je kreeg een aardige indruk van wat er zo ongeveer in een slachthuis gebeurt. Het bloed is nogal mooi rood en lijkt een extra sfeertje te geven. Vroeg me altijd al af hoe ze die dieren slachten en hoe het eruit zou zien. Nou, ik weet het nu. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-04 13:03
Soorry... maar ik vind dit niet kunnen .... hier kunnen kinderen terecht komen en diie foto's zien... later houden ze er nog een nachtmerrie aan over.... zeer kind-onvriendelijk dus.

ik stem voor verwijdering van dit topic...

verder goeie en mooie foto;s.... maar share ze dan ff met een password, en geef diegenen een password die geintresseerd zijn.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 20:53

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik vind het hele mooie foto's vooral qua kleuren. Het is jammer dat er toch zoveel mensen zijn die moeite hebben met dit soort foto's.

Beetje offtopic:
Als je vegetariër bent kan ik het nog enigszins begrijpen, (dan heb je voor je zelf besloten dat je het slachten van dieren niet vind kunnen) maar vind het eigenlijk belachelijk dat veel mensen en dan vooral jongeren, eigenlijk niet eens meer weten waar gehakt of bv een biefstukje vandaan komen. Als je dit soort beelden echt zo erg vind om te zien en het erg vind voor de dieren dan denk ik dat je beter bij jezelf na moet denken of je wel vlees wil eten. Die beesten worden immers geslacht voor de mensen die ze eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Crypter schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 00:50:
Soorry... maar ik vind dit niet kunnen .... hier kunnen kinderen terecht komen en diie foto's zien... later houden ze er nog een nachtmerrie aan over.... zeer kind-onvriendelijk dus.
Misschien is het tijd om die kinderen te leren waar de hamburgers uit het Happy Meal vandaan komen, of de frikandellen.

On topic: mooie serie. Heb je filters gebruikt voor de intense kleur rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

verder goeie en mooie foto;s.... maar share ze dan ff met een password, en geef diegenen een password die geintresseerd zijn.
Sorry maar deze reactie snap ik echt niet, de kinderen die jij zou bedoelen zouden 6-10 zijn ofzo. En het is niet zo dat een kind van 6 hier naar showcases zit te kijken. Als je het hebt over google searches en dergelijke, dan kan je kinderen nog niet eens naar een computer laten kijken. Met alle popups van tegenwoordig, het lijkt mij dat een kind die in staat is hier te komen ook bestand is tegen het "gruwelijke" aan deze foto's. Gezien al de meuk die er op internet gevonden kan worden.Beschermen is ok, echter degenen die hier komen zijn gerust wel wat meer gewend.

Dat er waarschuwingen staan is goed, hoewel het naar mijn mening nog niet eens zulke erge foto's zijn. Dat mijn mening niet zoveel ertoe doet weet ik, daarom voor de mensen die hier niet tegenkunnen ook de "Pas op". Maar overdrijven is ook een vak.

Nofi enzo, maar
Het is gewoon een degelijke serie foto's die de werkelijkheid weergeven, wel goed om te zien wat er gebeurd is alvorens je een biefstukje eet. Misschien haal je hiermee wel mensen over naar het veganisme :Y)

edit: best heel erg spuit11 }:O <--toepasselijke smilie

[ Voor 7% gewijzigd door XyS op 17-05-2006 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tsja, een kind kan net zo makkelijk op Google een van de duizenden woorden invullen waarmee hij/zij de meest ranzige foto's voor zijn kiezen krijgt. Dit is een forum waar fotografeertechniek besproken wordt, en daar heb je ook wel eens minder prettige onderwerpen bij zitten. Technisch gezien zijn deze foto's gewoon erg mooi, en bovendien wordt de sfeer erg goed tot uitdrukking gebracht. :)
Dat zou ik erg jammer vinden.
Dat haalt meteen de hele discussiewaarde uit het topic en doet niet veel meer dan een drempeltje toevoegen. Een kind kan ook gewoon mailen en om het password vragen.

Foto 1 spreekt mij trouwens het meeste aan. Om de een of andere reden haal ik daar de sfeer uit die ook in de andere foto's zit, maar dan met minder bloed. Ook het lijnenspel vind ik erg mooi. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148782

Ben absoluut geen foto kenner, maar ik vind deze fotoshoot wel mooi luguber uitgewerkt! Foto 5 vooral, alleen jammer van het karretje, maar dat was al gezegd.

Het geeft gewoon weer hoe deze dieren en geslacht worden, op een diervriendelijke manier, en ja ook als je het diervriendelijk doet bloeden ze :P. Voor de mensen die er niet tegen kunnen of het afgrijselijk vinden, er zijn andere foto shoot topics over bloemen ;).

Al met al mooie shoot, zoals ik er hier wel meer heb gezien ;)

* Krijgt zin in karbonade >:) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:25

Exigence

dnkroz

Ik ging vroeger altijd naar de slager voor botten voor mijn verzameling :P Ben zo eens het halve dorp doorgefietst met een half geslacht paardenhoofd (incl. vlees, ogen, tong etc :P) achter op mijn fiets onder de snelbinders :D

Gave serie, mooi om te zien d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Vet hoor Gizz.
Lekker confronterend onderwerp (zie discussie hierboven :)) en thumbs up voor het niet kiezen van een luvvy-duvvy onderwerp.
Uitvoering vind ik erg sterk. De belichting is tegen het harde aan en toch weer subtiel. Compo's zijn ook prima.
Mooie docu, mag vaker van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik eet nooit geen vlees meer.... nouwja...een frikandelletje lust ik toch wel :+

Goed vastgelegt, best shocking om al die beesten die ik elke dag in de wei zie lopen als ik naar school ga zo zie hangen zonder poten enzo :)

En mensen die klagen over verwijdering, zijn jullie bang voor de waarheid? Jullie zappen zeker oop weg als er weer eens oorlog op tv is of als er een aardbevind in beeld word gebracht, onder het motto "als ik het maar goed heb"?

[ Voor 35% gewijzigd door darkdesign op 17-05-2006 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-05 20:18
Kun je toch zien wat zo'n onderwerp losmaakt. Als het zo besproken is vind ik dat de fotograaf zijn doel heeft bereikt. Anyway toen ik de foto's zag maakte dat niet echt wat in me los ( iets zoals kostgevoel ofzo ) maar de foto's zijn ongetwijfeld heel erg mooi! Ik zit nu op school dus nog even naar de foto's kijken word lastig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
darkdesign schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:23:

En mensen die klagen over verwijdering, zijn jullie bang voor de waarheid? Jullie zappen zeker oop weg als er weer eens oorlog op tv is of als er een aardbevind in beeld word gebracht, onder het motto "als ik het maar goed heb"?
offtopic:
Wat een onzin, gekoppeld aan een moreel meerderwaardigheidsgevoel. Alsof je altijd over alle ellende in de wereld geinformeerd moet worden met de meest expliciete beelden om medeleven te kunnen voelen voor anderen in rampsituaties.

Deze serie is in mijn ogen een op artistiek gebied indrukwekkende serie. Het komt op mij over als een boeiende impressie van de dagelijkse praktijk in dit slachthuis, zonder daar over te oordelen. Ik vind de sfeer in de serie een mooi contrast tussen industrieel en de ooit levende dieren

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 17:22

Zoefff

❤ 

Indrukwekkende showcase hoor! Het onderwerp slaat natuurlijk al in als een bom (je ziet zoiets niet vaak), maar daarnaast zijn de foto's ook nog eens dik in orde. Heb je veel zelf meegeflitst, of heb je het voornamelijk met de aanwezige belichting gedaan?

Foto #4 is bijvoorbeeld heel spannend doordat er vrij fel licht van links komt en er daardoor allerlei schaduwen ontstaan, geeft de foto een wat luguber karakter. #5 is natuurlijk ook heel treffend. No nonsense dooie koeienkop in het bloed. Wel énorm veel bloed trouwens, ik hoop niet dat je daar op je gympjes rondhuppelde? :X

Weet niet of het bewust is, maar de volgorde van de foto's vind ik ook goed. Beginnend met een (net dode?) koe in een hok, dan ophangen, even koetje uitzoeken, kop eraf snijden, kop op de grond, rest afvoeren :P

Voor de vleescheters onder ons wel eens goed om te zien hoe het er in het slachthuis aan toe gaat, voor de vegetariërs onder ons een goede reden om het te blijven ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Zoefff: alle foto's zijn geflitst met twee flitsers. Eén op de camera die een beetje licht naar het plafond stuurde en een flitser die mijn assistent met gestrekte arm vasthield en op zichzelf richtte waar het licht weer gereflecteerd werd door een reflectiescherm van een meter dat hij voor zich hield.

Ik had dus eigenlijk globaal licht van het aanwezige TL en mijn flits tegen het plafond + een lichtbron van een meter die ik makkelijk kon plaatsen en richten.

Geen gympen overigens, heb speciaal voor deze gelegenheid laarzen gekocht bij de scapino :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb zelf ook eens gezien hoe een stier geslacht wordt, helemaal. Dat was in Spanje na een stierengevecht (laten we daar geen discussie over beginnen).
Het is toch mooi om te zien hoe dat gebeurt, en ik kan wel tegen bloed en zo, al moet ik zeggen dat dit er niet altijd fris uit ziet, maar ja, het gaat niet anders.
Het is ook niet vreemd, we moeten eten, het is niet anders dan normaal dat we vlees eten, onderzoek heeft uitgewezen dat iemand die regelmatig vlees eet het langst leeft (lees: regelmatig, niet iedere dag, zeg maar een part time vegetarier).
Het is gewoon dat de beestjes lief zijn en je gewend bent aan je stukje vlees in de supermarkt.

Het is een goeie showcase, ook omdat het iets laat zien wat je eigenlijk nooit meer ziet en er niet over nadenkt. Ik zou het zelf wel kunnen, maar of ik het even fin zou vinden is een andere.
Goed dat je geen blad voor de mond nam om ze zo netje mogelijk te maken (zonder bloed e.d., voor zover dat al mogelijk is).

Ik moet wel zeggen dat de waarschuwig in het begin van de titel mag staan en wat heavier mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

MicDis schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:55:

Verder vind ik de foto's qua compositie (alhoewel dat wel moeilijk geweest zal zijn..) niet super. Belichting en bewerking is erg netjes gedaan dat wel.
Hier ben ik het grotendeels wel mee eens, ookal zie ik het 'proces' er wel in zitten. De serie had wel een paar foto's langer gekunt om het duidelijker te maken :)

Al met al heb je een vrij luguber proces erg mooi in beeld gebracht vind ik Gizz :) Mijn complimenten voor het doen voor deze serie!

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Foto 1 is wel mijn favo denk ik. Het heeft iets treurigs. Dat metaal er omheen geeft het iets machinaals, iets naars. Terwijl dat beest je practisch nog aan kijkt. Je hoort hem/haar nog denken, " moet het allemaal zo grootschalig en machinaal? "

En ik vind dat je maar 2 opties hebt. OF je eet vlees en miept niet over deze foto's, of je bent vega en je mag miepen.
Elke keer als er een lapje op je bord licht heeft iemand anders het voor jou vermoord.

Ik zou het zeer goed vinden als kinderen hier meer te zien van zouden krijgen. Er is veels te weinig besef. Eigenlijk zou iedereen voordat je uberhaupt vlees mag eten, zelf een keer een dier moeten slachten. Ik grap wel eens met mensen over het eten van "holocaust-kip" :)

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 17-05-2006 12:10 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Foto 1 is inderdaad erg mooi. Dat bloed op het metaal maakt het wat gruwelijk... Anders had de koe er ook gewoon kunnen liggen maar nu weet je dat ie nooit meer opstaat :)

Alleen die blik in zijn ogen :'( Maar ja... ik eet vanavond weer gewoon mijn vlees.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-05 20:39
Ik vind het hele indrukwekkende foto's, ik vind gruwelijk mooi wel een goede omschrijving. Respect voor Gizz!

offtopic:
Ik vind de hele discussie over het sluiten, verwijderen van de foto's wel weer heel vervelend. Dat hoort toch niet in dit topic, open dan een topic in Lieve Adjes. Overigens vind ik dat dit, net als bijv. het muizenval topic, gewoon moet kunnen. Het hoort bij het leven en ook kinderen mogen best weten waar hun Happy Meals vandaan komen, dat er oorlog is, etc...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 17:22

Zoefff

❤ 

Ik snap wat je bedoeld, er zijn ook een hoop TR's gezet met opmerkingen of er niet wat verwijderd kan worden. Toch heb ik dat nog niet gedaan omdat in veel berichten ook nog wat word gezegd over de foto's zelf. Ik ga er vanuit dat we ons vanaf nu in ieder geval helemaal op de foto's kunnen focussen, en eventuele opmerkingen over het onderwerp in een TR of feedbacktopic zetten.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 15:19
Anoniem: 148782 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 01:35:
Ben absoluut geen foto kenner, maar ik vind deze fotoshoot wel mooi luguber uitgewerkt! Foto 5 vooral, alleen jammer van het karretje, maar dat was al gezegd.

Het geeft gewoon weer hoe deze dieren en geslacht worden, op een diervriendelijke manier, en ja ook als je het diervriendelijk doet bloeden ze :P. Voor de mensen die er niet tegen kunnen of het afgrijselijk vinden, er zijn andere foto shoot topics over bloemen ;).

Al met al mooie shoot, zoals ik er hier wel meer heb gezien ;)

* Krijgt zin in karbonade >:) *
Karbonade=varkensvlees

Erg mooie foto's moet ik zeggen. Ik vind het wel jammer dat je er niet wat meer hebt geplaatst om het proces ook beter weer te kunnen geven. Ik loop stage bij een slachterij waar er 5 dagen per week, 60-80 runderen per uur geslacht worden, en ik moet zeggen dat het een erg mooi proces is om te zien. Ook leuk om het verschil te zien tussen de slachterij waar jij bent geweest en een massaproductiebedrijf.
Voor jouw showcase is dit misschien een goede en bewuste selectie, voor de discussie die los komt zou het naar mijn idee leuk zijn om meer foto's van het proces te laten zien. misschien nog meer foto's te posten? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 02:44

SiGNe

Ook hoi!

Foto's overschijden nu eenmaal soms de grenzen van het onsmakelijke, maar het kan ook meteen in een plaatje laten zien hoe de wereld in elkaar zit.
http://sawasho.com/blog/a...orld-press-photo_1963.jpg bijvoorbeeld, verschikkelijke foto, maar zonder uitleg erbij weet je al wel meteen het halve verhaal wat erachter.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 14-05 10:00
Goeie fotos.
Wat ik mij afvraag, wat wil je ermee zeggen? Is dit een aanklacht tegen de bioindustrie? Zo komt het op mij niet over. Ik vind het ook niet echt een schokkende serie. Ik denk dat de meeste mensen hier wel een stukje vlees lusten, ik wel, dus ik vind het hypocriet om te gaan roepen dat het (te) schokkend is als je ziet hoe het gemaakt wordt. En als je wel vegetarier bent dan moet je gewoon niet dit topic openen, de titel lijkt me duidelijk.
Maar nogmaals ik heb niet het idee dat TS heeft willen shockeren, volgens mij is het slechts een waarneming, en dat heeft hij netjes gedaan.

@SiGNe: Dat bedoel ik dus, voor zulke foto's moet je mensen waarschuwen, wat daar gebeurt is afgrijselijk. Niet te vergelijken met deze foto's die tonen waar ons dagelijkse stukje vlees vandaan komt.

[ Voor 15% gewijzigd door Stiegl op 17-05-2006 12:56 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-01 18:01
Modbreak:Doe ff normaal graag: dit is FGS, niet HK

[ Voor 80% gewijzigd door Remy op 17-05-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Wat is die prut eigenlijk onder dat karretje? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

OMG :D

Eeuh ja, foto's an sich vind ik niet heel speciaal, ze zijn alleen licht shocking door het onderwerp. Overigens, ik hoor hier nog verdacht weinig moraalridders die het niet hebben op dode dieren op een foto (muis in muizenval, anyone? )

Maar goed, afgezien daarvan, tsja, nee niet echt speciaal. Ik heb betere foto's van Gizz gezien :)

edit: zat nog eens beter te kijken, en ik denk dat ik weet waar het door komt: het lijkt op de een of andere manier alsof je heel dicht op het onderwerp staat, een beetje te dicht ofzo. Kan het niet preciezer uitleggen denk ik...

[ Voor 27% gewijzigd door kamstra op 17-05-2006 13:26 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Graag ontopic reageren mensen, dank u!

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:28

The_Scarabial

MTB for life!

zeer mooie foto's, geeft is een kijkje hoe het er echt werkelijk aan toegaat, daar binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:46

HaterFrame

Well... Poo came out!

The_Scarabial schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:06:
zeer mooie foto's, geeft is een kijkje hoe het er echt werkelijk aan toegaat, daar binnen
Idd, lijkt mij ook wel een uitdaging om dat eens mooi op de foto te zetten.
* HaterFrame gaat eens informeren in de buurt hier B)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Anoniem: 168490 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:15:
Wat is die prut eigenlijk onder dat karretje? :o
Je bedoeld dat soort schuim? Dat komt van het schoonmaken volgens mij. Zijn allemaal kleine stukjes vlees met water en schoonmaakmiddel volgens mij. Ik denk dat ze namelijk het afvalvlees in dat karretje doen en dat daar een soort van fijn rooster onderin zit waar het bloed/water doorheen kan druppen en dan krijg je dat effect.

Nogmaals @ Gizzz: Heb je ook de rest van de serie ook? Ben namelijk wel nieuwsgierig naar het proces van het slachten. Niet uit bloedzucht ofzo hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169845

Geniaal,

Ik ben zelf ook eens in een slachthuis in sliedrecht geweest (MET camera) maar ik mocht daar toen geen foto's maken (helaas...)

Ik vond dat erg jammer want je kan er érg mooie foto's maken. Ik had toen helemaal geluk omdat de "slachting" in een geheel witbetegelde ruimte geschiedde en dat onder ogen van een vijftal diergeneeskunde studenten. Alles werd door hen gedaan en verliep dus wat trager (goed de tijd om foto's te schieten).. De witte ruimte, met de stier aan een ketting en daaronder de dieprode vlek bloed in de smetteloos witte ruimte.... erg mooi!

Maar ik vind t leuk om jouw foto's hier te zien (ik dacht t zelfde, dat ik ook miselijk zou worden, maar t viel mee) en zeker omdat ik ze zelf niet heb kunnen maken..

Ik ga het nog eens proberen (ik krijg nu de kriebels om het ook wéér te proberen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcklin
  • Laatst online: 23-01-2024

mcklin

every day I see more of You

#1 en #2 vind ik echt spreken, een mooie reportage!

canon EOS 350D + EOS 1Dmk2 + 70-200 f2.8L usm + 50 f1.4 + 24-70 2.8L usm+ 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
3 voor mij...
Maar volgens mij had je er nog wat meer uit kunnen halen.
De dooie koe staat teveel centraal en niet zozeer het proces van slachten.
(Waar "de mens" bij betrokken is.)

Ik had graag meer foto's gezien in de trant van nummers 3 en 4.

Overigens vind ik dit niet echt schokkend...
Van de stieren / koeien / varkens / enz. die geslacht werden,
is het ritueel slachten van schapen tijdens het slachtfeest mij het beste bij gebleven...

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14599

zeer mooie foto's!

ook een keer een ander onderwerp :)

vooral nummer 4 spreekt me aan, maar die slachtman? moet die geen handschoenen dragen ivb ziektes en alles?

edit: beetje late kick :/

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 14599 op 30-05-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
garnage: die man ' wast' zijn handen steeds na elke koe. Verder is een koe niet steriel natuurlijk, dus zelf 100% schoon zijn heeft ook geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 16:45

Keida

dr.

Tja, ik denk dat je juist door dit onderwerp te kiezen iets los hebt gemaakt bij mensen kennelijk!

en dát wil je juist bereiken met fotografie, dus daar ben je geslaagd

Foto's:

1. Mooi, drama, maar de koe had wat meer in beeld gekunt, het onderste deel van de foto kan er m.i. af.
2. Denk dat hier de koe beweegt? De tong lijkt me niet scherp?
3. zonder mannetje waarschijnlijk mooier, verder prima foto

6. niet zo'n speciale configuratie.

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
Nr 4 vind ik nog wel een aardige foto, alleen zou je het IMO wat meer moeten croppen zodat het gedeelte rechts v/d koe wegvalt. Dan komt de nadruk meer te liggen op de slachter en de kop v/d koe. De overige foto's vind ik qua compositie niet zo. Het onderwerp staat dan vaak netjes midden op de foto en dat vind ik wat saai.

Verder heb ik geen speciale emoties bij of zo. De biefstukken in de supermarkt komen nu eenmaal niet zo uit de fabriek rollen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 06:36

TrailBlazer

Karnemelk FTW

persoonlijk had ik wat meer foto's willen zien van die (vak)mensen die er mee bezig zijn. Omdat het zo'n kleine slachterij is zal er ook wel meer kwaliteit in zitten.
Zeker die foto van die koeiekop vind ik meer schrik reactie opwekken dan echt een mooi plaatje. 4 vind ik dan ook de mooiste van de serie
Pagina: 1