Toon posts:

Boot Sequence Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, ik heb een MSI KT6V Moederbord met XP2600+, 160gb IDE Samsung HD, het probleem is dat de boot sequence verandert na een week of anderhalf.

De HD spint goed op..het moederbord is ongeveer 2/3 jaar oud dus het battertijtje lijkt me sterk als ik de boot sequence weer op juiste volgorde zet gaat het ongeveer een week goed en dan wijzigt die het weer vanzelf. Heeft iemand hier misschien ervaring mee met bijv dit moederbord?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het "lijkt" je "sterk" dat het aan het batterijtje zou kunnen liggen, maar waarom sluit je dat niet gewoon uit ipv zomaar ergens vanuit gaan :?

Met name als de BIOS een beetje buggy is kan de batterij snel leeg raken (als in dagen of paar weken), misschien dat een andere BIOS revisie zou kunnen helpen.

Wat je niet meldt en wel zo relevant is, is hoe het met de rest van je BIOS instellingen zit. Blijven die wel bewaard of worden ze ook naar defaults gereset?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de missende info :). de rest van de bios blijft wel bewaard. alleen de boot sequence verandert dus. Ik zal morgen is een nieuw batterijtje halen, ik heb de laatst uitgekomen bios revisie erop gezet kan verder nergens iets vinden over problemen of bugs daarmee.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 15:25
batterijtje is ervoor als de psu (voeding) geen power meer geeft en dat dan de settings bewaard worden(tenminste bij mij ;) ), dus dat zal het niet zijn, heb je gezocht of meerdere mensen dit probleem hebben met jouw moederbord ?

[ Voor 6% gewijzigd door Moning2 op 16-05-2006 23:10 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
voor een batterijtje van een paar euro moet je niet gaan mieten hoor... Ik zou hem gewoon verwisselen, gewoon voor de zekerheid :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Batterij is verwisselt..het probleem is blijkt nu dat voor de 2de keer de pc na een week of 2 de c partitie formateert dus windows is pleite. Ik verdenk nu de HD..

• LiquidT_NL
ff testen msschien?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

ik had dit moederbord ook tot een week geleden. (kt6v-lsr) Nooit zulke problemen mee gehad. Ik heb wel gewoon de nieuwste bios er op staan. Die kan je updaten via dat msi live ding ofzo.
Verder zou ik idd aan je harddisk denken als ie spontaan partities kwijtraakt ja :P

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

t kan zijn dat als je hd een keer n tripje maak dat ie niet herkend word dat je boot sequence veranderd
denk ik tenminste

Meneer 1000 has spoken......

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

Even powermax of maxblaster (zoiets zal samsung ook hebben) erover heen?

Ik heb ook een msi bordje (neo 4 fi) en die flipt ook soms. Heb 2 hd's erin en als ik de ene automatisch wil detecteren in de bios loopt ie vast (allemaal rare symbolen op laatste regel van beeld). Dit is bij een 250 gb maxtor.
Zeker als ik soms wat settings in bios verander flipt ie ook wel eens terug na de ouwe setting, waarbij de ide schijf ineens de bootdisk wordt en hij dus niet meer boot...

• Moning2
ksi schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:40:
Even powermax of maxblaster (zoiets zal samsung ook hebben) erover heen?

Ik heb ook een msi bordje (neo 4 fi) en die flipt ook soms. Heb 2 hd's erin en als ik de ene automatisch wil detecteren in de bios loopt ie vast (allemaal rare symbolen op laatste regel van beeld). Dit is bij een 250 gb maxtor.
Zeker als ik soms wat settings in bios verander flipt ie ook wel eens terug na de ouwe setting, waarbij de ide schijf ineens de bootdisk wordt en hij dus niet meer boot...
ik had een keer een vreemde naam bij mn dvd brander, was omdat 1 ide pinnetje krom zat 8)7 , ff rechtgebogen en geen problemen meer :)

Verwijderd

Topicstarter
Harde schijf was idd brak, voorbij de spin up threshold dus tja vervangen dan maar.

• Moning2
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 00:04:
Harde schijf was idd brak, voorbij de spin up threshold dus tja vervangen dan maar.
waarmee check je dat ? niet elk hdd smart progje geeft de goede thresholds weer, misschien heeft samsung dr wel een goed progje voor

[ Voor 23% gewijzigd door Moning2 op 20-05-2006 00:13 ]

• EvilVoicez942
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:33:
Batterij is verwisselt..het probleem is blijkt nu dat voor de 2de keer de pc na een week of 2 de c partitie formateert dus windows is pleite. Ik verdenk nu de HD..
Alsof een PC uit zichzelf partities van een HD kan formateren 8)7

P4°2.0blablablablabla

• Moning2
EvilVoicez schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 00:36:
[...]

de pc kan wel zomaar een klein stukje van de schijf vernachelen waardoor het filesystem verdwijnt maar de bestanden er nog wel zijn :/

• LiquidT_NL
EvilVoicez schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 00:36:
[...]

het is wel mogelijk dat de tabellen verneuqt worden, heb ik ook last van gehad een keer. Als die tabellen gaar zijn denken veel PC's dat de partitie weg is. Je kan met bepaalde tools deze partities terugzetten of opnieuw toewijzen, maar als het te vaak gebeurt is het aan te raden een nieuwe te kopen. Een goed diagnostisch progje is ideaal :)

Pagina: 1