Backuppen naar HD`s

Pagina: 1
Acties:

• calobain
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-02 23:17
Ik heb hier een server met daarin een raid-config met een aantal GB`s data. Deze wil ik gebackupt hebben op HD`s (12st, maar 2 per dag) welke in de server te stoppen zijn dmv brackets. Ze zijn dus hot swappable.

Dit alles moet automatisch plaatsvinden.

Nu is echter het probleem dat software als NTbackup naar een bepaalde driveletter of map wil schrijven en elke dag dat je er 2 schijven (beide moeten dezelfde data bevatten) in stopt, de drive-letters anders zijn of deze met de eerst vrije letter mount.

Ik heb hiervoor al geprobeerd om een AUTORUN.INF te maken, werkt helaas niet. Heb ook geprobeerd of je de schijven allemaal de letter/map x kon geven, maar dit werkt ook niet vanwege een registerbeperking. :(

Heeft hier iemand ervaring mee en zodoende hopelijk ook een oplossing/tips?

Verwijderd

ietsje meer info mbt OS, en Hardware?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Mijn ervaring met die brackets is dat ze er ook niet voor gemaakt zijn om zovaak gewisseld te worden.
Dat spul gaat nogal snel kapot.

Alle proemn in n drek

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Als het goed is heb je met NTbackup ergens een file bewaard: {naam}.bks, hier staan de drives/paden/bestanden die je heb geselecteerd.
Open dit met Notepad en voeg alle mogelijke driveletters bij.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• calobain
Het gaat om een dual dual-core opteron op een tyan plankje. Hier zitten 2 raptors aan vast voor het OS en 4 s-ata disken voor alle data.
De 4 disken zitten aan een areca 1120.
De 2 raptors dus aan de nvRaid chip op het mobo. Hierbij zitten ook de 2 verwisselbare brackets aan vast voor de backup-disks.

En heb even naar het .bks betandje gekeken... Helaas staan daar alleen de paden in welke ntbackup moet gaan backuppen en dus niet waar alles heen moet gaan.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als je gewoon "hard" een letter toewijst (een verschillende per disk) houdt windows dat wél netjes voor je bij normaal :)

• calobain
Helaas niet altijd... :( Dat is ook een probleem.
Pagina: 1