Toon posts:

2 videokaarten naast elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op het moment heb ik een 6600 GT ... deze kaart wil ik gebruiken voor games. Nu wil ik en nieuwe liefst passief gekoelde kaart er naast zetten. De bedoeling is dan, dat ik alleen bij gamen de 6600GT inschakel en voor de rest de andere gebruik. Ben namelijk de herrie van de fan van de 6600 zat !
Nu weet ik dat je er een zalmanfan op kan plaatsen, maar ik heb geen zin me daaraan te wagen. Vandaar ...
Nu is mijn vraag ... zijn er dingen waar ik bij zoiets extra op moet letten ? Hoe kan ik het beste switchen tussen deze 2 kaarten ? Gewoon via BIOS ?

Ik hoor het graag,

Bertram

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:06

Haan

dotnetter

Eh ik denk dat je toch het beste wat aan de koeling van je 6600 kan doen.. Je tweede kaart zou sowieso een pci kaart moeten worden, maar de enige manier om te 'switchen' is door de andere kaart uit je pc te halen.. Je kan niet zomaar even je andere videokaart uitschakelen.

En je hoeft trouwens niet perse een zalman koeler te plaatsen hoor :P ik heb zelf een NV silencer op mijn kaart zitten, simpel te installeren en werkt perfect en stil.

[ Voor 29% gewijzigd door Haan op 16-05-2006 19:40 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

verschillende prestatie niveau's :p

of sli uitschakelen nadat je een game gespeeld hebt :)

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 13:29
Beetje gaar topic. Je hebt geen zin om een koeler erop te zetten 8)7
Het is moeilijk om elke keer de videokaart eruit te halen.
Ik heb zelf ook wel eens voor de lol 2 videokaarten in 1 pc gestopt:

pentium 2
1 agp 1x
1 pci (snelheid weet ikniet)

het werkt wel maar het beelf flikkert soms een beetje.

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Het is een veel haalbaarder/goedkoper idee om een goede koeler te plaatsen. Dit werkt ook nog eens beter/makkelijker.
Als je het zelf niet kunt, informeer dan eens bij wat pc-winkels wat ze voor je kunnen betekenen.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm daar was ik al bang voor dat iedereen ging roepen over die koeler ... ik ga het nog sterker vertellen ... ik ben er mee bezig geweest en het is zo goed als onmogelijk vanwege de huidige koeler ... ik heb van de 6600 van zo'n vaag merk gekocht; achteraf wel spijt van.

Maar er is dus niet zo'n mogelijkheid ... hmmm okey

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Arctic koelertjes heb je voor heleboel typen kaarten, en et maakt trouwens niet uit welk merk :S

Leegte

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:43:
hmmm daar was ik al bang voor dat iedereen ging roepen over die koeler ... ik ga het nog sterker vertellen ... ik ben er mee bezig geweest en het is zo goed als onmogelijk vanwege de huidige koeler ... ik heb van de 6600 van zo'n vaag merk gekocht; achteraf wel spijt van.

Maar er is dus niet zo'n mogelijkheid ... hmmm okey
hoezo is het onmogelijk vanwege de huidige koeler.. heb nog nooit gehoord dat mensen hun koeler er totaal niet af kregen (je kan hem altijd in de vriezer leggen (wel in anti-statisch zakje etc.) of hem warm gamen en dan snel de koeler d'r af als hij nog wat warm is)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• FragileM64
  • Laatst online: 30-07 08:12
als je echt zou willen, kan je een fx5200pci erinsteken, zo'n monitor switch nemen, allebei de kaarten ermee verbinden en dan in windows van beeld wisselen, dan zou moeten werken...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Janusch
  • Laatst online: 23-05 13:29
Nee dat lijkt mij ook sterk welk merk je koopt. Elke kaart heeft gewoon zijn eige grote en dezelfde koeler aansluiting van dat type videokaart. Het maakt niet uit of ej dan asus of MSI hebt ofso.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Zolang de AGP kaart met de noisy fan erin zit, zal hij beeld geven, en de fan dus ook draaien. Een omweg is er niet, fan vervangen is de enige optie, of een totaal nieuwe 6600. Soms heeft mailen met de fabrikant ook wel zin, ze sturen je dan een nieuwe fan af, ben je alleen kosten kwijt voor het retourneren van de oude fan. XFX en Leadtek doen dit.

Verwijderd

Topicstarter
Tja als ik de kloeler uit kan schakelen als ik niet aan het gamen ben vind ik dat ook best, maar weet niet of dat wel zo goed voor de kaart is.
Maar stop nu maar met opmerkingen over de huidige koeler, want daar begin ik gewoon niet aan.

Verwijderd

Het kan wel liggen aan het merk dat je koopt! Zelf heb ik een Radeon 9600 van Club3d, en daar passen zowel de zalman als de spire VGA koeler niet op ivm een paar gaar geplaatste condensatoren. Terwijl de 9600 door beide koelers wel ondersteund wordt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:53:
Tja als ik de kloeler uit kan schakelen als ik niet aan het gamen ben vind ik dat ook best, maar weet niet of dat wel zo goed voor de kaart is.
Maar stop nu maar met opmerkingen over de huidige koeler, want daar begin ik gewoon niet aan.
Als je de koeler uit zet en de kaart onderclockt moet hitte iig geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:54:
Het kan wel liggen aan het merk dat je koopt! Zelf heb ik een Radeon 9600 van Club3d, en daar passen zowel de zalman als de spire VGA koeler niet op ivm een paar gaar geplaatste condensatoren. Terwijl de 9600 door beide koelers wel ondersteund wordt!
Klopt daar had het bij mij idd ook mee te maken ... er was wel 1 of andere knutselmogelijkheid ... maar daar verpruts je alleen maar je kaart mee. Dat heb ik er niet voor over.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:06

Haan

dotnetter

Je stelt je vraag nou eenmaal op Gathering of Tweakers dus dan krijg je natuurlijk zulke reacties ;)

en ik blijf het met de anderen eens dat het de beste enige oplossing is >:)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Haan schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:57:
[...]

Je stelt je vraag nou eenmaal op Gathering of Tweakers dus dan krijg je natuurlijk zulke reacties ;)

en ik blijf het met de anderen eens dat het de beste enige oplossing is >:)
Als echte tweaker koop je geen andere koeler maar ga je lekker aan je huidige koeler rommelen >:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg Bertuss,

De GoT Huisregels zijn duidelijk - het is hier geen helpdesk. Toch stel je hier een vraag zonder enige eigen inzet, waarbij je vervolgens alle mogelijke oplossingen die ook maar een beetje moeite zouden vragen afschiet...

Nog los daarvan, je meldt niet eens volledige specs. Misschien is er een makkelijke manier om dit op te lossen met specifiek jouw kaart - maar aangezien je niet zegt wat het is kunnen we dat ook niet gokken.

Dit gaat iig nergens heen dus krijgt het een slotje mee :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.