Snelheid server

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-02 13:30
Samen met een vriend van me zijn wij van plan om een server op te gaan zetten. Echter, is het zo dat als ik deze server rechtstreeks op mijn adsl-router aansluit en een ftd adres e.d aanmaak dat die vriend van mij wel bestanden bij mij kan wegtrekken maar dat dat gaat met de snelheid waarmee ik kan uploaden?

Alvast bedankt voor de reacties!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja.

Ik kan er nog een heel verhaal van maken maar meer zit er niet in vrees ik :P Wat verwacht je dan? Dat omdat het jouw vriend is je internetverbinding opeens 3x zo snel wordt?

edit:
Oh ik ben er wel van uit gegaan dat FTD = FTP anders wordt het een heel raar verhaal

[ Voor 22% gewijzigd door IceStorm op 16-05-2006 19:44 ]

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-02 09:51
ftd op google.. waarschijnlijk bedoel je ftp?

maargoed.. antwoord is ja (er van uitgaande dat die vriend ook zo snel kan downloaden) .. dat is de definitie van uploadsnelheid: de snelheid waarmee jij iets kan uploaden naar iemand anders

edit:
damn 2 min te lang getypt

[ Voor 9% gewijzigd door donzz op 16-05-2006 19:37 ]

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Robbie T schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:32:
Samen met een vriend van me zijn wij van plan om een server op te gaan zetten. Echter, is het zo dat als ik deze server rechtstreeks op mijn adsl-router aansluit en een ftd adres e.d aanmaak dat die vriend van mij wel bestanden bij mij kan wegtrekken maar dat dat gaat met de snelheid waarmee ik kan uploaden?

Alvast bedankt voor de reacties!
In dit geval nee want je kan met FTD niet downloaden. Je download dan van een nieuwsserver wat wel met de volle snelheid tenzij je provider limieten gesteld heeft..

Als je een FTP server bedoeld dan gaat het wel op.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Robbie T
haha, ja sorry. Ik bedoel inderdaad een FTP server. Hier waren wij dus al bang voor.
Heb namelijk een lage upload snelheid van 128 kb/s. Hierdoor schiet het dus niet op om films o.i.d te gaan delen.

Verwijderd

Robbie T schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:23:
haha, ja sorry. Ik bedoel inderdaad een FTP server. Hier waren wij dus al bang voor.
Heb namelijk een lage upload snelheid van 128 kb/s. Hierdoor schiet het dus niet op om films o.i.d te gaan delen.
De makkelijke manier: externe hardeschijven _/-\o_

Verwijderd

kan beter gaan kijken hoever die vriend van jou woont en anders misschien een Lokaal netwerkje leggen/maken (DMV wireless....) Altijd wel leuk zo´n servertje voor films maar met je upload gaat het zeker niet echt super snel... kan je beter een ander download progje gebruiken...

• Robbie T
Haha nee, een wireless is niet mogelijk aangezien ik in Leewarden woon en hij in Enschede.

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2025
Aangezien er in enschede glasvezel ligt op de meeste plaatsen, heeft hij mischien dan wel een hoge upload :D

Ga naar www.jellerbert.nl

Verwijderd

Robbie T schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:47:
Haha nee, een wireless is niet mogelijk aangezien ik in Leewarden woon en hij in Enschede.
Tja, dan wordt het idd een beetje lastig :D
Kan natuurlijk theoretisch gezien wel, maar toch... nog steeds een beetje lastig...
En dat van glasvezel... nog ff wachten tot je aangesloten zit bij de uni :)
Maar verder. Kan het wel leuk zijn dat servertje. Maar zoals ik al zei, kan je beter maar gewoon DC++ of andere zaken gaan gebruiken... kan je misschien je volledige download gebruiken... Foto´s enzo kan je natuurlijk wel leuk delen met die FTP.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Of gewoon externe hdd via snailmail...

Is best goed te doen hoor, 1x per week / maand oversturen...

• Robbie T
Bedankt voor de reacties.
Gomez12 wat is snailmail?

En hij heeft niks aan een hogere upload aangezien hij vooral bestanden bij mij wil wegtrekken..

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Snailmail is gewone post van de TPG ofzo :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Sorry maar ik kan hier niets in vinden wat met Professional Networking & Servers te maken heeft. :/
Ik zou zeggen lees je eerst eens in in de materie voordat je verder gaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.