[advies] krachtige laptop voor verschillende doeleinden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Topicstarter
Goeiedag mede GoT-ers,

Ik zou ook graag eens jullie hulp inroepen.
Ik ben op zoek naar krachtige laptop voor verschillende doeleinden (zoals u waarschijnlijk wel doorheeft). :)

Doeleinden
De laptop moet gaan dienen voor programmeren, audio/video bewerking en 3D-applicaties.
Het moet dus best een krachtig beestje zijn... :)
Ik ga volgend schooljaar namelijk MCT (multimedia & communicatie technologie) studeren...

Wat (zo mogelijk) zou moeten
AZERTY toetsenbord yup, ben een Belg... :) (maar als ik hem hier in België bestel zal daar wel standaard AZERTY op zitten denk ik....)
DVD brander (liefst zowel + als -)
17" scherm (minstens) (dank aan twixxie om me aan dat te herinneren :) )
Een minimale resolutie van 1280x960 (of toch iets dat in de buurt komt...)

Wat ik ook nog graag zou hebben (maar wat niet noodzakelijk is)
Een apart numpad naast het toetsenbord.
standaard WLAN
Liefst een batterijduur van minstens 2,5 uur (in actie)
Toch ook graag minstens 3 USB2.0 poortjes

Andere
het merk maakt niet veel uit, zolang het maar degelijk is...
het gewicht maakt ook niet uit, ben een sterke man... :D

Budget
Mijn maximale budget ligt rond de 4000€, maar het mag iets meer zijn... (ik ben al een paar jaar mijn zuurverdiende centjes aan het sparen)
Ik wil wel graag een goede verhouding qua prijs/kwaliteit. (spreekt voor zich, denk ik)

Waarom ik jullie hulp inroep
Ik heb al heel wat rond gekeken op het WWW, en ik word nogal overdonderd door het ruime aanbod van laptops... 8)7

Als jullie nog iets willen weten, heb je het maar te vragen...

* Elvis excuseert zich voor de onvolledige TS, hij wist niet dat er zoveel details mee gemoeid zijn...
edit:
TS uitgebreid

[ Voor 53% gewijzigd door Elvis op 16-05-2006 20:29 ]

[GoT] TF2 Clan

Verwijderd

heb je zelf al wat gevonden? voor 4000 euro kan je een waar beest samenstellen en ik denk niet dat al dat geld opmaken nodig is.

hoeft hij ook niet te kunnen gamen?

en heb je speciale eisen?.... bv 17" scherm
iets vollere TS graag :)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:51

Theo

moederbord

voor 4000 euro kun je beter twee laptops kopen; één nu, en één over een jaar of twee. Als je nu voor 4000 een uberlaptop koop is hij over 3-4 jaar langzamer dan een leuke laptop die dan te koop is. Bovendienm heb je dan de laatste twee jaar van de studie ook de laatste technieken (conroe, DX10 miss zelfs DX11, perpendiculaire schijven, DDR3 enz)

[ Voor 11% gewijzigd door Theo op 16-05-2006 19:27 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:31

SpamLame

niks

macbook (pro) met bootcamp een optie?

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-02 16:59
^^ with him
edit:
met theodouma dus..

Als je deze laptop voor je studie koopt, zou ik in ieder geval wachten tot na de zomer, dan zijn de uberlaptops alweer in prijs gedaald. er zijn al veel discussies over wachten met kopen van een computersysteem, maar als de computer voor zo'n specifiek doel wordt gekocht lijkt het me toch nuttig

[ Voor 7% gewijzigd door donzz op 16-05-2006 19:32 ]

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
theodouma schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:27:
voor 4000 euro kun je beter twee laptops kopen; één nu, en één over een jaar of twee. Als je nu voor 4000 een uberlaptop koop is hij over 3-4 jaar langzamer dan een leuke laptop die dan te koop is. Bovendienm heb je dan de laatste twee jaar van de studie ook de laatste technieken (conroe, DX10 miss zelfs DX11, perpendiculaire schijven, DDR3 enz)
Mee eens, voor 2000 euro heb je een van de betere laptops op dit moment.
4000 is echt niet reeel....
Kan je beter nu een van 2000 kopen en volgendjaar ook, dat is uiteindelijk VEEL sneller.

• Theo

Theo

moederbord

Wat zijn eigelijk de specs die je wilt hebben? (gewicht, scherm, dvd brander, merk, resolutie, accu enz)

Nu met WP, PV, EV en PC

• Elvis

Elvis

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:26:
voor 4000 euro kan je een waar beest samenstellen en ik denk niet dat al dat geld opmaken nodig is.
Kan ik dan ergens zelf een laptop samenstellen?
* Elvis is een grote laptop n00b...

TS ondertussen nog eens geupdate...

[ Voor 7% gewijzigd door Elvis op 16-05-2006 19:51 ]

[GoT] TF2 Clan

Verwijderd

Is het de bedoeling dat die laptop ook dagelijks mee naar school gaat? 17"-scherm notebooks zijn vaak bedoeld als desktopreplacements: niet echt heel mobiel. Zeker niet als je vrijwel zeker ook allerlei troep mee zult gaan sjouwen. Tas, oplader, muis, lunch en boeken enzo. Kom je al gauw op 6 kilo die je dan mee moet zeulen...
Tenzij je op school echt veel uren maakt op je laptop, is het misschien het overwegen waard te kiezen voor een draagbaarder exemplaar en een losse krachtige computer thuis.

• Theo

Theo

moederbord

Elvis schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:39:
[...]

Kan ik dan ergens zelf een laptop samenstellen?
* Elvis is een grote laptop n00b...

TS ondertussen nog eens geupdate...
Bij dell en alienware moet dat kunnen.

Nu met WP, PV, EV en PC

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ik denk ook dat je beter geld kan overhouden; het zou ideaal zijn als je een Core Duo laptop kan vinden waarin de grafische kaart vervangbaar is en de cpu op een socket zit. Dan kan je later bijv een Merom insteken, en een nieuwere gpu.

Verder is het altijd lekkerder om twee systemen te hebben... dus een krachtige desktop thuis is eigenlijk nog wel een beter idee.

• Elvis

Elvis

Topicstarter
John_Glenn schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:59:

Verder is het altijd lekkerder om twee systemen te hebben... dus een krachtige desktop thuis is eigenlijk nog wel een beter idee.
thuis heb ik al wel een krachtige desktop, maar die ga ik niet elke dag onder de arm mee naar school slepen... :D

[GoT] TF2 Clan

• Elvis

Elvis

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:53:
Tenzij je op school echt veel uren maakt op je laptop, is het misschien het overwegen waard te kiezen voor een draagbaarder exemplaar en een losse krachtige computer thuis.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk, op 1 of 2 lesuren per dag na, de hele dag op de laptop werken...

sry dubbelpost... :/

[ Voor 4% gewijzigd door Elvis op 16-05-2006 20:17 ]

[GoT] TF2 Clan

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ik zie dat je topicstart intussen flink is uitgebreid :)
Als gewicht niet boeit, en je wil een numpad en veel vermogen onder de kap: http://www.pcpro.co.uk/reviews/84907/hp-compaq-nx9420.html

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ik heb mijn ouders weten te overtuigen mij een deel van een nieuwe laptop te sponsoren.
Hij zal t meeste voor multimedia en officedoeleinden worden gebruikt, af en toe een RDP-sessie en een spelletje CS 1.6 moet ook wel kunnen.

Ik heb uitgekozen de Asus A6JC-Q026H

Een dual-core laptop, die kan iig nog ff mee. Is dit niks voor de TS?

[ Voor 9% gewijzigd door Pingelmonster op 16-05-2006 20:38 ]

Verwijderd

Vorige post ook al over xxodd gehad, maar erg over te spreken.

Er staan 3 modellen in 17 inch op hun site; namelijk de XNI 570u1, XNI 570u3 en de XNA 900k. Eerst en tweede hebben Core Duo proc, laatste Athlon64 X2.

Het mooie van xxodd is dat je zelf kan "samenstellen". van HDD tot Graka, van pocessor tot werkgeheugen. Veel modellen bevatten standaard ingebouwde VGA webcam, en bieden mogelijkheid tot uitbreiding van Bluetooth module en Wifi. Ook hebben ze vrij een vrij interessant I/O gedeelte. De specs van de laptops zullen waarschijnlijk genoeg zeggen. Als je een prijs indicatie wilt, kan je klikken op "online bestellen" en dan gaan samenstellen. Je verstuurt 't niet, maar je ziet dan iig een prijs ex- en inclusief btw

Hav' fun

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:04

rapture

Zelfs daar netwerken?

Heb je de laptop al gekozen? Ik ga doorverwijzen: [MCT laptop 2006] Keuze tussen 3 Dell laptops

Een laptop in mei zoeken is beetje te vroeg, de meeste merken verlagen hun prijzen in juli, om die reden is het nu het moment om laptops te zoeken.

Verwijderd

Misschien een leuk powehouse notebook ;)

http://www.alienware.com/...e=SKU-DEFAULT&source=3023
Pagina: 1