Toon posts:

[Laptop] Acer Aspire 5003WLMi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, zoals jullie inmiddels misschien al gemerkt hebben ben ik op zoek naar een laptop. Nu heb ik de volgende in het oog:
Acer Aspire 5003WLMi - LX.A5105.370
• Processor & Chipset
AMD Turion™ 64 processor with up to 1 MB L2 cache, AMD PowerNow!™ Technology and HyperTransport™ Technology support
SiS M760GX chipset

• Memory
DDR333 memory, upgradeable to 1GB using dual soDIMM modules

• HDD
ATA/100 hard disc drive

• Storage
DVD-Dual Double Layer drive

• Display
15.4" WXGA TFT LCD with 1280x800 pixels resolution
16.7 million colours

• Graphics
SiS M760GX Integrated 3D AGP graphics with up to 64 MB of VRAM, supporting Microsoft® DirectX® 8.0
DualView support
MPEG-2/DVD hardware-assisted capability
Aspire CinemaVision video technology (Aspire Arcade)
Aspire ClearVision; video optimisation technology (Aspire Arcade)
Prijs: E949.

Nu heb ik hier de volgende vragen over:
1. Is de videokaart een beetje sterk genoeg om de wat minder recentere games te draaien? (Denk dus aan games als bijvoorbeeld....... Call of Duty 1 en/of 2 ofzo)
2. Zou de combinatie processor/werkgeheugen Photoshop kunnen verdragen?

Ik had al even op de bekende Nederlandse benchmarksites gezocht maar niks over de hele laptop kunnen vinden.

Trouwens, als iemand deze in zijn bezit heeft: hoe vind je hem overall?

PS. Ik zag op de Acer site (click) dat deze een Bronze Award heeft. Maar als ik zoek bij reviews op Hardware.info kan ik geen review over deze laptop vinden? Liegt Acer dit?

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-02 19:18
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:17:
Nou, zoals jullie inmiddels misschien al gemerkt hebben ben ik op zoek naar een laptop. Nu heb ik de volgende in het oog:

[...]

Prijs: E949.

Nu heb ik hier de volgende vragen over:
1. Is de videokaart een beetje sterk genoeg om de wat minder recentere games te draaien? (Denk dus aan games als bijvoorbeeld....... Call of Duty 1 en/of 2 ofzo)
2. Zou de combinatie processor/werkgeheugen Photoshop kunnen verdragen?

Ik had al even op de bekende Nederlandse benchmarksites gezocht maar niks over de hele laptop kunnen vinden.

Trouwens, als iemand deze in zijn bezit heeft: hoe vind je hem overall?

PS. Ik zag op de Acer site (click) dat deze een Bronze Award heeft. Maar als ik zoek bij reviews op Hardware.info kan ik geen review over deze laptop vinden? Liegt Acer dit?
1- nee volgesmij niet

kijk eens naar de aser aspire 5025 die heefd een betere graphic card

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt de 5025? Zo ja: ja, die ben ik net ook tegengekomen. X700, volgens mij is dat een best aardige videokaart, vooral voor een laptop (correct me if I'm wrong).

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:47:
Je bedoelt de 5025? Zo ja: ja, die ben ik net ook tegengekomen. X700, volgens mij is dat een best aardige videokaart, vooral voor een laptop (correct me if I'm wrong).
Acer Ferrari 4002 WLMIb 902 euro op dit moment. hardwaretotaal. Eventueel geheugen upgrade en je hebt een leuk systeem, met een goede videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Bij Paradigit is die 1299 euro en hij heeft een zwakkere processor, minder geheugen, minder HD-ruimte en dezelfde videokaart als de 5025.

Verwijderd

Dit notebook most nu maar 750 euro bij Dixons in Breda. Leek me wel leul notebook. Maar mensen vertellen mij dat Acer slecht is. Hebben jullie betere ervaringen ermee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:09:
Dit notebook most nu maar 750 euro bij Dixons in Breda. Leek me wel leul notebook. Maar mensen vertellen mij dat Acer slecht is. Hebben jullie betere ervaringen ermee?
Zo.. of je schopt een oude topic even omhoog :) Acer is niet slecht, ieder heeft daar zijn eigen mening over.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:13
Tsja er zijn mensen die er goed mee werken en nergens last van, maar er zijn ook mensen met veel problemen (wat vooral voor studenten k*t is). Mijn buurjongen heeft een 5023WLMi (dus bijna de zelfde als de 5025) met de volgende problemen (halfjaar oud): Toetsenbord drukt door en werkt soms niet goed, DVD-RW wil niet meer branden en windows XP cd slikken voor een format, durt tergend langvoor die WLAN heeft, prestaties schijnen in mijn ogen nog wel tegen te vallen... Verder raporteren veel gotters over scheuren in de klep bij het scharnier en klagen ze over de trage RMA. Verder heeft hij ook maar 1 jaar garantie...

Wil je het op save spelen kijk dan ook eens bij de Asus laptops (A6 bijvoorbeeld), deze hebben standaard 2 jaar garantie en zijn naar mijn mening veel steviger (heb er zelf 1) verder zijn ze ongeveer evenduur, de A6T is leuk voor gamen, kost zo'n 1150 (mischien wat te duur) met specs below. Verder is compal ook wel goed (wel nieuw) maar maakte de behuizingen voor asus ed en geeft ook 2 jaar garantie. Mischien heeft dell/HP ook nog wat leuks in de aanbieding.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 04-09-2006 09:36 ]

Verwijderd

Een grote nare eigenschap van Acer is dat het scherm wibbelt in tegenstelling to bijvoorbeeld Vaio, Fujitsu, Toshiba of HP. Even de laptop aanraken is al genoeg om het in beweging te krijgen.

Verwijderd

mmm, ok bedankt voor de reacties, ik heb ook naar de sony vaio gekeken:

CPU-sectie
Volledige naam van microprocessor
Intel® Pentium® M Processor 740, 533-MHz FSB, ondersteunt Enhanced Intel® SpeedStep®-technologie
Besturingssysteem
Besturingssysteem
Legitieme Windows® XP Home Edition
Beeldscherm
Diagonale grootte (inch)
15.4
Schermtype
X-black LCD
Indeling resolutie
1280 x 800
Geheugen
Grootte geheugen (MB)
1024.0
Drives
Capaciteit harddisk (GB)
80
Type optisch station
DVD±RW-station voor dubbellaagse schijven
Weergavegegevens
Volledige naam videokaart
Intel® Graphics Media Accelerator 900 met max. 128 MB dynamisch videogeheugen gedeeld met hoofdgeheugen
Connectiviteit
Type draadloos LAN
802.11b/g

lijkt me ook wel leuk notebook, kost 999 euri bij een paradigit in breda

• GENETX
Maar daar kun je totaal niet op gamen...

Verwijderd

GremliN-Online schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:06:
Maar daar kun je totaal niet op gamen...
hoeft ook niet :D

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:17:
Uit deze quote leren we dat de TS wil gamen, en met een intel integrated kom je er echt niet...
Pagina: 1