domeinnaam en hosting

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Door de bomen zie ik het bos niet meer...

Ik heb drie domeinnamen en ze lopen bij Vevida (met hosting). Vevida was vroeger één van de goedkopere, maar tegenwoordig toch wel duurder geworden. Bovendien slechts 150 MB schijfruimte.

Daarom wil ik overstappen naar een andere hostingbedrijf en wel www.bluehost.com. Superuitgebreid en erg goedkoop (iemand ervaringen?). Bovendien kan ik op den duur (na het verlopen van al mijn domeinnamen) al mijn domeinnamen daar hosten.

Helaas host Bluehost geen .nl adressen, dus zoek ik een andere registrar. Nu is het niet normaal hoe erg de prijsverschillen zijn, van 3,95 per jaar tot 20 euro per jaar!!! Voor alleen de registratie dus.

Nu is www.hostnet.nl erg goedkoop (3,95 pj bij 10 jaar). Dus denk ik erover na om mijn .nl adres daarheen te verhuizen en vervolgens mijn hosting door bluehost te laten verzorgen.

www.hostnet.nl is dan alleen mijn registrar toch? Die alleen de juiste DNS instellingen hoeft in te voeren. Ik ben niet afhankelijk van hun kwaliteit toch?

En waarom zijn de verschillen in prijs zo gigantisch groot?
En is dit een verstandige keuze van mij? Of raadt iemand mij iets anders aan?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:00
Kijk ook eens bij www.webhosters.nl
Ik heb zelf goede ervaringen met WebReus en WebXtra.

• djluc
  • Laatst online: 13:44
Kies toch gewoon een hosting met nl registratie? Als jij een contract wilt tekenen voor 10 jaar zal je helemaal korting krijgen!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
Ga eens snuffelen bij deze mensen http://secure-is.nl

Heb ik ondertussen ook meerdere website draaien!

Voordelen zijn:

Erg stabiele servers
Plesk control panel
Goeie ondersteuning
Servers staan in nederland
Lage prijs

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hosting2go

Daar host ik mijn site ook.
Verhuizen van je domeinen is gratis en Plesk is erg fijn om mee te werken. :)

Het maandbedrag is natuurlijk ok absoluut niet duur.

Verwijderd

of gooi je eigen server online, op een 1u colocatie voor 20 euro per maand, heb je nog ruimte voor extra websites en eigen fileservertje.

Verwijderd

Pcextreme.nl is een erg goede en bovendien goedkope host.

Bestaat overigens al enkele jaren en hebben ondertussen al meer dan 10 000 klanten

Echt een aanrader!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11-2025

Alternativ

4 8 15 16 23 42

www.pcextreme.nl zit er nu ongeveer anderhalf jaar en heb nog geen downtime mogen ervaren, mochten er werkzaamheden plaatsvinden krijg je netjes een mailtje van te voren.

grote pluspunten zijn shell access (evt backupscripts) en de prijs.

alternativ

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:03
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:21:
of gooi je eigen server online, op een 1u colocatie voor 20 euro per maand, heb je nog ruimte voor extra websites en eigen fileservertje.
je rekent even niet mee dat je ook hardware nodig hebt, en je deze ook zelf moet onderhouden en je hier wel dus de kennis/tijd voor moet hebben, en bij downtime ook direct naar datacenter moet, en de licentiekosten reken je ook ff niet mee ;)

TS kan t beste eens kijken op webhostingtalk oid zoals hierboven al gezegd, hier zal toch iedereen de toko noemen waar ie zelf bij zit ;)

overigens heb ik wel een eigen colocated server, idd <20eur per mnd

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 16-05-2006 19:25 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:21:
Ja dat is nogal hetzelfde als gewoon ergens een shared hosting accountje afnemen met wat domeintjes'.

Ik zou absoluut niet voor 10 jaar vooruit betalen voor een domein, zelfs als je het domein bij een andere toko 'beheert'.
Op zich is er weinig mis met hosting op plek A regelen en je domeinen bij B. Zorg er dan alleen wel voor dat je bij B ook zaken in kunt stellen (als nameservers bijv).

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Heb je wel goed gelezen? Op de hostnet site staat:
De kortingen gelden uitsluitend bij registratie van een nieuwe domeinnaam en gelden voor de eerste contractperiode.
Bovendien moet je het gehele bedrag gelijk betalen (dat hoeft geen probleem te zijn). Hoe dan ook lijkt het niet te gelden voor domeinen die je verhuist.

Verwijderd

www.futurewebhosting.nl

krijg je een gratis .nl domein en zijn niet duur

• Galois
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
djluc, dat heb ik nu, maar dat is gewoon duurder. Ik kan 6 domeinen hosten bij Bluehost (15 gig schijfruimte) voor 7 dollar per maand.

Hosting2go is ook goedkoop inderdaad, alleen hij haalt het nog niet bij Bluehost icm met Hostnet (dat zou dan 70 euro per jaar zijn voor 15 gig hosting en daarbij dan nog wat domeinnamen bij Hostnet oid, dus iets van 75, 80, 85 voor resp 1, 2 of 3 domeinnamen (enz)). Maar goed, zeker de moeite waard om in overweging te nemen...

Twijfel, twijfel, twijfel...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Galois
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
grhmpf schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:23:
Heb je wel goed gelezen? Op de hostnet site staat:

[...]

Bovendien moet je het gehele bedrag gelijk betalen (dat hoeft geen probleem te zijn). Hoe dan ook lijkt het niet te gelden voor domeinen die je verhuist.
K*T, dat had ik niet gelezen nee...

Maar vanwaar die gigantische verschillen zeg!
Heeft er niemand ervaring met bluehost? 15 gig is toch wel véél meer dan de concurrenten.

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Bluehos zelf ken ik niet, maar een ding merk ik wel metene. Het is een amerikaans bedrijf, en hun servers zullen waarschijnlijk ook in de USA staan. DIt zal dus betekenen dat je sites vanuit nederland minder snel zijn dan waneer je ze met een nederlandse partij host.

Ik doe zelf alles via http://www.TransIP.nl/ Ja, dan heb je misscien die 15 GB niet, als je die echt zou gebruiken, maar wel gewoon snelle goeie servers, lage prijzen(E1,99/maand / website), e hun hebben tenminste een supportdesk die nog een beetje kan nadenken, en niet alleen maar antwoordjes uit een draaiboek opleest :)

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

Verwijderd

IceStorm schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:23:
[...]

Ja dat is nogal hetzelfde als gewoon ergens een shared hosting accountje afnemen met wat domeintjes'.

Ik zou absoluut niet voor 10 jaar vooruit betalen voor een domein, zelfs als je het domein bij een andere toko 'beheert'.
Op zich is er weinig mis met hosting op plek A regelen en je domeinen bij B. Zorg er dan alleen wel voor dat je bij B ook zaken in kunt stellen (als nameservers bijv).
why not? de eenmalige aanschaf is misschien zo`n 900 euro, maar dan kan je zelf dingen gaan exploiteren, je zet natuurlijk een licentievrij systeem online:

-linux
-mysql
-apache
-open-source gratis control panel

Verwijderd

Ik zit zelf ook bij Future Webhosting - http://www.futurewebhosting.nl

Servers zijn zeer snel
Snelle service
Goedkoop

Linux
PHP
Apache
MySQL
Direct Admin Control Panel

:9

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 20:01 ]

• Galois
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Mijn vriendin heeft haar website bij b-one.net. Ook erg goedkoop vergeleken met wat jullie noemen...

Maar ik ben juist geïnteresseerd in grote serverruimte eigenlijk... En ik heb nu 150 MB en dat vind ik krapjes...

Jammer dat niemand ervaring heeft met Bluehost.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Nogal simpel, dat vereist echt een SLOOT meer aan kennis (en moeite om de boel in de lucht te houden).

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

Dus als ik het goed begrijp wil je dus je domeinnamen ergens hebben staan zonder hosting en dan bij een hoster puur je webmeuk neerknallen..

Transip kent dus ook gewoon de normale aanvragen.
Ik heb er daar een stuk of 6 staan... en de hosting doe ik thuis.
Oftewel.. niks geen omkijken naar DNS e.d. Dat verzorgt TransIP dus helemaal.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Ik heb laatst alles over gezet naar 1mhosting.nl goedkoop en zeer snelle service. Ik heb echt geen downtime gehad en je kunt ze dus altijd bereiken 24/7

Ik zou inderdaad goed rondkijken op www.webhosters.nl of op www.hostingvisie.nl daar staan veel goeie tips bij

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:24:
Ik heb laatst alles over gezet naar 1mhosting.nl goedkoop en zeer snelle service. Ik heb echt geen downtime gehad en je kunt ze dus altijd bereiken 24/7
Ik kan het niet vinden op de site, maar welke MySQL versie en welke PHP versie draaien ze daar?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:37
Het is prima mogelijk om zelf ervaringen op te zoeken met de genoemde hosters. Met een topic als dit wordt er alleen maar gespammed door mensen die hun bedrijfje willen pushen.

Specifieke vragen kan best, maar dit is veel te breed.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.