Laptop met dual video, pcmcia werkt alleen met nvidia

Pagina: 1
Acties:

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Ik heb sinds kort een laptop waar ik Ubuntu op geinstalleerd heb. De laptop is een Jewel Diamond 2600, wat onder water een Uniwill 259EN3 is. Deze laptop beschikt over twee videokaarten, die met een knopje op de laptop te wisselen zijn. Onboard zit een Intel 915GM chip, daarnaast zit er een losse Geforce Go6600 in. Op zich werkt alles prima en heb ik de meest rare problemen verholpen. Ubuntu werkt echt perfect hierop.
Ik heb echter een probleem waar ik niet achter kom. Ik heb van mijn baas een EDGE-kaartje van Telfort gekregen, zo'n pcmcia-unit. Deze heb ik ook aan de praat gekregen en werkt prima, mits ik de Nvidia-videokaart gebruik. Als ik de Intel-chip gebruik en ik druk het kaartje erin loopt alles vast. Ik heb het nog getest met een GPRS-kaartje van KPN wat exact hetzelfde oplevert.

De twee piepjes die je normaal te horen krijgt als er een pcmcia-kaartje-a ingedrukt wordt klinken niet, en syslog krijgt niet eens de kans om iets weg te schrijven. Ik moet vervolgens de laptop echt uitzetten en weer aanzetten om verder te kunnen werken (met de andere videochip :).

Omdat ik geen melding krijg in syslog heb ik dus echt geen idee hoe ik dit zou kunnen debuggen. Zijn er dus mensen die dit probleem kennen, of kan iemand me een stapje in de goede richting duwen met wat tips over hoe zoiets te debuggen?

/edit
Nog wat info:
- zelf gecompilde kernel 2.6.15.6
- pcmcia-applicaties allemaal uit repository van Ubuntu Breezy

[ Voor 6% gewijzigd door Gertjan op 16-05-2006 19:58 ]

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
...kikker...

Niemand die me wat tips kan geven hoe ik dit kan debuggen?