Van fireworks naar eigen werk, maar hoe

Pagina: 1
Acties:

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb een jaar of 2 geleden een menu gemaakt met fireworks en deze vervolgens ge-export naar html. Het betreft een kaart met wat mouseover buttons en wat swappende plaatjes. Nu vind ik dit er eigenlijk niet meer zo net uitzien en wil het hele zaakje (code en scriptmatig) wat mooier maken.

Het betreffende menu

Op dit moment bestaat de pagina uit een enorme handel javascript van fireworks waar ik maar weinig van snap, en is het plaatje een tabel met alle opgecutte plaatjes. Nu zou ik graag het volgende willen: 1 plaatje in een div van de landkaart, losse divjes met mouseoverknoppen, en de praktijkinformatie gewoon netjes als tekst ipv een plaatje. De eerste 2 punten kan ik makkelijk, maar ik kom er maar niet achter hoe ik met een simpel javascriptje de praktijkinformatie kan veranderen. Zou iemand mij willen vertellen hoe die dit zou doen en waarom op die manier ? Ik zit al een paar dagen hard te googlen naar alles met de woorden swap div content onmouseover ectectect maar het wil maar niet lukken :( Hartelijk dank voor enige hulp.

www.baskoole.com

• hawk88
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-02 06:18
HTML:
1
2
3
4
5
<div id="praktijk_info">
blaat
</div>

<div onclick="document.getElementById("praktijk_info").innerHTML="andere blaat" >textje</div>

zo iets?

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Bij een mouseover een functie aanroepen en met de DOM het juiste element aanpassen. Moet niet al te ingewikkeld zijn :)

Verwijderd

innerHTML is zo vies ;-)

gebruik document.createTextNode();

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 16:17
Kan je niet beter iets verzinnen met HTML imagemaps ipv zulke ingewikkelde tabel opstellingen? Scheelt je een hoop tijd en moeite. Volgens is een simpele onclick voldoende om een divje te wijzigen met nieuwe tekst.

Verwijderd

.... en waarom niet lekker in Flash om maar even een simpele weg te bewandelen?
check zoiets als dit.
Alles dienamiek uit een db ;)

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Of misschien ook leuk: CSSplay: CSS image map

Cogito ergo dubito

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Best wel een leuke uitdaging om zoiets met enkel JS/HTML/CSS te maken :).
Heb even wat geprobeert. Met nog wat meer moeite kun je alles nog wat dynamischer maken :).

• remcotolsma
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10-2025
Wat misschien ook wel interessant voor je is:

http://www.alistapart.com/articles/cssmaps

Demo:
http://www.alistapart.com/d/cssmaps/multiple/index.html

[ Voor 4% gewijzigd door remcotolsma op 16-05-2006 21:13 ]

Pagina: 1